Bu ders muskuloskeletal sistemi oluşturan kemikleri, eklemleri ve kasları anlatmaktadır. Muskuloskeletal sistem anatomisini oluşturan alt başlıkların birbirleriyle olan ilişkileri pratik ve teorik olarak ayrıntılı bir şekilde anlatılmaktadır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program öğrenim çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İnsan hareketi ile ilgili olarak sistemlerin yapı ve işlevlerini anlayabilmek. | 1,9 | 1,2,3 | A,B |
2. Anatomide genel kavramları, genel ve özel anatomi terimlerini ve anatomik pozisyonları tanımlayabilmek. | 1,9 | 1,2,3 | A,B |
3. Vücuttaki kemik ve kas yapılarını yapılarını tanımlayabilmek. | 1,9 | 1,2,3 | A,B |
3. Pratikte anatomik yapıları tanımlayabilme | 1,9 | 1,2,3 | A,B |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Muskuloskeletal anatomiye giriş | |
2 | Muskuloskeletal anatomiye giriş | |
3 | Üst ekstremite kemikleri ve eklemler | |
4 | Üst ekstremite kemikleri ve eklemler | |
5 |
Omurga kemikleri ve eklemler | |
6 | Omurga kemikleri ve eklemler | |
7 | Kafatası kemikleri ve eklemleri | |
8 | Alt ekstremite ve pelvis kemikleri ve eklemleri | Ara Sınav |
9 |
Alt ekstremite ve pelvis kemikleri ve eklemleri | |
10 | Üst ekstremite kasları | |
11 | Üst ekstremite kasları | |
12 | Yüz, toraks ve gövde kasları | |
13 | Yüz, toraks ve gövde kasları | |
14 | Alt ekstremite kasları | |
15 | Alt ekstremite kasları |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
Atlas of Human Anatomy – Frank H. Netter • Sobotta Atlas of Anatomy – Friedrich Paulsen & Jens Waschke
• Prometheus Anatomical Atlas for Students – Schuenke, M.; Schulte, E.; Schumacher, U. • Essential Clinical Anatomy / Atlas of Anatomy – Anne MR Agur, Arthur F Dalley, and Keith L. Moore • Lippincott Anatomi Atlası – Thomas G. Rest • İnsan Anatomisi Atlası – Bernhard N. Tillmann • Dictionary of Physiotherapy – Stuart Porter • Resimli Anatomi Sözlüğü – Mehmet Yıldırım • Her Yönüyle Anatomi – Yasin Arifoğlu |
Diğer Kaynaklar |
Complete Anatomy Platformu/Programı
• Osmosis Platformu/Programı • Muscle & Motion Platformu/Programı |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Kopyası paylaşılabilir |
Ödevler | Paylaşılabilir |
Sınavlar |
Paylaşılamaz |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav (teorik) | 1 | 16 |
Ara sınav (laboratuvar/pratik) | 24 | |
Toplam | 40 | |
Final (teorik) | 1 | 24 |
Final (laboratuvar/pratik) | 36 | |
Toplam | 60 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||||
Katkı Düzeyi | ||||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Ulusal ve uluslararası boyutta fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli sağlık ile ilgili bilgiye sahip olmak. | x | ||||||
2 | Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek | x | ||||||
3 | Hasta ve sağlıklı kişilerin sağlıklarını korumak, geliştirmek ve fonksiyonel açıdan en iyi düzeye erişmelerini sağlamak için fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme yöntemlerini kullanmak ve kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak. | x | ||||||
4 | Vakalar için uygun rehabilitasyon tekniklerini seçmek | x | ||||||
5 | Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak | x | ||||||
6 |
Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanlarını seçip, tedavi programını planlarken güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisi kazanmak. |
x |
||||||
7 | Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak | x | ||||||
8 | Doğru iletişim için, sözlü ve yazılı iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak. | x | ||||||
9 | Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak | x | ||||||
10 | Fizyoterapistlik mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları belirleyebilmek, mesleki etik, ilke ve standartlara uygun davranmak. | x |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati) | 15 | 2 | 30 |
Laboratuvar | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |