Bu ders öğrenciye hareket açıklığı egzersizleri, germe egzersizleri, direnç egzersizleri, denge egzersizleri, açık ve kapalı kinetik zincir egzersizleri, pliometrik egzersizler ve stabilizasyon egzersizlerini öğretir.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program
Öğrenme Çıktıları |
Öğretim
Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Egzersiz tekniklerini açıklar |
4,5,6,9,10 |
1,2,14 |
A,B |
2) Uygun egzersiz tekniği seçebilmeyi açıklar | 4,5,6,9,10 | 1,2,14 | A,B |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Terapotik egzersizlere giriş |
|
2 |
Hareket Açıklığı Egzersizleri ve Kalistenik Egzersizler |
|
3 |
Üst Ekstremite İçin Germe Egzersizler |
|
4 |
Alt Ekstremite İçin Germe Egzersizleri |
|
5 |
Postüral Egzersizler |
|
6 |
Spinal Stabilizasyon Egzersizleri |
|
7 |
Spinal Stabilizasyon Egzersizleri |
|
8 |
Açık Kinetik Zincir Egzersizleri |
|
9 |
Kapalı Kinetik Zincir Egzersizleri |
|
10 |
Denge Egzersizleri |
|
11 |
Koordinasyon Egzersizleri |
|
12 |
Pliometrik Egzersizler |
|
13 |
Özel Durumlar için Egzersizler |
|
14 |
Özel Durumlar için Egzersizler |
|
15 |
Genel tartışma |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
1. Kisner, C., Colby, L. A., & Borstad, J. (2017). Therapeutic exercise: foundations and techniques. Fa Davis.
2. Therapeutic Exercise,Treatment Planning for progression, Huber Wells, 2006 3. Therapeutic Exercise: From Theory to Practice, Michael Higgins, 2011 |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Kopyası paylaşılabilir. |
Ödevler | Kopyası paylaşılabilir. |
Sınavlar | Paylaşılamaz. |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav Teorik | 1 | 12 |
Ara Sınav Pratik | 1 | 28 |
Final Teorik Sınav | 1 | 18 |
Final Pratik sınav | 1 | 42 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sağlıkta ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak | X | ||||
2 | Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek | X | ||||
3 | Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak | X | ||||
4 | Vakalar için uygun fizyoterapi- rehabilitasyon tekniklerini seçmek | x | ||||
5 | Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak | x | ||||
6 | Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanları ve araçları seçmek ve tedavi programını planlamak | x | ||||
7 | Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak | x | ||||
8 | Doğru iletişim için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak | x | ||||
9 | Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak | x | ||||
10 | Profesyonel, sosyal ve universal etik ve sorumluluklara duyarlı olmak | x |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam
İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 15 | 2 | 30 |
Laboratuvar | 15 | 4 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 145 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |