• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
FHS104
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
2
Kredi: 
3
AKTS: 
4
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu ders insanlarda enfeksiyona neden olan mikroorganizmalaron genel özelliklerini, bu mikroorganizmaların taşınma yollarını ve korunma yöntemleri ile enfeksiyonların genel özelliklerini öğretmeyi amaçlar.
Dersin İçeriği: 

Mikrobiyolojiye giriş, mikroorganizmaların yapısı, antimikrobiyal ilaçlar ve direnç mekanizmaları, aşılama, tıbbi açıdan önemi olan mikroorganizmalar ve yaptığı hastalıklar, sterilizasyon ve dezenfeksiyon yöntemleri. Mikroorganzimaların laboratuvar tanısı ve kullanılan yöntemler.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi 2. Soru cevap 3. Tartışma 4. Laboratuar çalışması 5. Saha çalışması 6. Klinik uygulama 7. Proje çalışması 8. İnceleme/anket 9. Rol oynama 10. Demonstrasyon 11. Beyin fırtınası
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1. Ara sınav 2. Final 3. Laboratuvar çalışması değerlendirme 4. Proje değerlendirme 5. Saha açlışması değerlendirme 6. Klinik uygulama değerlendirme 7. Ödev/rapor değerlendirme 8. Seminer değerlendirme

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

Mikoorgaznimaları sınıflandırır. Ökaryot ile prokaryotik hücre arasındaki farklılıkları tanımlar.

2,8,9,10

1,2,3,4

1,2,3

Mikroorganizmaların laboratuvarda tanımlama tekniklerini tanımlar

2,8,9,10

1,2,3,4

1,2,3

İnsanlarda hastalık yapan primer patojenleri tanımlar.

2,8,9,10

1,2,3,4

1,2,3

Antimikrobiyal duyarlılık ve direnç mekanizmalarını tanımlar

2,8,9,10

1,2,3,4

1,2,3

Mikroorganizmalar ile enfeksiyon hastalıkları arasındaki ilişkilerini açıklar.

2,8,9,10

1,2,3,4

1,2,3

Enfeksiyon hastalıklarının epidemiyolojisini, önlenmesini ve kontrolünü açıklar.

2,8,9,10

1,2,3,4

1,2,3

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Tıbbi Mikrobiyolojiye Giriş

İlgili literatür

2

Bakterilerin Genel Özellikleri ve Patogenez

Laboratuvar: Laboratuvar Güvenliği İlke ve Prosedürleri

İlgili literatür

3

Gram pozitif bakteriler

İlgili literatür

4

Gram negatif bakteriler

Laboratuvar: Laboratuvar Güvenliği, Numune Toplama, Hazırlama ve Taşıma

İlgili literatür

5

Mikobakteri ve Anaerobik Bakteri Enfeksiyonları

İlgili literatür

6

Antimikrobiyal İlaçlar Etki ve Direnç Mekanizması

Laboratuvar: Tanı Mikrobiyolojisinde Mikroskopi Yöntemleri

İlgili literatür

7

Ara sınav

 

8

Virüslerin Genel Özellikleri

Laboratuvar: Kültür Yöntemleri

İlgili literatür

9

DNA ve RNA Virüsleri

Laboratuvar: Mikroorganizma Tanımlama Yöntemleri

İlgili literatür

10

Aşılama

İlgili literatür

11

Sterilizasyon, Dezenfeksiyon ve Antisepsi

Laboratuvar: Tanısal Mikrobiyolojide Seroloji ve Moleküler Yöntemler

İlgili literatür

12

Parazitlerin/Paraziter Enfeksiyonların Genel Özellikleri

İlgili literatür

13

Mantar/Mantar Enfeksiyonlarının Genel Özellikleri

Laboratuvar: Mantar ve Parazitlerin Teşhis Yöntemleri

İlgili literatür

14

Genel tekrar

İlgili literatür

15

Final sınavı

Dersin değerlendirilmesi

 

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR

Ders Notu

1.Willke Topçu A, Söyletir G, Doğanay M. Enfeksiyon Hastalıkları ve Mikrobiyolojisi. 3. Baskı. 2008

2.Harvey RA, Cornelissen CN, Fisher BD. Lippincott Illustrated Reviews Microbiology. 2019

3.Patrick R. Murray, Ken S. Rosenthal, Michael A. Pfaller. Medical Microbiology. 2013

4.Ed. Özgül Kısa. Sağlık Bilimlerinde Mikrobiyoloji. 2014

5.W. John Spicer. Clinical Microbiology and Infectious Diseases. 2008

Diğer Kaynaklar

-

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 

Dökümanlar

Yeditepe Üniversitesi YULearn

Sınavlar

Ara sınav, Final sınavı

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYI

KATKI YÜZDESİ

Ara sınav

1

40

Final sınavı

1

60

Toplam

2

100

Finalin Başarıya Oranı

 

60

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

40

Toplam

 

100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

 

1

Hemşirelikte teorik ve uygulamaya yönelik temel bilgi, beceri ve tutum kazanır.

 

 

 

 

X

 

2

Birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini kanıta dayalı ve bütüncül bir yaklaşımla, hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar.

 

 

 

 

X

 

3

Sağlık bakım sunumu ekibinde etkin rol alır.

 

 

 

 

X

 

4

Mesleki uygulamalarını hemşirelik değerleri, etik ilkeler ve ilgili mevzuat doğrultusunda yerine getirir.

 

X

 

 

 

 

5

En az bir yabancı dili etkin kullanarak alanındaki bilimsel gelişmeleri takip eder.

 

X

 

 

 

 

6

Etkili iletişim kurma, rapor yazma ve sunum yapma becerisi kazanır.

 

 

 

X

 

 

7

Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini kazanır.

 

 

 

X

 

 

8

Hemşireliğe özgü bilimsel bilgi üretimi için araştırma ve yayın sürecini bilir ve araştırmalarda görev alır.        

 

 

X

 

 

 

9

Mesleki uygulamalarında eleştirel düşünme ve klinik karar verme becerisini kullanır.

 

 

X

 

 

 

10

Toplumsal ve mesleki sorunlara duyarlılık bilinci geliştirir.

X

 

 

 

 

 

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati)

15

4

60

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)

15

3

45

Ara sınav

1

1

1

Final sınavı

1

1

1

Toplam İş Yükü

 

 

107

Toplam İş Yükü /  25 (s)

 

 

4.28

Dersin AKTS Kredisi

 

 

4

 
1