• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
PTR 201
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
4
Kredi: 
4
AKTS: 
5
Ön Koşul Dersleri: 
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersin Amacı: 
Fizyoterapide Ölçme ve Değerlendirme dersinin temel amacı, öğrencilere kapsamlı bir şekilde ölçme ve değerlendirme yöntemlerini öğreterek, hastaların fiziksel durumlarını objektif bir şekilde değerlendirme, tedavi planları oluşturma ve müdahale etme becerilerini geliştirmektir. Bu ders, öğrencilere klinik uygulamalarda etkili kararlar alabilmeleri için gerekli olan teorik ve pratik bilgileri sağlamayı hedefler.
Dersin İçeriği: 

Bu ders, hastanın değerlendirilmesi, postür analizi, antropometrik analiz, kısalma testleri, esneklik değerlendirmesi, hareket açıklığı, gonyometrik değerlendirmeler ve kas testini içermektedir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Ders, 2: Tartışmalı ders, 14: Laboratuar
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Teorik sınav; B:Pratik sınav

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program

öğrenme çıktıları

Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Hasta hikayesi almayı açıklar. 1,5,8,9,10 1,12,14 A,B
2) Postür analizini açıklar. 1,5,8,9,10 1,12,14 A,B
3) Kısalık-esneklik testlerini açıklar. 1,5,8,9,10 1,12,14 A,B
4) Eklem hareket açıklığı değerlendirmesini açıklar. 1,5,8,9,10 1,12,14 A,B
5) Kas testi ölçümlerini açıklar. 1,5,8,9,10 1,12,14 A,B

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş- Hastanın anamnezi ve değerlendirilmesi
2 Anatomik yapılar ve antropometrik ölçümler
3 Normal eklem hareket açıklığı ölçümü
4 Normal eklem hareket açıklığı ölçümü
5 Kas kısalık testleri
6 Esneklik ve değerlendirme
7 Duruş ve postür analizi
8 Manuel kas testi / Üst ekstremite
9 Manuel kas testi / Üst ekstremite
10 Manuel kas testi / Alt ekstremite
11 Manuel kas testi / Alt ekstremite
12 Manuel kas testi / Baş ve gövde
13 Manuel kas testi / Baş ve gövde
14 Genel bakış
15 Genel tartışma

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
 

 

Ders Notu

 
  1. Otman S, Demirel H, Sade H; Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri, Sinem Ofset, Ankara, 1998.
  2. Özdinçler AR, Yeldan İ, Demirbaş ŞB(ed); Hislop HJ, Montgomery J, Daniels ve Worthingham’ın Kas Testi, Nobel Tıp Kitabevleri, 2006.
Diğer Kaynaklar  

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI
Dökümanlar Kopyası paylaşılabilir.
Ödevler Paylaşılabilir
Sınavlar Paylaşılamaz

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Teorik Ara Sınav
 
1 28
Pratik Ara Sınav 1 12
Teorik Final Sınavı 1 42
Pratik Final Sınavı 1 18
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   60
Yıl içinin Başarıya Oranı   40
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
 

No

 

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
 

1

Sağlıkta yeterli bilgiye sahip olmak      

X

   
 

2

Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek    

X

     
 

3

Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak      

X

   
 

4

Vakalar için uygun rehabilitasyon tekniklerini seçmek        

x

 
 

5

Uygulamalarda pratik yetenekler kazanmak      

x

   
 

6

Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanları ve araçları seçmeki dizayn etmek ve planlamak        

x

 
 

7

Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak          

x

 

8

İletişim becerilerini etkili bir şekilde kullanma yeteneğine sahip olmak    

x

     
 

9

Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak        

x

 
 

10

Mesleki, sosyal ve evrensel etik kuralları ve sorumluluklar konusunda duyarlı olmak.      

x

 

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
 

Etkinlik

 

SAYISI

Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati) 15 2 30
Laboratuvar 15 4 60
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 1 15
Ara Sınav 1 5 5
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü     115
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4,6
Dersin AKTS Kredisi     5

 

2