Yeditepe Üniversitesi Hemşirelik Bölümü 2024 Stratejik Planı
HEDEFLER | STRATEJİLER | PERFORMANS GÖSTERGELERİ |
A1. HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ EĞİTİM – ÖĞRETİM FAALİYETLERİNİN SÜREKLİ İYİLEŞTİRİLMESİ | ||
H1.1 Küresel bilim, sanat ve teknoloji dünyasında yeni yüzyılın gereksinmelerini karşılamaya yönelik çağdaş bir hemşirelik eğitim hizmeti sunmak. | S1.1.1 Öğrencilerin program amaçları ve çıktılarına uygun ve zamanında mezun olabilmesi için gerekli çalışmaların yapılması |
PG1.1.1.1 Ders ortalamasının üzerindeki öğrenci oranı |
PG1.1.1.2 Zorunlu Derslerin sınıf ve uygulama dışındaki iş yükü ve AKTS uyumu | ||
PG1.1.1.3 Klinik rehber hemşire görüşleri (öğrencilerin program çıktılarına ulaşma durumu) | ||
PG1.1.1.4 Klinik rehber hemşire görüşleri (son sınıf öğrencilerinin program çıktılarına ulaşma durumu) | ||
PG1.1.1.5 Klinik rehber hemşire görüşleri (son sınıf öğrencilerinin eğitim amaçlarına ulaşma durumu) | ||
PG1.1.1.6 Soruların zorluk oranı | ||
PG1.1.1.7 Ders ortalamasının üzerindeki öğrenci oranı | ||
PG1.1.1.8 Ders başarı oranı | ||
PG1.1.1.9 Bölüm program çıktılarının ders çıktıları ile ilişki oranı | ||
PG1.1.1.10 Uygulamalı derslerin başarı oranı | ||
PG1.1.1.11 Öğrencilerin program çıktılarına yönelik geri bildirimleri | ||
PG1.1.1.12 Mezunların program çıktılarına yönelik geri bildirimleri | ||
PG1.1.1.13 Lisans eğitimi zamanında tamamlayan ve mezun olan öğrenci sayısı | ||
PG1.1.1.14 Öğrencilerin eğitim programının yürütülmesinde görüşlerinin alınma durumundan memnuniyet düzeyi | ||
PG1.1.1.15 Mezun durumundaki öğrencilerinin program amaçlarına ulaşma durumunun değerlendirilmesi | ||
PG1.1.1.16 Öğrencilerden sağlık bakım hizmeti alan bireylerin öğrencilerin program çıktılarına ulaşma durumunun değerlendirilmesi | ||
S1.1.2 Uygulama alanlarının ve laboratuvar alt yapısının iyileştirilmesinin sağlanması | PG1.1.2.1 Uygulama karnesi beceri uygulama verileri | |
PG1.1.2.2 Ders bilgi paketi ve Ders İzlencesi uyum oranı | ||
PG1.1.2.3 Öğretim elemanlarının üniversite alt yapısına yönelik geri bildirimleri | ||
PG1.1.2.4 Öğrenci üniversite alt yapısına yönelik geri bildirimleri | ||
S1.1.3 Kurum kalite kültürünün güçlendirilmesi | PG1.1.3.1 Öğretim elemanlarının görev tanımının oluşturulması ve imzalanması | |
PG1.1.3.2 Akademik personel oryantasyon formunun doluluk oranı | ||
PG1.1.3.3 Danışma kurul toplantı sayısı | ||
PG1.1.3.4 Öğretim elemanlarının kurum kültürü ile ilgili görüşleri | ||
PG1.1.3.5 Öğretim elemanlarının bölüm içi ve kurum içi iletişim ile ilgili görüşleri | ||
PG1.1.3.6 Öğretim elemanlarının yönetsel süreçlere ve kararla katılım ile ilgili görüşleri | ||
PG1.1.3.7 Öğretim elemanı memnuniyet oranı | ||
PG1.1.3.8. Akademik performans değerlendirme formunun doluluk oranı | ||
PG1.1.3.9. Komisyonlarda yer alan öğrenci sayısı | ||
PG1.1.3.10. Öğretim elemanlarının eğitim akreditasyonu ile ilgili katıldığı toplantı/eğitim sayısı | ||
S1.1.4 Sürekli gelişim, yenilikler ve kriz durumlarına adapte olan, öğrenme sistemleri ve aktif öğrenme yöntemlerinin uygulandığı güvenli öğrenme ortamının oluşturulması | PG1.1.4.1 Aktif öğrenme yöntemi uygulayan ders sayısı | |
