Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı, hastalara ve diğer sağlık çalışanlarına karşı bir danışan olmanın önemini kavramaktır.
Dersin İçeriği:
Bir sağlık çalışanı olunduğunda danışan olmanın ne gibi beceriler gerektirdiğini öğrenmektir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
1. Sunum 2. Ödev 3. Uygulama
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. “Danışmanlık” kavramını açıklar. | 1, 4 | 1, 2 | 1 |
2. “Rehberlik” kavramını açıklar. | 1, 4 | 1, 2 | 1 |
3. Vaka durumlarında uygun iletişim becerilerinin farkında olmak. | 1, 4, 6 | 1, 2, 3, 4 | 1, 3 |
4. Profesyonel seviyede becerilerin nasıl kullanılacağının farkında olmak. | 1, 4, 6 | 1, 2, 3, 4 | 1, 3 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Danışmanlık ve rehberlik kavramlarına giriş | - |
2 | Dinleme becerileri | - |
3 | Soru sormanın gücü | - |
4 | ARA SINAV | - |
5 | Dil ve empati | - |
6 | Yorumlama ve özetleme kavramları | - |
7 | Pozitif ve negatif sessizlik | - |
8 | Hasta odaklı olmak | - |
9 | Temel danışmanlık 1 | - |
10 | Temel danışmanlık 2 ve kapanış | - |
11 | Vaka olgusu | - |
12 | Vaka olgusu | - |
13 | Öğrenci sunumları | - |
14 | Öğrenci sunumları | - |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Yeditepe Üniversitesi Kütüphanesi |
Diğer Kaynaklar | Yeditepe Üniversitesi Kütüphanesi |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Powerpoint sunumları ve makale araştırmaları |
Ödevler | - |
Sınavlar | Ara Sınav, Final |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | |
Ödev | 0 | |
Toplam | 40 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak | X | |||||
2 | Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek | X | |||||
3 | Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak | X | |||||
4 | Vakalar için uygun fizyoterapi - rehabilitasyon tekniklerini seçmek | X | |||||
5 | Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak | X | |||||
6 | Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanları ve araçları seçmek ve tedavi programını planlamak | X | |||||
7 | Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak | X | |||||
8 | Doğru iletişm için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak | X | |||||
9 | Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak | X | |||||
10 | Profesyonel, sosyal ve universal etik ve sorumluluklara duyarlı olmak | X | |||||
11 | Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak | X | |||||
12 | Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek | X | |||||
13 | Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
Tüm Sınıflar Seçmeli Dersler