Dersin Dili:
İngilizce
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesinde izlenmesi gereken basamaklar hakkında öğrencinin uygulamalarda görev alabilecek düzeyde yeterli donanıma sahip olması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği:
Dersin içeriği ise; sağlık ve hastalıkta temel kavramlar, sağlığın psikososyal yönü, sağlığı geliştirici davranışlar, sağlığın geliştirilmesinde kullanılan modeller, sağlığı geliştirme stratejileri, sağlığın geliştirilmesi ve hemşirelik süreci, yaşam dönemlerine özgü sağlığı geliştiren uygulamalardır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1.Anlatım Yöntemi, 2.Soru Cevap, 3.Tartışma, 21.Sunum
Dersin Ölçme Yöntemleri:
2. Final 7. Ödev/rapor
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Global sağlık problemlerini tanımlayabilir | 1,7,8,9,10 | 1,2,3,21 | 2,7 |
Sağlığı geliştirme kavramlarını açıklayabilir | 1,4, | 1,2,3,21 | 2,7 |
Toplumdaki riskli grupları tanımlayabilir | 3,4,5,7,9,10 | 1,2,3,21 | 2,7 |
Özel gruplar için sağlığı geliştirme programları hazırlayabilir | 2,4,5,6,8,9 | 1,2,3,21 | 2,7 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Derse Giriş
Sağlığın değerlendirilmesi ve sağlık öyküsü |
İlgili literatür |
2 | Gordon’un fonksiyonel sağlık örüntülerine göre sağlığın değerlendirilmesi, baştan ayağa fiziksel muayene | İlgili literatür |
3 | Gordon’un fonksiyonel sağlık örüntülerine göre sağlığın değerlendirilmesi, baştan ayağa fiziksel muayene -devam | İlgili literatür |
4 | Sık kullanılan sağlığın geliştirilmesi modelleri | İlgili literatür |
5 | Sağlık okuryazarlığı ve sağlığın geliştirilmesinde medyanın yeri | İlgili literatür |
6 | Sağlığın geliştirilmesinde destekleyici çevrenin önemi | İlgili literatür |
7 | Sağlığın geliştirilmesinde destekleyici çevrenin önemi | İlgili literatür |
8 | Sağlığın korunması ve fiziksel aktivite - yoga | İlgili literatür |
9 | Sağlıkta tütün ve tütün ürünlerinin yeri | İlgili literatür |
10 | Sağlığın geliştirilmesine bireysel ve çevresel holistik yaklaşım ve Sağlığın geliştirilmesinde topluma holistik yaklaşım | İlgili literatür |
11 | Sağlığın geliştirilmesinde akılcı ilaç kullanımı | İlgili literatür |
12 | Kişilerarası ilişkiler ve sağlık | İlgili literatür |
13 | Beslenme ve sağlığın geliştirilmesi | İlgili literatür |
14 | Sağlık programı geliştirilmesi ve genel ders değerlendirmesi | İlgili literatür |
15 | Final sınavı |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
|
Diğer Kaynaklar | Database - World Health Organization |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Yeditepe Üniversitesi YULearn, Google Classroom |
Ödevler | Sağlığı geliştirme fizik muayene uygulaması |
Sınavlar | Final sınavı, Ödev değerlendirme |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Final sınavı | 1 | 60 |
Ödev değerlendirme ve grup tartışmaları | 1 | 40 |
Toplam | 2 | 100 |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Hemşirelikte teorik ve uygulamaya yönelik temel bilgi, beceri ve tutum kazanır. | X | |||||
2 | Birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini kanıta dayalı ve bütüncül bir yaklaşımla, hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar. | X | |||||
3 | Sağlık bakım sunumu ekibinde etkin rol alır. | X | |||||
4 | Mesleki uygulamalarını hemşirelik değerleri, etik ilkeler ve ilgili mevzuat doğrultusunda yerine getirir. | X | |||||
5 | En az bir yabancı dili etkin kullanarak alanındaki bilimsel gelişmeleri takip eder. | X | |||||
6 | Etkili iletişim kurma, rapor yazma ve sunum yapma becerisi kazanır. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini kazanır. | X | |||||
8 | Hemşireliğe özgü bilimsel bilgi üretimi için araştırma ve yayın sürecini bilir ve araştırmalarda görev alır. | X | |||||
9 | Mesleki uygulamalarında eleştirel düşünme ve klinik karar verme becerisini kullanır. | X | |||||
10 | Toplumsal ve mesleki sorunlara duyarlılık bilinci geliştirir. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Ödev değerlendirme | 1 | 20 | 20 |
Final sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 113 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
Tüm Sınıflar Seçmeli Dersler