• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
PTR 256
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Serbest Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
Öğrenciler, hastalarına danışmanlık yapmanın yanı sıra diğer sağlık profesyonellerine de danışmanlık yapma rolünü anladıklarını göstereceklerdir.
Dersin İçeriği: 

Bu ders öğrencilere bir sağlık profesyoneli olarak danışmanlık ve danışmanlık becerileri hakkında bilgi sağlar.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Ders, 2: Tartışmalı Ders, 4: Rol Yapma, 5: Problem Çözme, 6: Vaka Çalışması, 15: Ödev, 16: Sözlü
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Teorik sınav, C: Ödev, F: Vaka çalışması - sunum

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1. “Danışmanlık” kavramını açıklar. 1, 2 1, 2 A
2. “Rehberlik” kavramını açıklar. 1, 2 1, 2 A
3. Vaka senaryolarına dayalı olarak kullanılacak uygun iletişim becerilerini tanır. 2, 3, 8 1, 2, 5 A
4.Bu becerilerin mesleki bağlamda nasıl kullanılabileceğini değerlendirir. 2, 3, 5, 8, 9 1, 2, 5 A

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Sağlık Bilimlerinde Danışmanlığa Giriş -
2 Danışmanlık ve Danışma -
3 Dinleme becerileri -
4 Bir Sorunun Gücü -
5 Sözsüz davranış -
6 Açıklama ve Özetleme -
7 Ara sınav -
8 Sessizliği Anlamak -
9 Hasta Odaklı Bakım -
10 Bağlılık -
11 Klinik Dışında Hasta Güvenliği -
12 Vaka Analizi -
13 Genel İnceleme/Tekrar -
14 Final Sunumları -
15 Final Sunumları  

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu  
Diğer Kaynaklar • Her derste, her sunumun sonunda referans olarak listelenen bir dizi referans makalesi bulunur.

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dokümanlar Powerpoint sunumlar, Kopyası paylaşılabilir
Ödevler Paylaşılabilir
Sınavlar Teorik, Vaka Çalışması-Sunum. Paylaşılamaz

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 35
fFinal 1 20
Ödev 2 20
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   45
Yıl içinin Başarıya Oranı   55
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Ulusal ve uluslararası boyutta fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli sağlık ile ilgili bilgiye sahip olmak     X      
2 Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek       X    
3 Hasta ve sağlıklı kişilerin sağlıklarını korumak, geliştirmek ve fonksiyonel açıdan en iyi düzeye erişmelerini sağlamak için fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme yöntemlerini kullanmak ve kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak.       X    
4 Vakalar için uygun fizyoterapi - rehabilitasyon tekniklerini seçmek         X  
5 Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak         X  
6 Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanlarını seçip, tedavi programını planlarken güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisi kazanmak         X  
7 Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak         X  
8 Doğru iletişm için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak   X        
9 Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak     X      
10 Fizyoterapistlik mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları belirleyebilmek, mesleki etik, ilke ve standartlara uygun davranmak.       X    

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 2 2 4
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü     119
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4,76
Dersin AKTS Kredisi     5

 

Tüm Sınıflar Seçmeli Dersler