Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Öğrenciler, hastalarına danışmanlık yapmanın yanı sıra diğer sağlık profesyonellerine de danışmanlık yapma rolünü anladıklarını göstereceklerdir.
Dersin İçeriği:
Bu ders öğrencilere bir sağlık profesyoneli olarak danışmanlık ve danışmanlık becerileri hakkında bilgi sağlar.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Ders, 2: Tartışmalı Ders, 4: Rol Yapma, 5: Problem Çözme, 6: Vaka Çalışması, 15: Ödev, 16: Sözlü
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Teorik sınav, C: Ödev, F: Vaka çalışması - sunum
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. “Danışmanlık” kavramını açıklar. | 1, 2 | 1, 2 | A |
2. “Rehberlik” kavramını açıklar. | 1, 2 | 1, 2 | A |
3. Vaka senaryolarına dayalı olarak kullanılacak uygun iletişim becerilerini tanır. | 2, 3, 8 | 1, 2, 5 | A |
4.Bu becerilerin mesleki bağlamda nasıl kullanılabileceğini değerlendirir. | 2, 3, 5, 8, 9 | 1, 2, 5 | A |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Sağlık Bilimlerinde Danışmanlığa Giriş | - |
2 | Danışmanlık ve Danışma | - |
3 | Dinleme becerileri | - |
4 | Bir Sorunun Gücü | - |
5 | Sözsüz davranış | - |
6 | Açıklama ve Özetleme | - |
7 | Ara sınav | - |
8 | Sessizliği Anlamak | - |
9 | Hasta Odaklı Bakım | - |
10 | Bağlılık | - |
11 | Klinik Dışında Hasta Güvenliği | - |
12 | Vaka Analizi | - |
13 | Genel İnceleme/Tekrar | - |
14 | Final Sunumları | - |
15 | Final Sunumları |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar | • Her derste, her sunumun sonunda referans olarak listelenen bir dizi referans makalesi bulunur. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Powerpoint sunumlar, Kopyası paylaşılabilir |
Ödevler | Paylaşılabilir |
Sınavlar | Teorik, Vaka Çalışması-Sunum. Paylaşılamaz |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 35 |
fFinal | 1 | 20 |
Ödev | 2 | 20 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 45 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 55 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ulusal ve uluslararası boyutta fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli sağlık ile ilgili bilgiye sahip olmak | X | |||||
2 | Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek | X | |||||
3 | Hasta ve sağlıklı kişilerin sağlıklarını korumak, geliştirmek ve fonksiyonel açıdan en iyi düzeye erişmelerini sağlamak için fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme yöntemlerini kullanmak ve kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak. | X | |||||
4 | Vakalar için uygun fizyoterapi - rehabilitasyon tekniklerini seçmek | X | |||||
5 | Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak | X | |||||
6 | Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanlarını seçip, tedavi programını planlarken güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisi kazanmak | X | |||||
7 | Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak | X | |||||
8 | Doğru iletişm için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak | X | |||||
9 | Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak | X | |||||
10 | Fizyoterapistlik mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları belirleyebilmek, mesleki etik, ilke ve standartlara uygun davranmak. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 2 | 2 | 4 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 119 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
Tüm Sınıflar Seçmeli Dersler