Anatomi, normal motor gelişim, büyüme ve gelişme terminolojileri, kognitif ve emosyonel gelişim, embriyojenik ve fetal gelişim, refleksler, neonatal, natal, infant ve çocukluk ve adolesan dönemlerinin motor, duyusal ve diğer gelişim özellikleri, bazı anormal gelişim durumları incelenecektir.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Motor gelişimi açıklar | 1,8,9,10 | 1 | A |
2. İnfant dönemi açıklar | 1,8,9,10 | 1 | A |
3. Toddler dönemi açıklar | 1,8,9,10 | 1 | A |
4. Adolesan dönemi açıklar | 1,8,9,10 | 1 | A |
5. Erişkin dönemi açıklar | 1,8,9,10 | 1 | A |
6. Yaşlanmayı açıklar | 1,8,9,10 | 1 | A |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Genel giriş ve dersin içeriği | |
2 | Gelişimle ilgili temel kavramlar | |
3 | Motor gelişimi dönemleri | |
4 | Prenatal gelişim ve doğum | |
5 | Motor Kontrol Anatomisi | |
6 | Fetüsün gelişimi | |
7 | Fiziksel ve Motor Gelişim İnfant ve Toddlerhood dönemi | |
8 | Ara sınav | |
9 | Kaba ve ince motor gelişim | |
10 | Primitif- Postural Refleksler | |
11 | Duyu ve algının gelişimi | |
12 | Fiziksel büyüme ve gelişim Çocukluk ve adolesan dönemi | |
13 |
Fiziksel büyüme ve gelişim
Ergenlik, genç erişkin, orta erişkin dönem |
|
14 |
İleri erişkin dönem Yaşlanma | |
15 | Genel tartışma |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
*C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies,2004
*C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994 *Craig GJ, Baucum D; Human Development, Prentice Hall, Pearson Education, Inc;2002 |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | |
Ödev | 0 | |
Toplam | 40 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları (FTR program çıktıları-10madde sabit) |
Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak |
X |
||||
2 | Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek |
X |
||||
3 | Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak |
X |
||||
4 | Vakalar için uygun fizyoterapi - rehabilitasyon tekniklerini seçmek |
X |
||||
5 | Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak |
X |
||||
6 | Rehabilitasyonda kullanılacak uygunterapiajanlarıvearaçları seçmekve tedavi programını planlamak |
X |
||||
7 | Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak |
X |
||||
8 | Doğru iletişm için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak |
X |
||||
9 | Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak |
X |
||||
10 | Profesyonel, sosyal ve universal etik ve sorumluluklara duyarlı olmak |
X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 2 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 68 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |