• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
NHS 411
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
0
Uygulama Saati: 
8
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
4
AKTS: 
8
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı, öğrencilerin mezun olmadan önce iç hastalıkları ve cerrahi hemşireliği dersi becerilerde ustalık kazanmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği: 

Bu ders çeşitli klinik ortamlarda (iç hastalıkları, cerrahi, çocuk sağlığı, kadın sağlığı ve hastalıkları klinikleri) hasta bakımını ve bakım planı hazırlama ve uygulamayı içerir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Saha çalışması 2. Klinik uygulama 3. Proje çalışması 4. İnceleme/anket 5. Demonstrasyon 6. Ev ödevi 7. Vaka çalışması/raporu
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1. Saha çalışması değerlendirme 2. Klinik uygulama değerlendirme 3. Ödev/rapor değerlendirme 4. Seminer değerlendirme

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Klinik ortamda iç hastalıkları ve cerrahi hemşireliği çerçevesinde hemşirelik rol ve sorumluluklarını tanımlayabilir. 1-4, 6-8, 10 2, 3, 5, 12, 13 6, 20, 22, 23
İç hastalıkları ve cerrahi problemleri olan birey için bakım planlayabilir ve uygulayabilir. 1-4, 6-8, 10 2, 3, 5, 12, 13 6, 20, 22, 23
Kadın sağlığı ve hastalıkları için tüm hemşirelik faaliyetlerini planlayabilir, uygulayabilir ve tanımlayabilir. 1-8, 10 2, 3, 5, 12, 13 6, 20, 22, 23
Çocuk sağlığı ve hastalıkları için tüm hemşirelik faaliyetlerini planlayabilir, uygulayabilir ve tanımlayabilir. 1-10 2, 3, 5, 12, 13 6, 20, 22, 23

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders Tanıtımı

Klinik Uygulama Oryantasyonu

Hemşirelik bakım planının hazırlanması ve uygulanması

İlgili literatür
2 Temel hemşirelik becerilerini geliştirmek İlgili literatür
3 Problem çözme ve iletişim becerilerini geliştirmek İlgili literatür
4 Klinik uygulamaları ve bakımı geliştirmek ve iyileştirmek İlgili literatür
5 Kanıta dayalı uygulamaları birlikte çalıştıkları bireylerin temel uygulaması haline getirmek İlgili literatür
6 Tüm uygulama ve gözlemleri kaydedin, analiz edin ve uygulamalarını iyileştirin İlgili literatür

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu
  1. Karadakovan A, Eti Aslan F(Eds).(2022). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım Akademisyen Kitabevi, Ankara.
  2. Erdemir, F. ve ark. (2019). Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Kurumsal Çerçeve ve Uygulama Rehberi. Nobel Tıp Kitabevi. İstanbul.
  3. Arslan Özkan, H. (2019). Hemşirelik ve Ebelik İçin Kadın Sağlığı ve Hastalıkları. Akademisyen Kitabevi. Ankara.
  4. Harding M M. et all. (2019). Study Guide for Lewis' Medical-Surgical Nursing - E-Book. Elsevier Health Sciences Inc
  5. Leifer G. (2018). Study Guide for Introduction to Maternity and Pediatric Nursing. Elsevier - Health Sciences Division Inc.
  6. Aksoy G.,Kanan N.,Akyolcu N.(2017). Cerrahi Hemşireliği I-II. Nobel Tıp Kitabevleri. İstanbul
  7. Aksoy G.,Kanan N.,Akyolcu N.(2017). Cerrahi Hemşireliği Klinik Uygulama Rehberi. Nobel Tıp Kitabevleri. İstanbul
  8. Sole, Klein, Moseley (2017). Introduction to Critical Care Nursing. Elsevier
  9. Can G. (2016). Onkoloji Hemşireliği. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul.
 
Diğer Kaynaklar Database-Clinical Trials Database

Database-Wiley Online Library

Database-Cochrane Database

Database - Clinical Key Studies

Database - Nursing Reference Center

Database - Elsevier Clinical Skills

 

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar Yeditepe Üniversitesi YULearn, Google Classroom
Ödevler Bakım planı
Sınavlar Bakım planı değerlendirme, performans değerlendirme

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI Sayı KATKI YÜZDESİ
Rapor değerlendirme 1 60
Klinik Uygulama Performans değerlendirme 1 40
Toplam 2 100
Finalin Başarıya Oranı   60
Yıl içinin Başarıya Oranı   40
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Hemşirelikte teorik ve uygulamaya yönelik temel bilgi, beceri ve tutum kazanır.         X  
2 Birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini kanıta dayalı ve bütüncül bir yaklaşımla, hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar.         X  
3 Sağlık bakım sunumu ekibinde etkin rol alır.         X  
4 Mesleki uygulamalarını hemşirelik değerleri, etik ilkeler ve ilgili mevzuat doğrultusunda yerine getirir.       X    
5 En az bir yabancı dili etkin kullanarak alanındaki bilimsel gelişmeleri takip eder.       X    
6 Etkili iletişim kurma, rapor yazma ve sunum yapma becerisi kazanır.       X    
7 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini kazanır.     X      
8 Hemşireliğe özgü bilimsel bilgi üretimi için araştırma ve yayın sürecini bilir ve araştırmalarda görev alır.     X      
9 Mesleki uygulamalarında eleştirel düşünme ve klinik karar verme becerisini kullanır.       X    
10 Toplumsal ve mesleki sorunlara duyarlılık bilinci geliştirir.     X      

 

AKTS İş Yükü Tablosu

  AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
  Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) - - -
  Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme- 25 iş günü) 25 8 200
  Rapor değerlendirme 1 5 5
  Klinik Uygulama Performans değerlendirme 1 2 2
  Toplam İş Yükü     207
  Toplam İş Yükü / 25 (s)     8,28
Dersin AKTS Kredisi     8

 

4