Ön Koşul Dersleri:
Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı öğrencilerin manipülatif tedavi hakkında bilgi sahibi olmaları ve temel manipülatif teknikleri uygulayabilme becerilerine sahip olmasını sağlamaktır
Dersin İçeriği:
Eklem ve yumuşak dokulara yönelik mobilizasyon ve manipulasyon teknikleri anlatılmaktadır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Ders, 2: Tartışmalı Ders, 12: Grup Çalışması, 14: Laboratuvar
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Teorik sınav B. Pratik sınav
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program
öğrenim çıktıları |
Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Manipulatif tedavi ve tekniklerini tanımlar | 1,2,5,6,7,10 | 1,2,12, 14 | A,B |
2) Manuel terapi tekniklerinin kullanım alanlarını açıklar | 1,2,5,6,7,10 | 1,2,12, 14 | A,B |
3) Manuel terapi tekniklerini uygulamalı olarak uygulayabilir | 1,2,5,6,7,10 | 1,2,12, 14 | A,B |
4) Manuel terapi tekniklerini karşılaştırabilir | 1,2,5,6,7,10 | 1,2,12, 14 | A,B |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Manuel terapinin temelleri ve giriş | |
2 | Omuz kompleksi ve manuel terapi yöntemleri | |
3 | Dirsek kompleksi ve önkol manuel terapi yöntemleri | |
4 | Dirsek kompleksi ve önkol manuel terapi yöntemleri | |
5 | El ve el bileği manuel terapi yöntemleri | |
6 | El ve el bileği manuel terapi yöntemleri | |
7 | Ara sınav | |
8 | Kalça eklemi ve manuel terapi yöntemleri | |
9 | Kalça eklemi ve manuel terapi yöntemleri | |
10 | Diz eklemi manuel terapi yöntemleri | |
11 | Diz eklemi manuel terapi yöntemleri | |
12 | Ayak bileği ve ayak manuel terapi yöntemleri | |
13 | Sacroiliak eklem ve manuel terapi yöntemleri | |
14 | Sacroiliak eklem ve manuel terapi yöntemleri | |
15 | Genel tartışma |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
1- Maitland’s Peripheral manipulation
2- Maitland’s Vertebral manipulation 3- Manipulation of the spine, Craig Liebson 4- Manual mobilization of the joints, The Extremities, Freddy Kaltenborn 5- Manual mobilization of the joints, The Spine, Freddy Kaltenborn 6- Muscle energy techniques, Chaitow |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Kopyası paylaşılabilir. |
Sınavlar | Paylaşılamaz. |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav (teorik sınav) | 1 | 12 |
Ara Sınav (pratik sınav) | 1 | 28 |
Final Sınavı (teorik sınav) | 1 | 18 |
Final Sınavı (pratik sınav) | 1 | 42 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
N
o |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sağlıkla ilgili yeterli bilgiye sahip olmak | x | ||||
2 | Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek | x | ||||
3 | Kanıta dayalı çözüm önerisinde bulunmak | x | ||||
4 | Vakalar için uygun rehabilitasyon tekniklerini seçmek | x | ||||
5 | Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak | x | ||||
6 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanları ve araçları seçmek ve tedavi programını planlamak | x | ||||
7 | Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak | x | ||||
8 | Doğru iletişim için iletişim yöntemleri hakkında fikir sahibi olmak | x | ||||
9 | Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak | x | ||||
10 | Profesyonel , sosyal ve üniversal etik ve sorumluluklara duyarlı olmak | x |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam
İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x1 teorik ders saati) | 15 | 1 | 15 |
Laboratuvar | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 1 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
2