Dersin Dili:
İngilizce
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu ders inovasyon, yenilikçi yaratıcı düşünme, sağlık bakım uygulamalarında yapay zekanın yeri ve yenilikçilik ve girişimcilik konularında gerekli olan bilgi ve becerileri vermeyi amaçlar.
Dersin İçeriği:
Bu ders, hemşirelikte inovasyon ve girişimciliğin tanımı, önemi, , yenilikçi yaratıcı düşünme, sağlık bakım uygulamalarında yapay zekanın yeri ve inovasyon ve girişimcilikle bağlantılı konuları inceler.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım Yöntemi, 2. Soru Cevap, 3. Tartışma, 7. Proje Çalışması, 14. Grup Çalışması, 24. Video Gösterimi, 26. Küçük ve Büyük Grup Tartışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
1. Sunum 2. Ödev 3. Uygulama
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İnovasyonu tanımlar ve önemini kavrar. | 1,2,3 | 1, 2, 3, 7, 14, 24, 26 | 1,2,4 |
İnovasyon ve girişimcilik arasındaki bağlantıları kavrar | 4,5,7 | 1, 2, 3, 7, 14, 24, 26 | 1,2,4 |
Hemşirelikte yenilik ve yaratıcılıkla ile ilgili uygulamaları takip eder. | 6,7,8 | 1, 2, 3, 7, 14, 24, 26 | 1,2,4 |
Türkiye ve dünya genelindeki inovasyon çalışma konuları ile ilgili güncel çalışmaları takip eder. | 8,9,10 | 1, 2, 3, 7, 14, 24, 26 | 1,2,4 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | ||
1 | İnovasyona giriş | İlgili literatür | ||
2 | Yaratıcılık, buluş, buluşlar tarihi ve örnekler | İlgili literatür | ||
3 | Yaratıcı kişilik özellikleri ve yaratıcı düşünme | İlgili literatür | ||
4 | Yaratıcılığın geliştirilmesi ve buluş örnekleri | İlgili literatür | ||
5 | Sağlıkta girişimcilik, pazarlama ve ticarileşme, Türkiye’de ve Avrupa’da fon örnekleri | İlgili literatür | ||
6 | TÜBİTAK Proje örneği | İlgili literatür | ||
7 | Ara sınav | |||
8 |
Ara sınav sorularının tartışılması
Günümüz sağlık sektörünün inovasyon ihtiyaçları, bilgisayar teknolojileri ve sağlık |
İlgili literatür | ||
9 | Sağlık sektöründe İnovatif applikasyonları, yapay zeka | İlgili literatür | ||
10 | Patent uygulamaları ve üniversitemizin TTO ofis faaliyetleri | İlgili literatür | ||
11 | Sağlıkta bilişim ve iletişim teknolojileri-TÜBİTAK örneği | İlgili literatür | ||
12 | Grup sunumları | |||
13 | Grup sunumları | |||
14 | Grup sunumları | |||
15 |
Grup sunumları
Ders değerlendirme Final sınavı |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
|
Diğer Kaynaklar |
TUBITAK
Database-Wiley Online Library Database - Nursing Reference Center Database - Elsevier Clinical Skills |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Yeditepe Üniversitesi YULearn |
Ödevler | Proje sunumları |
Sınavlar | Ara sınav, Final sınavı, Grup proje sunumlarının değerlendirilmesi |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Proje sunumu değerlendirme | 1 | 30 |
Ara sınav | 1 | 20 |
Final sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Hemşirelikte teorik ve uygulamaya yönelik temel bilgi, beceri ve tutum kazanır. | X | |||||
2 | Birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini kanıta dayalı ve bütüncül bir yaklaşımla, hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar. | X | |||||
3 | Sağlık bakım sunumu ekibinde etkin rol alır. | X | |||||
4 | Mesleki uygulamalarını hemşirelik değerleri, etik ilkeler ve ilgili mevzuat doğrultusunda yerine getirir. | X | |||||
5 | En az bir yabancı dili etkin kullanarak alanındaki bilimsel gelişmeleri takip eder. | X | |||||
6 | Etkili iletişim kurma, rapor yazma ve sunum yapma becerisi kazanır. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini kazanır. | X | |||||
8 | Hemşireliğe özgü bilimsel bilgi üretimi için araştırma ve yayın sürecini bilir ve araştırmalarda görev alır. | X | |||||
9 | Mesleki uygulamalarında eleştirel düşünme ve klinik karar verme becerisini kullanır. | X | |||||
10 | Toplumsal ve mesleki sorunlara duyarlılık bilinci geliştirir. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Proje değerlendirme | 1 | 15 | 15 |
Ara sınav | 1 | 2 | 2 |
Final sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
Tüm Sınıflar Seçmeli Dersler