Bu ders insan vücudunun yapısını, bütün vücut sistemlerine ilişkin ilk yardım müdahalelerini, tirajı ve taşıma usullerini içerir
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
İlk yardım koşulları hakkında bilgi sahibi olur. |
1,2,3,4,5 |
1,2,3,10,21,24 |
1,2 |
Şok geçiren kazazedelere ilk yardım, kalp-akciğer canlandırma, kanamalı kazazedelere ilk yardım, kemik ve yumuşak doku yaralanmalarında ilk yardım, yanık ve donmalarda ilk yardım , yaralılara ilk yardım, ilk yardım konularında temel bilgi ve beceri kazandırmak yaralanmalarda, zehirlenmelerde ve hayvan/böcek ısırıklarında ilk yardım, vücudunda yabancı cisim bulunan mağdurlara ilk yardım, boğulan mağdurlara ilk yardım ve bilinci yerinde olmayan mağdurlara ilk yardım teknikleri konusunda temel bilgi ve beceriyi kazanır. |
1,2,3,4,5 |
1,2,3,10,21,24 |
1,2 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
İlk yardıma giriş |
İlgili literatür |
2 |
İlk Yardıma Giriş |
|
3 |
İnsan vücudu |
İlgili literatür |
4 |
Şok Mağdurlarına ilk yardım |
İlgili literatür |
5 |
Kardiyopulmoner resüsitasyon |
İlgili literatür |
6 |
Kanamalı/Yaralı Mağdurlara İlk Yardım |
İlgili literatür |
7 |
Ara sınav |
|
8 |
Ara sınav değerlendirme Kaza mağduruna ilk yardım |
İlgili literatür |
9 |
Kemik ve Yumuşak Doku Yaralanmalarında İlk Yardım |
İlgili literatür |
10 |
Yanıklar ve Donmalarda İlk Yardım |
İlgili literatür |
11 |
Zehirlenmeler ve Hayvan/Böcek Isırmalarında İlk Yardım |
İlgili literatür |
12 |
Vücuduna Yabancı Cisim Bulunan Mağdurlara İlk Yardım |
İlgili literatür |
13 |
Boğulma Mağdurlarına İlk Yardım |
İlgili literatür |
14 |
Ulaştırma ve Triyaj teknikleri Baygın Mağdurlara İlk Yardım |
İlgili literatür |
15 |
Ders değerlendirme Final sınavı |
|
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
|
Diğer Kaynaklar |
- |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dökümanlar |
Yeditepe Üniversitesi YULearn |
Ödevler |
- |
Sınavlar |
Ara sınav, Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
Sayı |
KATKI YÜZDESİ |
Ara sınav |
1 |
40 |
Final sınavı |
1 |
60 |
Toplam |
2 |
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
60 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
40 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
||
1 |
Hemşirelikte teorik ve uygulamaya yönelik temel bilgi, beceri ve tutum kazanır. |
|
|
|
|
X |
|
2 |
Birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini kanıta dayalı ve bütüncül bir yaklaşımla, hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar. |
|
|
|
|
X |
|
3 |
Sağlık bakım sunumu ekibinde etkin rol alır. |
|
|
|
|
X |
|
4 |
Mesleki uygulamalarını hemşirelik değerleri, etik ilkeler ve ilgili mevzuat doğrultusunda yerine getirir. |
|
|
|
X |
|
|
5 |
En az bir yabancı dili etkin kullanarak alanındaki bilimsel gelişmeleri takip eder. |
|
|
X |
|
|
|
6 |
Etkili iletişim kurma, rapor yazma ve sunum yapma becerisi kazanır. |
X |
|
|
|
|
|
7 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini kazanır. |
|
|
X |
|
|
|
8 |
Hemşireliğe özgü bilimsel bilgi üretimi için araştırma ve yayın sürecini bilir ve araştırmalarda görev alır. |
X |
|
|
|
|
|
9 |
Mesleki uygulamalarında eleştirel düşünme ve klinik karar verme becerisini kullanır. |
X |
|
|
|
|
|
10 |
Toplumsal ve mesleki sorunlara duyarlılık bilinci geliştirir. |
X |
|
|
|
|
|
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) |
15 |
3 |
45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
5 |
75 |
Ara sınav |
1 |
2 |
2 |
Final sınavı |
1 |
2 |
2 |
Toplam İş Yükü |
|
|
124 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
4,96 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
5 |