PG1.1.4.2 Derse davet edilen uzman sayısı | ||
PG1.1.4.3 Eğitici eğitimi alma oranı | ||
PG1.1.4.4 Öğretim elemanlarının öğretim süreçlerine (yüz yüze ve uzaktan) ilişkin görüşleri | ||
PG1.1.4.5 İşyeri hekimine bildirilen iş kazası sayısı | ||
PG1.1.4.6 Öğretim elemanlarının hedef belirlemeye yönelik görüşlerinin alınması | ||
PG1.1.4.7 Öğretim elemanlarının örgütsel bağlılık düzeyleri | ||
PG1.1.4.8. Teknoloji temelli öğretim yöntemini kullanan ders sayısı | ||
PG1.1.4.9. Hemşirelik bölümü kapsamında yapılan vaka tartışma etkinliği sayısı | ||
S1.1.5 Uluslararası değişim programının çeşitliliğinin arttırılması | PG1.1.5.1 İşbirliği yapılan ERASMUS sayısı | |
PG1.1.5.2 Değişim programından yararlanan öğrenci sayısı | ||
H1.2 Ulusal ve uluslararası sağlık ve temel kültür bilgilerine sahip sağlam karakterli bireyler yetiştirmek | S1.2.1 Kültürel ve sanatsal faaliyetlerinin desteklenmesi |
PG1.2.1.1 Öğrencilerin katıldığı sosyal sorumluluk proje sayısı |
PG1.2.1.2 Öğrencilerin katıldığı kültürel etkinlik sayısı | ||
PG1.2.1.3 Öğrenci Kulüp üyelik durumu | ||
H1.3 Öğrencilerin çağdaş teknolojiye hâkim, araştırmacı, çözümleyici, yenilikçi ve yaratıcı yeteneklerle donatılmış, kendilerini çok yönlü geliştirmelerine, ruhsal ve bedensel bakımdan sağlıklı olmalarına ve öz-benliklerini güçlendirmelerine olanak sağlamak. | S1.3.1 Yurtiçi/Yurtdışı kongre, sempozyum ve çalıştaylarda öğrencilerin desteklenmesi | PG1.3.1.1 Öğrencilerin katıldığı kongre sempozyum/ çalıştay sayısı |
S1.3.2 Spor faaliyetlerine katılımın desteklenmesi |
PG1.3.2.1 Öğrencilerin üniversitenin spor faaliyetlerine katılım sayısı
|
|
S1.3.3 Yönderlik ve kariyer planlama sisteminin güçlendirilmesi | PG1.3.3.1 Akran Danışmanlık sistemi değerlendirme anketi | |
PG1.3.3.2 Öğretim elemanlarının danışan öğrencileri ile yaptığı görüşme oranı | ||
PG1.3.3.3 Oryantasyon programına katılan öğrenci sayısı | ||
PG1.3.3.4 Oryantasyon programına katılan öğrencilerin memnuniyet durumu | ||
PG1.3.3.5 Danışmanlık yapılan öğrencilerde PDR bölümüne gönderilen öğrenci sayısı | ||
PG1.3.3.6 Öğrencilerin akademik danışmanları hakkındaki görüşleri | ||
A2. ARAŞTIRMA FAALİYETLERİNİN NİCELİK VE NİTELİĞİNİN ARTTIRILMASI | ||
H2.1. Araştırma faaliyetlerini, yaratıcı düşünceyi ve öğrencilerinin bilimsel faaliyetlerini desteklemek. | S2.1.1 Ulusal ve Uluslararası proje, yayın sayısının artırılması | PG2.1.1.1 Öğretim elemanlarının ulusal-uluslararası toplantıya katılımının desteklenme oranı |
PG2.1.1.2 Bilimsel toplantılara katılan öğretim elemanlarının ekonomik açıdan desteklenme durumu | ||
PG2.1.1.3 Öğretim elemanlarının araştırma süreçleri ile ilgili görüşleri | ||
PG2.1.2.1 Makalede yazar olarak adı geçen öğrenci sayısı | ||
S2.1.2 Ulusal ve Uluslararası sempozyum/kongre/çalıştay etkinliklerinin artırılması | PG2.1.2.1 Öğretim elemanı başına düşen yayın sayısı | |
PG2.1.2.2 Öğretim elemanı başına düşen atıf sayısı | ||
PG2.1.2.3 Ulusal/uluslararası kitaplarda editörlük/bölüm yazarlığı | ||
S2.1.3. Öğretim elemanlarının ulusal/uluslararası araştırmalara yönelik desteklerinin arttırılması | PG2.1.3.1 Bölümde düzenlenen ulusal/uluslararası toplantı sayısı | |
