Ciddi hastalıklar veya acil durumlara bağlı olarak organ veya organ sistemlerinde ciddi işlev bozukluğu oluşan ve yoğun bakım ünitelerinde tedavi olan bireylere verilen hemşirelik bakımına yönelik bilgi ve beceri kazandırır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yoğun bakım ile ilgili temel kavramları ve kritik bakım hemşiresinin görev yetki ve sorumluluklarını açıklar. | 1,2,3,4,5,7,9 | 1,2,3, 11,12,18,24,25 | 1,2,7 |
Sistemlere yönelik yoğun bakım gerektiren durumları özetler. | 1,2,4,5,7,9 | 1,2,3, 11,12,18,24,25 | 1,2,7 |
Yoğun bakım hastasında tanılama ve değerlendirme yaparak hemşirelik bakımını uygular. | 1,2,3,4,8,9,10 | 1,2,3, 11,12,18,24,25 | 1,2,7 |
Yoğun bakım ünitesine ilişkin temel kavram ve ilkeleri tanımlar. | 1,2,3,4,5,7,9,10 | 1,2,3, 11,12,18,24,25 | 1,2,7 |
Yoğun bakımda hasta ve çalışan güvenliği konularını ifade eder. | 1,2,3,5,7,8,9,10 | 1,2,3, 11,12,18,24,25 | 1,2,7 |
Yoğun bakımda hasta ve ailesi ile terapötik iletişim yöntemlerini uygular. | 1,2,3,4,9,10 | 1,2,3, 11,12,18,24,25 | 1,2,7 |
Multidisipliner yaklaşım sağlayarak diğer disiplinler ile iletişimi gerçekleştirir. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9 | 1,2,3, 11,12,18,24,25 | 1,2,7 |
Yoğun bakımda kullanılan teknolojik araç ve ekipmanı sıralar. | 1,2,3,7,8,9,10 | 1,2,3, 11,12,18,24,25 | 1,2,7 |
Yoğun bakım ünitelerindeki riskleri ve komplikasyonları açıklar. | 1,2,3,4,5,7,8,9 | 1,2,3, 11,12,18,24,25 | 1,2,7 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Oryantasyon haftası | İlgili literatür |
2 |
Yoğun Bakım Tanımı, Fiziki Ortam,
Yoğun Bakım Hemşiresinin Rol ve Görevleri |
İlgili literatür |
3 |
Yoğun Bakımda Etik ve Yasal Durumlar Kritik Bakımda Hasta Güvenliği-I
(Tıbbi Hata) |
İlgili literatür |
4 | Yoğun Bakımda Hasta Güvenliği –II (Kimlik Doğrulama, Etkin İletişim, Düşme Riski) | İlgili literatür |
5 |
Yoğun Bakımda Hasta Güvenliği- III
(Kan ve Kan Bileşenlerinin Verilmesi, İlaç Güvenliği, Beslenme Riskinin Değerlendirilmesi, Deliryum ve Fiziksel Kısıtlama) |
İlgili literatür |
6 | Yoğun Bakımda Enfeksiyon Kontrolü ve Önlenmesi | İlgili literatür |
7 | Yoğun Bakımda Fizik Muayene | İlgili literatür |
8 | Ara sınav | |
9 | Yoğun Bakımda Kapsamlı Hasta İzlemi | İlgili literatür |
10 | Çoklu sistem sorunları ve bakımı: Şok ve Şokun yönetimi | İlgili literatür |
11 | Çoklu sistem sorunları ve bakımı: Sepsis ve yönetimi, çoklu organ yetmezlikleri | İlgili literatür |
12 |
Yoğun Bakımda transplantasyon hastası ve hemşirelik bakımı
Proje ödev teslimi |
İlgili literatür |
13 | Yoğun Bakımda özel hasta grupları: Çocuk ve Yaşlı hasta | İlgili literatür |
14 | Yoğun Bakımda hasta ve ailesine psikososyal yaklaşım ve iletişim | İlgili literatür |
15 |
Yoğun Bakımda çalışan güvenliği
Dersin değerlendirilmesi Final sınavı |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
|
Diğer Kaynaklar |
Dersi veren öğretim elemanı tarafından sağlanacak ders notları
DATABASE - CLINICAL KEY STUDENT FOUNDATION DATABASE - NURSING REFERENCE CENTER DATABASE - ELSEVIER CLINICAL SKILLS |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Yeditepe Üniversitesi YULearn |
Ödevler | Dönem ödevi |
Sınavlar | Ara sınav, Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara değerlendirme (Ara sınav %60 + Ödev/rapor değerlendirme %40) |
1 |
50 |
Final sınavı |
1 |
50 |
Toplam |
2 |
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
50 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
50 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Hemşirelikte teorik ve uygulamaya yönelik temel bilgi, beceri ve tutum kazanır. | X | |||||
2 | Birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini kanıta dayalı ve bütüncül bir yaklaşımla, hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar. | X | |||||
3 | Sağlık bakım sunumu ekibinde etkin rol alır. | X | |||||
4 | Mesleki uygulamalarını hemşirelik değerleri, etik ilkeler ve ilgili mevzuat doğrultusunda yerine getirir. | X | |||||
5 | En az bir yabancı dili etkin kullanarak alanındaki bilimsel gelişmeleri takip eder. | X | |||||
6 | Etkili iletişim kurma, rapor yazma ve sunum yapma becerisi kazanır. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini kazanır. | X | |||||
8 | Hemşireliğe özgü bilimsel bilgi üretimi için araştırma ve yayın sürecini bilir ve araştırmalarda görev alır. | X | |||||
9 | Mesleki uygulamalarında eleştirel düşünme ve klinik karar verme becerisini kullanır. | X | |||||
10 | Toplumsal ve mesleki sorunlara duyarlılık bilinci geliştirir. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Ara sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev/rapor değerlendirme | 1 | 8 | 8 |
Final sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |