Araştırma eleştirisi araştırmanın özetinin, örneklem, method ve malzeme ve veri analizini içeren araştırma deseninin özelliklerinin, araştırmanın güçlü ve zayıf yönlerinin, geçerlik ve güvenirliğinin, bulguların sunumunun, tartışma ve sonuçlarının yorumlanmasını içerir.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
Araştırma makalesinin bölümlerini tanımlar ve bölümlerin özelliklerini sıralar. |
1,7,8,9 |
1,2,3,13 |
2,7,13,14 |
Araştırma başlığının makalenin bütününü temsil edip etmediğini değerlendirir. |
1,6,7,8,9 |
1,2,3,13 |
2,7,13,14 |
Özetin bilimsel makale yazma kurallarına uygunluğunu analiz eder. |
1,6,7,8,9 |
1,2,3,13 |
2,7,13,14 |
Girişin bilimsel makale yazma kurallarına uygunluğunu analiz eder. |
1,6,7,8,9 |
1,2,3,13 |
2,7,13,14 |
Method bölümünün bilimsel makale yazma kurallarına uygunluğunu analiz eder. |
1,6,7,8,9 |
1,2,3,13 |
2,7,13,14 |
Bulguların bilimsel çalışmaya ve bilimsel makale yazma kurallarına uygunluğunu analiz eder. |
1,6,7,8,9 |
1,2,3,13 |
2,7,13,14 |
Tartışmanın bilimsel çalışmaya ve bilimsel makale yazma kurallarına uygunluğunu değerlendirir. |
1,6,7,8,9 |
1,2,3,13 |
2,7,13,14 |
Önemli sonuçların kısaca bilimsel makale yazma kurallarına uygun yazılıp yazılmadığını değerlendirir. |
1,6,7,8,9 |
1,2,3,13 |
2,7,13,14 |
Kaynakların yeterliliğini ve güncelliğini değerlendirir. |
1,6,7,8,9 |
1,2,3,13 |
2,7,13,14 |
Bilimsel makale değerlendirmelerini yazılı olarak ifade eder. |
1,6,7,8,9 |
1,2,3,13 |
2,7,13,14 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Giriş- Araştırma Makalesi Nasıl Okunur |
İlgili literatür |
2 |
Araştırma makalelerinin genel yapısı, Bir Araştırma Makalesini-Eleştirel Okuma ve Değerlendirme Kesitsel tanımlayıcı araştırma örnekleri |
İlgili literatür |
3 |
Bir Araştırma Makalesini-Eleştirel Okuma ve Değerlendirme Vaka kontrol çalışma örnekleri |
İlgili literatür |
4 |
Bir Araştırma Makalesini-Eleştirel Okuma ve Değerlendirme Randomize kontrollü deney çalışma örnekleri (Cochrane veritabanı, clinicaltrials.gov) |
İlgili literatür |
5 |
Bir Araştırma Makalesini-Eleştirel Okuma ve Değerlendirme Kalitatif araştırma makalesi örnekleri |
İlgili literatür |
6 |
Bir Araştırma Makalesini-Eleştirel Okuma ve Değerlendirme Retrosektif, prospektif araştırma örnekleri |
İlgili literatür |
7 |
Bir Araştırma Makalesini-Eleştirel Okuma ve Değerlendirme Retrosektif, prospektif araştırma örnekleri |
İlgili literatür |
8 |
Bir Araştırma Makalesini-Eleştirel Okuma ve Değerlendirme tanımlayıcı çalışmalarla yapılmış Sistematik derleme çalışma örnekleri |
İlgili literatür |
9 |
Bir Araştırma Makalesini-Eleştirel Okuma ve Değerlendirme randomize kontrollü çalışmalarla yapılmış Sistematik derleme çalışma örnekleri |
İlgili literatür |
10 |
Bir Araştırma Makalesini-Eleştirel Okuma ve Değerlendirme Metanaliz çalışma örnekleri |
İlgili literatür |
11 |
Bir Araştırma Makalesini-Eleştirel Okuma ve Değerlendirme kanıta dayalı uygulama pratiği kılavuz örnekleri |
İlgili literatür |
12 |
Bir Araştırma Makalesini-Eleştirel Okuma ve Değerlendirme kanıta dayalı uygulama pratiği kılavuz örnekleri |
İlgili literatür |
13 |
