• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
PTR 251
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Serbest Seçmeli
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
2
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı, egzersiz, fiziksel aktivite, fitness ve sağlıklı yaşam tanımlarını, egzersiz türlerini, ısınma ve soğuma egzersizlerini, hareket değerlendirmesini, lumbopelvik stabilizasyon egzersizlerini, mobilite ve esneklik egzersizlerini, vücut ağırlığı ile yapılan egzersizleri, postür ve beden farkındalığını, yoga, Chiqong-Taichi egzersizlerini, meditasyon ve nefes tekniklerini, egzersizin beyin fonksiyonları üzerindeki etkisini, egzersiz reçetesi ve periyodizasyonu oluşturmayı öğretmeyi içermektedir.
Dersin İçeriği: 

Bu ders, egzersiz, fiziksel aktivite, fitness ve sağlıklı yaşam tanımlarını, egzersiz türlerini, ısınma ve soğuma egzersizlerini, hareket değerlendirmesini, lumbopelvik stabilizasyon egzersizlerini, mobilite ve esneklik egzersizlerini, vücut ağırlığı ile yapılan egzersizleri, postür ve beden farkındalığını, yoga, Chiqong-Taichi egzersizlerini, meditasyon ve nefes tekniklerini, egzersiz ve beyin ilişkisini, egzersiz reçetesi ve periyodizasyonunu teorik ve pratik olarak içermektedir.

 

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Ders, 2: Tartışmalı Ders, 5: Problem Çözme, 6: Vaka Çalışması 9: Gösterim, 12: Grup Çalışması, 14: Laboratuar
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Teorik sınav, C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1. Egzersiz, fiziksel aktivite, fitness ve sağlıklı yaşam tanımlarını yapabilir 1, 2 1, 2 A
2. Egzersiz türlerini her popülasyona ve hedefe yönelik reçetelendirebilir. 1, 2, 3, 4, 6  1, 2, 5, 6, 9, 14 A,C
3. Hareket değerlendirmesi yapabilir ve sonuca göre egzersiz programı düzenleyebilir. 2, 3, 4, 5, 6 1, 2, 5, 6, 9, 12, 14 A,C
4. Egzersiz çeşitleri üzerine teorik ve pratik beceri sahibi olur 2, 3, 4, 5, 6 1, 2, 5, 6, 9, 12, 14 A,C
5. Pilates, Yoga, Chiqong-Taichi gibi özel egzersiz çeşitleri üzerine pratik beceri sahibi olur. 5, 6, 7, 9 1, 2, 9, 14 A
6. Egzersize karşı vücut farkındalığı ve algısı gelişir. 5, 9 12, 14 A
7. Egzersizin vücut üzerindeki fizyolojik etkisini açıklayabilir. 1, 2 1, 2 A

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Egzersiz, fiziksel aktivite, fitness ve sağlıklı yaşama giriş

 

2

Egzersiz Türleri

 

3

Isınma ve Soğuma Egzersizleri

 

4

Hareket Değerlendirmesi

 

5

Lumbopelvik Stabilizasyon Egzersizleri

 

6

Mobilite ve Esneklik Egzersizleri

 

7

Vücut Ağırlığı Egzersizleri

 

8

Ara sınav

 

9

Postür Egzersizleri ve Beden Farkındalığı

 

10

Yoga Egzersizleri-Fasya

 

11

Farkındalık, Meditasyon ve Nefes Teknikleri

 

12

Egzersiz ve Beyin

 

13

Chiqong-Taichi

 

14

Yaşlılarda Fiziksel Aktivite ve Spor

 

15

Egzersiz Reçetesi ve Periyodizasyonu

 

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Ders Sunumları
Diğer Kaynaklar • Kisner, C., Colby, L. A., & Borstad, J. (2017). Therapeutic exercise: Foundations and techniques. Fa Davis.

• Liguori, G., & American College of Sports Medicine. (2020). ACSM's guidelines for exercise testing and prescription. Lippincott Williams & Wilkins.

• Clark, M., & Lucett, S. (Eds.). (2010). NASM essentials of corrective exercise training. Lippincott Williams & Wilkins.

• Myers, T. W. (2013). Anatomy Trains E-Book: Myofascial Meridians for Manual and Movement Therapists. Elsevier Health Sciences.

• Plowman, S. A., & Smith, D. L. (2013). Exercise physiology for health fitness and performance. Lippincott Williams & Wilkins

 

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar Kopyası paylaşılabilir
Ödevler Paylaşılabilir
Sınavlar Paylaşılamaz

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 20
Final 1 50
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   50
Yıl içinin Başarıya Oranı   50
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
    X      
1 Ulusal ve uluslararası boyutta fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli sağlık ile ilgili bilgiye sahip olmak.     X      
2 Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek     X      
3 Hasta ve sağlıklı kişilerin sağlıklarını korumak, geliştirmek ve fonksiyonel açıdan en iyi düzeye erişmelerini sağlamak için fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme yöntemlerini kullanmak ve kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak.       X    
4 Vakalar için uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon tekniklerini seçmek ve kullanmak         X  
5 Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak   X        
6 Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanlarını seçip, tedavi programını planlarken güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisi kazanmak.     X      
7 Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak     X      
8 Doğru iletişim için, sözlü ve yazılı iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak       X    
9 Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak       X    
10 Fizyoterapistlik mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları belirleyebilmek, mesleki etik, ilke ve standartlara uygun davranmak.       X    

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Ara Sınav 1 5 5
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü     100
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4
Dersin AKTS Kredisi     4

 

Tüm Sınıflar Seçmeli Dersler