• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
PTR 302
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
2
Kredi: 
3
AKTS: 
4
Ön Koşul Dersleri: 
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı nörofizyolojik yaklaşımların içinde yer alan Bobath, Brunsstrom ve Johnstone yaklaşımlarının, hemipleji/hemiparezi rehabilitasyonu bağlamında anlama becerilerinin kazandırılmasıdır. Ayrıca, kısıtlayıcı zorunlu hareket tedavisi, ayna terapisi gibi yaklaşımların temel prensiplerini öğretmeyi hedeflemektedir.
Dersin İçeriği: 

Bu ders, Bobath, Brunnstrom, Johnstone, kısıtlayıcı zorunlu hareket tedavisi, ayna terapisi gibi nörofizyolojik yaklaşımların temel prensiplerinin teorik ve pratik anlatımını içermektedir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Ders, 2: Tartışmalı ders 4:Rol yapma, 5: Problem çözme, 6: Vaka çalışması 9: Gösterim, 14: Laboratuar
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
: A: Teorik sınav, B: Pratik sınav (laboratuar)

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim

Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1. Rehabilitasyonda Bobath yaklaşımını tanımlayabilmek.

1,2,7

1,2

A,B

2. Hemipleji/hemiparezide Bobath yaklaşımının vücut kısımlarına ve yürüme fazlarına etkilerini açıklayabilmek.

1,2

1,4,5,6,9,14

A,B

3. Hemipleji/hemiparezide Brunsstrom yaklaşımının etkilerini açıklayabilmek

1,2,5

1,4,5,6,9,14

A,B

4. Hemipleji/hemiparezide Johnstone yaklaşımının etkilerini açıklayabilmek.

1,2,5

1,4,5,6,9,14

A,B

5. Kısıtlayıcı zorunlu hareket tedavisi, ayna terapisi gibi modern yaklaşımların temel prensiplerini açıklayabilmek.

1,2,7

1,4,6,9

A,B

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

 

1

 

Serebrovasküler hastalıklar, inme

 

 

2

İnmenin prognozu ve rehabilitasyonu

 

3

Bobath yaklaşımına giriş

Bobath üst ve alt ekstremite egzersizler

 

4

Bobath oturma pozisyonu egzersizleri

 

5

Bobath mat egzersizleri

Bobath paralel bar egzersizleri

 

6

Bobath ileri dönem egzersizleri

Johnstone tedavi yaklaşımına giriş

 

7

Johnshone tedavi yaklaşımı

 

8

Ara Sınav

 

9

 

PANat: PRO-Aktif Yaklaşım

 

10

Brunnstrom yaklaşımı

 

11

Brunnstrom yaklaşımı

 

12

Brunnstrom yaklaşımı

 

13

Kısıtlayıcı zorunlu hareket tedavisi

Ayna tedavisi

 

14

Genel tartışma – vaka çözümü

 

15

Final Sınavı

 

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR

 

Ders Notu

● Adult Hemiplegia: Evatulation and Treatment: Berta Bobath

● Restoration of Motor Function in the Stroke Patient: Margaret Johnstone

● Nörolofizyolojik Temelli Tedavi Yaklaşımları: Arzu Razak Özdinçler

● Hemipleji Rehabilitasyonunda Nörofizyolojik Yaklaşımlar: Ay

 

Diğer Kaynaklar

 

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI

Dökümanlar

Kopyası paylaşılabilir.

Ödevler Paylaşılabilir

Sınavlar

Paylaşılamaz

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SIRA

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav Teorik

1

20

Ara Sınav Pratik 2 20

Final Sınavı Teorik

3

30

Final Sınavı Pratik

4

30

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

60

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

40

Toplam

 

100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

 

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

 

 

No

 

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

 

1

2

3

4

5

 

1

Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak

X

 

 

 

 

 

2

Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek

 

X

 

 

 

 

3

Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak

X

 

 

 

 

 

4

Vak’kalar için uygun fizyoterapi - rehabilitasyon tekniklerini seçmek

 

 

 

 

X

 

5

Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak

 

 

 

 

X

 

 

6

Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanlarını seçip, tedavi programını planlarken güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisi kazanmak.

 

 

 

 

 

X

 

7

Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak

 

 

 

 

X

8

Doğru iletişim için, sözlü ve yazılı iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak.

X

 

 

 

 

 

9

Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak

 

 

 

 

X

 

10

Fizyoterapistlik mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları belirleyebilmek, mesleki etik, ilke ve standartlara uygun davranmak.

 

 

X

 

 

 

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

 

Etkinlik

 

SAYISI

Süresi (Saat)

Toplam

İş Yükü

(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati)

15

2

30

Laboratuvar

15

2

30

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)

15

2

30

Ara Sınav

1

5

5

Final

1

5

5

Toplam İş Yükü

 

 

100

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

4

Dersin AKTS Kredisi

 

 

4

 
3