Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı; nörolojik ve nöroşirurjik hastalıkları ve semptomlarını tanımlamaktır.
Dersin İçeriği:
Bu ders; Serebrovasküler hastalıklar, Medulla spinalis yaralanmaları, polinöropatiler, ekstrapyramidal sistem hastalıkları, kranial travmalar, periferik sinir hastalıkları ve üst motor neuron hastalıklarını içermektedir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Ders anlatımı 2. Tartışma 12. Grup çalışması 14. Laboratuvar Çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
1. Sunum 2. Ödev 3. Uygulama 4. Teorik sınav
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program
Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Nörolojik hastalıkları tanımlamak | 1,2,8,9,10 | 1,2 | 4 |
Nörolojik problemleri ve pediatrik ve yetişkin hastalarda travma sonrası meydana gelen açıklamak | 1,2,8,9,10 | 1,2 | 4 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Nörolojik Değerlendirme, Semptom ve Bulgular | 1,2 |
2 | Medulla Spinalis Yaralanmaları | 1,2 |
3 | Polinöropatiler | 1,2 |
4 | Nöromusküler hastalıklar, Motor Son Plak Hastalıkları | 1,2 |
5 | Multiple Sklerozis | 1,2 |
6 | Extrapyramidal Sistem Hastalıkları | 1,2 |
7 | Serebrovasküler Sistem Hastalıkları | 1,2 |
8 | Ara sınav | 1,2 |
9 | Beyincerrahisi Hastası | 1,2 |
10 | Kraniyal Travmalar | 1,2 |
11 | Omurilik Travmaları | 1,2 |
12 | Merkezi Sinir Sistem (MSS) Tümörleri | 1,2 |
13 | Dejeneratif Omurga | 1,2 |
14 | Hidrosefali/Fonksiyonel Nörocerrahi/Pediatrik Nörocerrahi | 1,2 |
15 | Genel Tekrar | 1,2 |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Ders anlatımında kullanılan sunular öğrenciye verilecektir. |
Diğer Kaynaklar | 1. Fundementals of Neurologic Disease L.E Davis, ML King, JL Schultz Demos Medical Publishing, Inc., New York. |
2. Adams and Victor’s Principles of Neurology AH Ropper, RH Brown McGraw-Hill. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Kopyası paylaşılabilir. |
Ödevler | Paylaşılabilir. |
Sınavlar | Paylaşılamaz |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara sınav | 1 | 50 |
Final | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak | x | |||||
2 | Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek | x | |||||
3 | Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak | x | |||||
4 | Vak’kalar için uygun fizyoterapi - rehabilitasyon tekniklerini seçmek | x | |||||
5 | Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak | x | |||||
6 | Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanları ve araçları seçmek ve tedavi programını planlamak | x | |||||
7 | Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak | x | |||||
8 | Doğru iletişm için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak | x | |||||
9 | Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak | x | |||||
10 | Profesyonel, sosyal ve universal etik ve sorumluluklara duyarlı olmak | x |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam
İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 1 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 50 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |
2