Bir araştırma makalesi kritiği yazma ve raporlama |
İlgili literatür |
14 |
Bir araştırma makalesi kritiği yazma ve raporlama |
İlgili literatür |
15 |
Genel ders değerlendirmesi Final sınavı |
|
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
1. Rolfe, Gary New Ways of Thinking About Nursing : Collected Conference Papers, 2010-2019 2. Maryann Godshall, PhD 2016, Fast Facts for Evidence-Based Practice in Nursing, Second Edition : Implementing EBP in a Nutshell 3. Beyea, Suzanne C., Slattery, Mary Jo 2012 Evidence-based Practice in Long-term Care : Solutions for Successful Implementation 4. Journal of Research in Nursing https://journals.sagepub.com/home/jrn 5. FNA’s Nursing Research and Evidence-Based Practice Conference Goes Virtual Again https://eds-s-ebscohost-com.lproxy.yeditepe.edu.tr/eds/pdfviewer/pdfviewer?vid=21&sid=005c726b-2e07-4a96-b201-8e22d653e68e%40redis 6. The Journal of Nursing Research https://journals.lww.com/jnr-twna/pages/default.aspx 7. Research in Nursing and Health https://onlinelibrary.wiley.com/journal/1098240x |
Diğer Kaynaklar |
Database-Clinical Trials Database Database-Wiley Online Library Database-Cochrane Database Database - Clinical Key Studies Database - Nursing Reference Center Database - Elsevier Clinical Skills |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dökümanlar |
Yeditepe Üniversitesi YULearn |
Ödevler |
Makale değerlendirme ödevleri |
Sınavlar |
Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Makale değerlendirme ödevi |
1 |
40 |
Final sınavı |
1 |
60 |
Toplam |
2 |
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
60 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
40 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
||
1 |
Hemşirelikte teorik ve uygulamaya yönelik temel bilgi, beceri ve tutum kazanır. |
|
X |
|
|
|
|
2 |
Birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini kanıta dayalı ve bütüncül bir yaklaşımla, hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar. |
|
X |
|
|
|
|
3 |
Sağlık bakım sunumu ekibinde etkin rol alır. |
|
X |
|
|
|
|
4 |
Mesleki uygulamalarını hemşirelik değerleri, etik ilkeler ve ilgili mevzuat doğrultusunda yerine getirir. |
|
X |
|
|
|
|
5 |
En az bir yabancı dili etkin kullanarak alanındaki bilimsel gelişmeleri takip eder. |
|
X |
|
|
|
|
6 |
Etkili iletişim kurma, rapor yazma ve sunum yapma becerisi kazanır. |
|
|
|
X |
|
|
7 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini kazanır. |
|
|
|
|
X |
|
8 |
Hemşireliğe özgü bilimsel bilgi üretimi için araştırma ve yayın sürecini bilir ve araştırmalarda görev alır. |
|
|
|
|
X |
|
9 |
Mesleki uygulamalarında eleştirel düşünme ve klinik karar verme becerisini kullanır. |
|
|
|
|
X |
|
10 |
Toplumsal ve mesleki sorunlara duyarlılık bilinci geliştirir. |
|
|
X |
|
|
|
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) |
15 |
2 |
30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
1 |
15 |
Ara rapor değerlendirme |
1 |
5 |
5 |
Final sınavı |
1 |
2 |
2 |
Toplam İş Yükü |
|
|
52 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
2,08 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
2 |