Bu derste, eleştirel düşünme kavramı hakkında genel bir bakış açısı oluşturmayı ve öğrencinin bu beceriyi iş ortamında kullanma becerisini kolaylaştırmayı sağlayacaktır. İnsanın temel yaşam örüntülerine yönelik problem çözmeye özgü eleştirel düşünme stratejilerini uygulayarak öğrencinin mesleki davranışlarını geliştirmeye odaklanılır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Eleştirel düşünme kavramını tanımlar. | 1,2 | 1,2,3,11,14 | 1,2 |
Eleştirel düşünür olma özelliklerini sayabilir. | 1,2,6 | 1,2,3,11,14 | 1,2 |
Eleştirel düşünme yeteneğini etkileyen olumlu ve olumsuz faktörleri sayabilir. | 1,2,6,7 | 1,2,3,11,14 | 1,2 |
Eleştirel düşünme becerisini mesleki uygulamada ve günlük hayatta nasıl kullanacağını tanımlayabilir. | 1,2,7,9 | 1,2,3,11,14 | 1,2 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: düşünme nedir ve neden önemlidir? | İlgili literatür |
2 | Eleştirel düşünme süreçleri ve özellikleri | İlgili literatür |
3 | Eleştirel düşünmenin yaşamdaki yeri ve önemi: kutunun dışında düşünme | İlgili literatür |
4 | Zihin haritası | İlgili literatür |
5 | Eleştirel düşünme yöntemi olarak altı şapkalı düşünme tekniği | İlgili literatür |
6 | Eleştirel düşünme yöntemi olarak altı şapkalı düşünme tekniği: olgu tartışması | İlgili literatür |
7 | Ara sınav | |
8 | Eleştirel düşünme yoluyla sorun çözme-mantık | İlgili literatür |
9 | Argüman değerlendirme- mantık yanılgıları | İlgili literatür |
10 | Düşünme tarihi ve felsefesi | İlgili literatür |
11 | Düşünme tarihi ve felsefesi | İlgili literatür |
12 | Eleştirel düşünme egzersizleri-teori ve pratik çıkmazı | İlgili literatür |
13 | Eleştirel düşünme egzersizleri- bir konuda iyi, kötü ve ilginç olanı ayırt etme | İlgili literatür |
14 | Gerçek, bilgi ve inanç | İlgili literatür |
15 |
Dersin değerlendirmesi
Final sınavı |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | - |
Diğer Kaynaklar |
1. Tracy Bowell and Gary Kemp, 2010, Critical Thinking. 3rd Edition, A Concise Guide.
2. Epstein, R.(2006) Critical thinking. 3rd ed. Belmont, CA : Thomson Wadsworth, Australia. 3. Flood RL., Romm NRA. (Eds)(1996) Critical systems thinking : current research and practice. Plenum New York : Plenum Press. USA. 4. Gambrill E. (2005) Critical Thinking in Clinical Practice.2nd Ed. John Wiley and Sons, Inc., New Jersey, USA. 5. Ruggiero, VR. (2008) Beyond feelings : a guide to critical thinking. 8th ed. McGraw-Hill Higher Education. Boston, USA. 6. Wilkinson JM. (2012) Nursing Process and Critical Thinking. 5th Ed., Pearson Education Inc., New Jersey, USA. 7. Brink-Budgen, RVD. Critical Thinking for Students. 4th Ed., Spring Hill House,Oxford,UK. 8. Mason, M. Critical Thinking and Learning, Blackwell publishing, Malden, USA. 9. Paul, R., Elder,L. (2006) Critical Thinking-Learn the Tools the Best Thinkers Use. Concise Ed., Pearson-Prentice Hall., New Jersey, Columbus, Ohio, USA.5. ANGELI C, VALANIDES N. Instructional effects on critical thinking: Performance on ill-defined issues. Learning and Instruction 19 (2009) 322-334. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Yeditepe Üniversitesi YULearn |
Ödevler | - |
Sınavlar | Ara sınav, Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara sınav | 1 | 40 |
Final sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Hemşirelikte teorik ve uygulamaya yönelik temel bilgi, beceri ve tutum kazanır. | X | |||||
2 | Birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini kanıta dayalı ve bütüncül bir yaklaşımla, hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar. | X | |||||
3 | Sağlık bakım sunumu ekibinde etkin rol alır. | X | |||||
4 | Mesleki uygulamalarını hemşirelik değerleri, etik ilkeler ve ilgili mevzuat doğrultusunda yerine getirir. | X | |||||
5 | En az bir yabancı dili etkin kullanarak alanındaki bilimsel gelişmeleri takip eder. | X | |||||
6 | Etkili iletişim kurma, rapor yazma ve sunum yapma becerisi kazanır. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini kazanır. | X | |||||
8 | Hemşireliğe özgü bilimsel bilgi üretimi için araştırma ve yayın sürecini bilir ve araştırmalarda görev alır. | X | |||||
9 | Mesleki uygulamalarında eleştirel düşünme ve klinik karar verme becerisini kullanır. | X | |||||
10 | Toplumsal ve mesleki sorunlara duyarlılık bilinci geliştirir. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 5 | 75 |
Ara sınav | 1 | 2 | 2 |
Final sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |