• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
PTR 210
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
4
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
4
AKTS: 
6
Ön Koşul Dersleri: 
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı öğrencilerin egzersiz yöntemlerini öğrenmeleri, uygun egzersiz programını seçebilmeleridir.
Dersin İçeriği: 

Egzersiz programı hazırlayabilmek için değerlendirme, egzersizlerin sınıflandırması ve egzersiz programının hazırlanması. Eklem hareket açıklığı egzersizleri, germe egzersizleri, denge egzersizleri, dirençli egzersizler, periferik vasküler hastalıklar için egzersizler ve stabilizasyon egzersizleri.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Ders, 2: Tartışmalı ders, 14: Laboratuvar
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Teorik Sınav B:Pratik sınav

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program

Öğrenme Çıktıları

Öğretim

Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri
 

1) Egzersiz tekniklerini açıklar

4,5,6,9,10  

1,2,14

 

A,B

2) Uygun egzersiz tekniği seçebilmeyi açıklar 4,5,6,9,10 1,2,14 A,B

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1  

Terapotik egzersizlere giriş

 
2  

ROM egzersizleri-1

 
3  

ROM Egzersizleri-2

 
4  

Sağlığı koruma, koruyucu rehabilitasyon

 
5  

Germe egzersizleri

 
6  

Germe egzersizleri2

 
7  

Dirençli egzersizler

 
8  

Dirençli egzersizler2

 
9  

Aerobik egzersizler

 
10  

Denge egzersizleri

 
 

11

 

Periferik vaskuler hastalıklar için egzersizler

 
12  

Spinal kord egzersizleri

 
13  

Spinal Stabilizsyon

 
14  

Spinal Stabilizasyon

 
15  

Genel tartışma

 

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
 

 

Ders Notu

  1. Therapeutic Exercise: Foundations and Techniques (Therapeutic Exercise: Foundations & Techniques) (5th edition), Carolyn Kisner, 2007
  2. Therapeutic Exercise,Treatment Planning for progression, Huber Wells, 2006
  3. Therapeutic Exercise: From Theory to Practice, Michael Higgins, 2011
Diğer Kaynaklar  

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI
Dökümanlar  
Sınavlar  

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav   0
Teorik sınav 1 40
Pratik sınav 1 60
Ödev   0
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   60
Yıl içinin Başarıya Oranı   40
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
 

No

 

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sağlıkta ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak     X    
2 Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek     X    
3 Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak     X    
4 Vakalar için uygun fizyoterapi- rehabilitasyon tekniklerini seçmek         x
5 Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak         x
6 Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanları ve araçları seçmek ve tedavi programını planlamak         x
7 Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak     x    
8 Doğru iletişim için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak     x    
9 Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak       x  
10 Profesyonel, sosyal ve universal etik ve sorumluluklara duyarlı olmak         x

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
 

Etkinlik

 

SAYISI

Süresi (Saat) Toplam

İş Yükü

(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 15 2 30
Laboratuvar 15 4 60
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Ara Sınav 1 5 5
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü     145
Toplam İş Yükü / 25 (s)     5,8
Dersin AKTS Kredisi     6

 

2