Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Hareket ve sinir sistemi ağırlıklı genel insan anatomisini klinik ve işlevsel özellikleri ön planda tutularak öğretmek
Dersin İçeriği:
İnsanı yapan oluşumların normal anatomisi ve fonksiyonları.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Ders 2. Gösterim 3. Pratik uygulama
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Teorik sınav B. Pratik sınav C. Ev ödevi D.Dönem projesi E. Küçük sınav F. Vaka Sunumu G. Seminer Sunumu H. Proje sunumu
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program öğrenim çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İnsan hareketi ile ilgili olarak sistemlerin yapı ve işlevlerini anlayabilmek. | 1,9 | 1,2,3 | A,B |
2. Vücudun Sistemleri hakkında bilgi sahibi olmak. | 1,9 | 1,2,3 | A,B |
3. Pratikte anatomik yapıları tanımlayabilme | 1,9 | 1,2,3 | A,B |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Kas İskelet Sistemine giriş | |
2 | Hareket sistemi-1 Üst ekstremite | |
3 | Hareket sistemi-2 Üst ekstremite | |
4 | Hareket sistemi-3 Üst ekstremite | |
5 |
Hareket sistemi-4 Alt ekstremite | |
6 | Hareket sistemi-5 Alt ekstremite | |
7 | Hareket sistemi-6 Alt ekstremite | |
8 | Ara Sınav | |
9 |
Hareket sistemi-7 Klinik Anatomi | |
10 | Hareket sistemi-8 Pelvis | |
11 | Hareket sistemi-7 Vertebra | |
12 | Hareket sistemi-7 Vertebra | |
13 | Kafa Kemikleri | |
14 | Yüz Kasları | |
15 | Genel Tekrar |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
|
Recommended reading(s):
|
|
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | |
Sınavlar |
Ara Sınav 40%
Final 60% |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav (teorik-pratik sınav) | 1 | 40 |
Final Sınavı (teorik-pratik sınav) | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||||
Katkı Düzeyi | ||||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sağlıkla ilgili yeterli bilgiye sahip olmak | x | ||||||
2 | Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek | x | ||||||
3 | Kanıta dayalı çözüm önerisinde bulunmak | x | ||||||
4 | Vakalar için uygun rehabilitasyon tekniklerini seçmek | x | ||||||
5 | Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak | x | ||||||
6 |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanları ve araçları seçmek ve tedavi programını planlamak |
x |
||||||
7 | Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak | x | ||||||
8 | Doğru iletişim için iletişim yöntemleri hakkında fikir sahibi olmak | x | ||||||
9 | Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak | x | ||||||
10 | Profesyonel , sosyal ve üniversal etik ve sorumluluklara duyarlı olmak | x |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati) | 15 | 2 | 30 |
Laboratuvar | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 2 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
1