• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
FHS202
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
2
AKTS: 
3
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı sağlık bilimleri öğrencilerine temel mesleki yeterliliklerine ek olarak, farmakolojinin prensiplerini de öğretmektir.
Dersin İçeriği: 

bozukluklarla ilgili ilaç sınıflarının gözden geçirilmesi yer almaktadır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi 2. Soru cevap 3. Tartışma 4. Laboratuar çalışması 5. Saha çalışması 6. Klinik uygulama 7. Proje çalışması 8. İnceleme/anket 9. Rol oynama 10. Demonstrasyon 11. Beyin fırtınası 12. Ev öde
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1. Ara sınav 2. Final 3. Laboratuvar çalışması değerlendirme 4. Proje değerlendirme 5. Saha çalışması değerlendirme 6. Klinik uygulama değerlendirme 7. Ödev/rapor değerlendirme 8. Seminer değerlendirme 9. Öğr

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

Öğrencilerin farmakolojinin ilkelerine ilişkin herhangi bir konuyu değerlendirebilmeleri ve klinik rutinleri ile farmakolojik bilgileri arasında gerekli bağlantıları kurmaları beklenir.

1,2,3

1,2,3,10

1,2

Öğrencilerin Farmakoloji alanındaki bilgilerini kendi mesleki uygulamaları kapsamında kullanabilmeleri beklenir.

1,2,3

1,2,3,10

1,2

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Farmakolojiye giriş

İlgili literatür

2

Farmakodinamik

İlgili literatür

3

Farmakokinetik

İlaç etkileşimleri

İlgili literatür

4

İlaç uygulama yolları

İlgili literatür

5

Farmakolojide özel hususlar

İlgili literatür

6

Nörofarmakoloji bölüm I: Otonom sinir sistemi

İlgili literatür

7

Nörofarmakoloji bölüm II: Otonom sinir sistemi ile ilgili ilaçlar

İlgili literatür

8

Ara sınav

 

9

Nörofarmakoloji bölüm III: Merkezi sinir sistemi

İlgili literatür

10

Kardiyovasküler sistem

İlgili literatür

11

Ağrı ve enflamasyon

İlgili literatür

12

Endokrin sistem için ilaçlar

Antibakteriyel ajanlar

İlgili literatür

13

Kas-iskelet sistemi farmakolojisi

Kanı etkileyen ilaçlar

İlgili literatür

14

Alerji ve solunum sistemi hastalıklarında kullanılan ilaçlar

İlgili literatür

15

Final sınavı

 

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR

Ders Notu

1. Lehne’s Pharmacology for Nursing Care, 10th edition (Authors: Jacqueline Rosenjack Burchum, Laura D.  Rosenthal), Elsevier Inc.

2. Illustrated Pharmacology for Nurses, 1st edition (Authors: Terje Simonsen, Jarle Aarbakke, Ian Kay, Iain Coleman, Paul Sinnott, Roy Lysaa), Hodder Arnold.

3. Lippincott's Illustrated Reviews Series – Pharmacology, 5th edition (Authors: Richard A. Harvey, Michelle A. Clark, Richard Finkel, Jose A. Rey, Karen Whalen, Harvey, Richard A.), Lippincott Williams & Wilkins.

4. Pharmacology for Nursing Care (Author: Richard A.Lehne 3. or 4. ed.)

5. Pharmacology Overview by Drug Class (Author: Jeff Fortner, Pharm. D.)

Diğer Kaynaklar

-

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 

Dökümanlar

 Yeditepe Üniversitesi YULearn

Sınavlar

Ara sınav, Final sınavı

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SIRA

KATKI YÜZDESİ

Ara sınav

1

40

Final sınavı

1

60

Toplam

2

100

Finalin Başarıya Oranı

 

60

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

40

Toplam

 

100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

 

1

Hemşirelikte teorik ve uygulamaya yönelik temel bilgi, beceri ve tutum kazanır.

 

 

 

 

X

 

2

Birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini kanıta dayalı ve bütüncül bir yaklaşımla, hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar.

 

 

 

 

X

 

3

Sağlık bakım sunumu ekibinde etkin rol alır.

 

 

 

 

X

 

4

Mesleki uygulamalarını hemşirelik değerleri, etik ilkeler ve ilgili mevzuat doğrultusunda yerine getirir.

 

X

 

 

 

 

5

En az bir yabancı dili etkin kullanarak alanındaki bilimsel gelişmeleri takip eder.

 

X

 

 

 

 

6

Etkili iletişim kurma, rapor yazma ve sunum yapma becerisi kazanır.

 

 

 

X

 

 

7

Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini kazanır.

 

 

 

X

 

 

8

Hemşireliğe özgü bilimsel bilgi üretimi için araştırma ve yayın sürecini bilir ve araştırmalarda görev alır.

 

 

X

 

 

 

9

Mesleki uygulamalarında eleştirel düşünme ve klinik karar verme becerisini kullanır.

 

 

X

 

 

 

10

Toplumsal ve mesleki sorunlara duyarlılık bilinci geliştirir.

X

 

 

 

 

 

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati)

15

2

30

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)

15

3

45

Ara sınav

1

1

1

Final sınavı

1

1

1

Toplam İş Yükü

 

 

77

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

3,08

Dersin AKTS Kredisi

 

 

3

 
2