Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı; periferik, merkezi ve otonomik sinir sisteminin fonksiyonlarını ve özelliklerini anlama, nöroanatomik yapılarda gelişen disfonksiyonları ayır edebilmektir.
Dersin İçeriği:
Bu ders; Periferik sinir sisteminin temel özelliklerini, kas inervasyonu, spinal kord, beyin sapı, diensefalon ve telensefalonun anatomisi ve fonksiyonu, inen ve çıkan yolları ve otonomik sinir sistemi hakkında bilgi içermektedir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım yöntemi, 2: Örnek olay yöntemi, 3: Problem çözme yöntemi, 4: Tartışma yöntemi, 5: Gösteri yöntemi, 6: Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sunum, B: Ödev, C: Uygulama, D: Teorik sınav
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Periferik sinir sistemi yapılarını ve spinal kordu anlamak | 1,9 | 1,4 | D |
Spinal sinirleri ve kas inervasyonlarını tanımak. | 1,9 | 1,4 | D |
Beyin sapı, Diensefalon ve Telensefalon yapılarını öğrenmek | 1,9 | 1,4 | D |
Beynin yapı ve fonksiyonlarını öğrenmek | 1,9 | 1,4 | D |
Somatik ve otonomik sinir sistemini tanımak | 1,9 | 1,4 | D |
Kranial sinirler ve fonksiyonlarını hakkında bilgi sahibi olunur | 1,9 | 1,4 | D |
Limbik sistem ve bazal ganglia yapılarını tanır ve fonksionlarını öğrenir. | 1,9 | 1,4 | D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Sinir Sistemine Giriş, Periferik Sinir Sisteminin Fonksiyonu ve Spinal Kordun Yapısı ve Fonksiyonu | 1,2,3 |
2 | Spinal Sinirler ve Pleksusların Yapı ve Fonksiyonyu | 1,2,3 |
3 | Otonomik Sinir Sistemi Anatomi ve Fonksiyonu | 1,2,3 |
4 | Beyin Sapının Yapı ve Fonksiyonu | 1,2,3 |
5 | Diensefalon Yapı ve Fonksiyonu | 1,2,3 |
6 | Bazal Ganglia Yapı ve Fonksiyonu | 1,2,3 |
7 | Beyin Makro yapısı | 1,2,3 |
8 | Ara sınav | 1,2,3 |
9 | Beyin Zarları, Ventriküler Sistem ve Beyin Omurilik Sıvısı | 1,2,3 |
10 | Beynin ve Spinal Kordun Kan Dolaşımı | 1,2,3 |
11 | Cerebellum Yapı ve Fonksiyonu | 1,2,3 |
12 | İnen ve Çıkan Yollar | 1,2,3 |
13 | Kranial Sinirler | 1,3 |
14 | Limbik Sistem | 1,2,3 |
15 | Genel Tartışma | 1,2,3 |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | ||
Ders Notu | Ders anlatımında kullanılan sunular öğrenciye verilecektir. | |
Diğer Kaynaklar |
● Snell's Clinical Neuroanatomy Eighth Edition Lippincott Williams & Wilkins
● Neuroscience Exploring The Brain Third Edition M.F Bear, B.W. Connor, M.A. Paradiso Lippicott Willams & Wilkins ● Atlas of Neuroanatomy and Neuropysiology, F.H. Netter, J.A. Craig, J Perkins. Icon Custom Communications |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Kopyası paylaşılabilir. |
Ödevler | Paylaşılabilir |
Sınavlar | Paylaşılamaz |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara sınav | 1 | 40 |
Final | 1 | 60 |
Toplam | 40 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||||
Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||||
1 | Ulusal ve uluslararası boyutta fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli sağlık ile ilgili bilgiye sahip olmak. | x | |||||||
2 | Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek | x | |||||||
3 | Hasta ve sağlıklı kişilerin sağlıklarını korumak, geliştirmek ve fonksiyonel açıdan en iyi düzeye erişmelerini sağlamak için fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme yöntemlerini kullanmak ve kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak. | x | |||||||
4 | Vakalar için uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon tekniklerini seçmek ve kullanmak. | x | |||||||
5 | Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak | x | |||||||
6 | Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanlarını seçip, tedavi programını planlarken güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisi kazanmak. | x | |||||||
7 | Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak. | x | |||||||
8 | Doğru iletişim için, sözlü ve yazılı iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak. | x | |||||||
9 | Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak | x | |||||||
10 | Fizyoterapistlik mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları belirleyebilmek, mesleki etik, ilke ve standartlara uygun davranmak | x |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam
İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 2 | 30 |
Laboratuvar | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 1 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 79 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
2