• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
PTR 221
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
2
AKTS: 
2
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı; nörolojik ve nöroşirurjik hastalıkları ve semptomlarını tanımlamaktır.
Dersin İçeriği: 

Bu ders; Serebrovasküler hastalıklar, Medulla spinalis yaralanmaları, polinöropatiler, ekstrapyramidal sistem hastalıkları, kranial travmalar, periferik sinir hastalıkları ve üst motor neuron hastalıklarını içermektedir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Ders anlatımı 2. Tartışma 12. Grup çalışması 14. Laboratuvar Çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1. Sunum 2. Ödev 3. Uygulama 4. Teorik sınav

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program

Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Nörolojik hastalıkları tanımlamak 1,2,8,9,10 1,2 4
Nörolojik problemleri ve pediatrik ve yetişkin hastalarda travma sonrası meydana gelen açıklamak 1,2,8,9,10 1,2 4

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Nörolojik Değerlendirme, Semptom ve Bulgular 1,2
2 Medulla Spinalis Yaralanmaları 1,2
3 Polinöropatiler 1,2
4 Nöromusküler hastalıklar, Motor Son Plak Hastalıkları 1,2
5 Multiple Sklerozis 1,2
6 Extrapyramidal Sistem Hastalıkları 1,2
7 Serebrovasküler Sistem Hastalıkları 1,2
8 Ara sınav 1,2
9 Beyincerrahisi Hastası 1,2
10 Kraniyal Travmalar 1,2
11 Omurilik Travmaları 1,2
12 Merkezi Sinir Sistem (MSS) Tümörleri 1,2
13 Dejeneratif Omurga 1,2
14 Hidrosefali/Fonksiyonel Nörocerrahi/Pediatrik Nörocerrahi 1,2
15 Genel Tekrar 1,2

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Ders anlatımında kullanılan sunular öğrenciye verilecektir.
Diğer Kaynaklar 1.            Fundementals of Neurologic Disease L.E Davis, ML King, JL Schultz Demos Medical Publishing, Inc., New York.
  2.            Adams and Victor’s Principles of Neurology AH Ropper, RH Brown McGraw-Hill.

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI
Dokümanlar Kopyası paylaşılabilir.
Ödevler Paylaşılabilir.
Sınavlar Paylaşılamaz

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara sınav 1 50
Final 1 50
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   50
Yıl içinin Başarıya Oranı   50
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI  
 

No

 

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi  
1 2 3 4 5  
1 Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak         x  
2 Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek       x    
3 Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak     x      
4 Vak’kalar için uygun fizyoterapi - rehabilitasyon tekniklerini seçmek   x        
5 Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak x          
6 Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanları ve araçları seçmek ve tedavi programını planlamak   x      
7 Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak   x      
8 Doğru iletişm için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak       x  
9 Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak         x
10 Profesyonel, sosyal ve universal etik ve sorumluluklara duyarlı olmak     x    

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
 

Etkinlik

 

SAYISI

Süresi (Saat) Toplam

İş Yükü (Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 1 15
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü     50
Toplam İş Yükü / 25 (s)     2
Dersin AKTS Kredisi     2

 

2