Ön Koşul Dersleri:
Dersin Dili:
İngilizce
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı, öğrencilerin mezun olmadan önce iç hastalıkları ve cerrahi hemşireliği dersi becerilerde ustalık kazanmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği:
Bu ders çeşitli klinik ortamlarda (iç hastalıkları, cerrahi, çocuk sağlığı, kadın sağlığı ve hastalıkları klinikleri) hasta bakımını ve bakım planı hazırlama ve uygulamayı içerir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Saha çalışması 2. Klinik uygulama 3. Proje çalışması 4. İnceleme/anket 5. Demonstrasyon 6. Ev ödevi 7. Vaka çalışması/raporu
Dersin Ölçme Yöntemleri:
1. Saha çalışması değerlendirme 2. Klinik uygulama değerlendirme 3. Ödev/rapor değerlendirme 4. Seminer değerlendirme
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Klinik ortamda iç hastalıkları ve cerrahi hemşireliği çerçevesinde hemşirelik rol ve sorumluluklarını tanımlayabilir. | 1-4, 6-8, 10 | 2, 3, 5, 12, 13 | 6, 20, 22, 23 |
İç hastalıkları ve cerrahi problemleri olan birey için bakım planlayabilir ve uygulayabilir. | 1-4, 6-8, 10 | 2, 3, 5, 12, 13 | 6, 20, 22, 23 |
Kadın sağlığı ve hastalıkları için tüm hemşirelik faaliyetlerini planlayabilir, uygulayabilir ve tanımlayabilir. | 1-8, 10 | 2, 3, 5, 12, 13 | 6, 20, 22, 23 |
Çocuk sağlığı ve hastalıkları için tüm hemşirelik faaliyetlerini planlayabilir, uygulayabilir ve tanımlayabilir. | 1-10 | 2, 3, 5, 12, 13 | 6, 20, 22, 23 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Ders Tanıtımı
Klinik Uygulama Oryantasyonu Hemşirelik bakım planının hazırlanması ve uygulanması |
İlgili literatür |
2 | Temel hemşirelik becerilerini geliştirmek | İlgili literatür |
3 | Problem çözme ve iletişim becerilerini geliştirmek | İlgili literatür |
4 | Klinik uygulamaları ve bakımı geliştirmek ve iyileştirmek | İlgili literatür |
5 | Kanıta dayalı uygulamaları birlikte çalıştıkları bireylerin temel uygulaması haline getirmek | İlgili literatür |
6 | Tüm uygulama ve gözlemleri kaydedin, analiz edin ve uygulamalarını iyileştirin | İlgili literatür |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | ||
Ders Notu |
|
|
Diğer Kaynaklar |
Database-Clinical Trials Database
Database-Wiley Online Library Database-Cochrane Database Database - Clinical Key Studies Database - Nursing Reference Center Database - Elsevier Clinical Skills |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Yeditepe Üniversitesi YULearn, Google Classroom |
Ödevler | Bakım planı |
Sınavlar | Bakım planı değerlendirme, performans değerlendirme |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | Sayı | KATKI YÜZDESİ |
Rapor değerlendirme | 1 | 60 |
Klinik Uygulama Performans değerlendirme | 1 | 40 |
Toplam | 2 | 100 |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Hemşirelikte teorik ve uygulamaya yönelik temel bilgi, beceri ve tutum kazanır. | X | |||||
2 | Birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini kanıta dayalı ve bütüncül bir yaklaşımla, hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar. | X | |||||
3 | Sağlık bakım sunumu ekibinde etkin rol alır. | X | |||||
4 | Mesleki uygulamalarını hemşirelik değerleri, etik ilkeler ve ilgili mevzuat doğrultusunda yerine getirir. | X | |||||
5 | En az bir yabancı dili etkin kullanarak alanındaki bilimsel gelişmeleri takip eder. | X | |||||
6 | Etkili iletişim kurma, rapor yazma ve sunum yapma becerisi kazanır. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini kazanır. | X | |||||
8 | Hemşireliğe özgü bilimsel bilgi üretimi için araştırma ve yayın sürecini bilir ve araştırmalarda görev alır. | X | |||||
9 | Mesleki uygulamalarında eleştirel düşünme ve klinik karar verme becerisini kullanır. | X | |||||
10 | Toplumsal ve mesleki sorunlara duyarlılık bilinci geliştirir. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | ||||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | - | - | - | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme- 25 iş günü) | 25 | 8 | 200 | |
Rapor değerlendirme | 1 | 5 | 5 | |
Klinik Uygulama Performans değerlendirme | 1 | 2 | 2 | |
Toplam İş Yükü | 207 | |||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,28 | |||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |
4