H2.2. Diğer yükseköğretim kurumları, özel ve kamu kurumlarıyla eğitim ve araştırma konularında ortak projeler üretmek. | S2.2.1. Diğer kuruluşlarla iş birliği ile proje ve patent sayısının arttırılması | PG2.2.1.1 Öğrencilerin katıldığı araştırma proje sayısı |
S2.2.2. Mezunlar ile iletişimin arttırılması | PG2.2.2.1 Mezuniyetini izleyen ilk 2 yıl içerisinde yurt içi ve dışı bilimsel etkinliklere katılım oranı | |
PG2.2.2.2 Mezuniyetini izleyen ilk 2 yıl içerisinde yurt içi ve dışı mesleki örgüt üyeliği oranı | ||
PG2.2.2.3 Mezuniyetini izleyen ilk 5 yıl içerisinde sertifika programına devam eden hemşire oranı | ||
PG2.2.2.4 Lisansüstü eğitimi tamamlamış/ sürdüren mezun oranı | ||
PG2.2.2.5 Geri bildirim alınan mezun sayısı | ||
PG2.2.3.1 Mezuniyetini izleyen ilk 2 yıl içerisinde akademik pozisyonda istihdam edilen mezun oranı | ||
PG2.2.3.3 Mezuniyetini izleyen ilk 5 yıl içerisinde orta ve üst düzey yönetici pozisyonunda istihdam edilen mezun oranı | ||
PG2.2.3.4 Mezuniyetini izleyen ilk 2 yıl içerisinde bilimsel çalışma oranı | ||
PG2.2.3.5 Mezuniyetini izleyen ilk 2 yıl içerisinde 1. Basamak sağlık hizmetinde istihdam edilme oranı | ||
PG2.2.3.6 Mezuniyetini izleyen ilk 2 yıl içerisinde 2. Basamak sağlık hizmetinde istihdam edilme oranı | ||
PG2.2.3.7 Mezuniyetini izleyen ilk 2 yıl içerisinde 3. Basamak sağlık hizmetinde istihdam edilme oranı | ||
PG2.2.3.8 Mezuniyetini izleyen ilk 5 yıl içerisinde yurtdışında istihdam edilme oranı | ||
PG2.2.3.9 Mezuniyetini izleyen ilk 2 yıl içerisinde kamu veya özel sağlık kuruluşları içinde istihdam edilen oranı | ||
H2.3. Ulusal ve uluslararası bilimsel ve kültürel etkinlikler düzenlemek ve toplumun bilgi, beceri ve sağlığın gelişmesine katkıda bulunmak | S2.3.1. Kamu kurum/kuruluşları ve STK ile yapılan proje ve etkinliklerin arttırılması | PG2.3.1.1 Sektörle yapılan iş birliği sayısı |
PG2.3.1.2 Sektörle birlikte başvurulan proje sayısı | ||
PG2.3.1.3 Sektörle birlikte yapılan etkinlik sayısı | ||
PG2.3.1.4 STK ile birlikte yapılan işbirliği sayısı | ||
A3. HEMŞİRELİK BÖLÜMÜNÜN ULUSAL VE ULUSLARARASI DÜZEYDE TANINMASININ SAĞLANMASI | ||
H3.1. Ulusal ve uluslararası düzeyde hemşirelik eğitimi hizmeti sağlanmasına, bilimin ve sağlığın gelişmesine katkıda bulunmak. | S3.1.1. Uluslararası iletişim gücü, lisansüstü eğitim ve iş olanaklarının arttırılmasının sağlanması | PG3.1.1.1 Mezuniyetlerini izleyen ilk 1 yıl içerisinde yurtiçi/yurt dışı istihdam edilen mezun oranı |
PG3.1.1.3 İşveren memnuniyet oranı | ||
PG3.1.1.4 İşveren tarafından mezunların tercih edilme oranı | ||
S3.1.2. Sağlık turizmi alanında iş istihdamının sağlanması | PG3.2.1.1 Mezuniyetini izleyen ilk 2 yıl içerisinde yurt dışı hasta bakımı verilen kurumlarda istihdam edilen mezun oranı | |
S3.1.3. Uluslararası bilimsel faaliyetlerde aktif katılım olanağının sağlanması | PG3.3.1.1 Kongrelere bildiri ile katılan öğrenci sayısı | |
S3.1.4 Öğrencilerin ve mezunların yenilikçi ve girişimci yaklaşım kazanmalarının sağlanması | PG3.4.1.1 Mezuniyetini izleyen ilk 5 yıl içerisinde çalıştığı alana yönelik yenilik yapan mezun oranı |