Bu ders, farklı kardiyopulmoner hastalık veya toraks cerahhisi olan hastalar için egzersiz ve rehabilitasyon programı hakkında bilgi verir.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1. Kardiyak rehabilitasyon ile ilgili prensipleri açıklar. |
1,5 |
1,2,12,14 |
A,B |
2. Kardiyovasküler sorunları olan hastaları fiziksel, fizyolojik ve fonksiyonel açıdan değerlendirir. |
1,5 |
1,2,12,14 |
A,B |
3. Kardiyovasküler sorunları olan hastalarda fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını planlar ve uygular. |
1,5 |
1,2,12,14 |
A,B |
4. Kardiyovasküler sorunları olan hastalarda yaşam kalitesi ve psikososyal durumu değerlendirir ve ev programı verir. |
1,5 |
1,2,12,14 |
A,B |
5. Pulmoner rehabilitasyonla ilgili temel kavramları açıklar. |
1,5 |
1,2,12,14 |
A,B |
6. Solunum hastalıklarının klinik özelliklerini tanımlar. |
1,5 |
1,2,12,14 |
A,B |
7. Solunum sorunları olan hastaları fiziksel, fizyolojik ve fonksiyonel açıdan kapsamlı olarak değerlendirir. |
1,5 |
1,2,12,14 |
A,B |
8. Solunum sorunları olan hastalarda fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını planlar ve uygular. |
1,5 |
1,2,12,14 |
A,B |
9. Solunum problemleri olan hastalara günlük aktivitelerde enerji tüketimini azaltılması yaklaşımlarını kullanır |
1,5 |
1,2,12,14 |
A,B |
10. Solunum problemi olan hastalarda fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarına yardımcı cihazları kullanır. |
1,5 |
1,2,12,14 |
A,B |
Dersin Akışı
|
DERS AKIŞI |
||
|
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
|
1 |
Kardiyak rehabilitasyona giriş, anatomi ve fizyoloji Kalp hastalıkları, koroner arter hastalıkları |
|
|
2 |
Testler, Laboratuvar Çalışmaları, Egzersiz Testi ve Elektrokardiyogram |
|
|
3 |
Kardiyak Hastalıklarda Kardiyak Rehabilitasyon, Egzersiz Reçetesi ve Fiziksel Aktivite Aşamaları |
|
|
4 |
Koroner Arter Hastalıkları için Risk Faktörleri ve Risk Faktörlerinin Modifikasyonu |
|
|
5 |
Kardiyomiyopati, Hipertansiyon, Böbrek Yetmezliği |
|
|
6 |
Kalp ve Toraks Cerrahisi Sonrası Rehabilitasyon |
|
|
7 |
Periferik Vasküler Hastalıklar ve Rehabilitasyon |
|
|
8 |
Pulmoner Sistemin Anatomisi, Fizyolojisi ve Biyomekaniği |
Ara Sınav |
|
9 |
Akciğer Hastalığı Olan Hastaların Değerlendirilmesi |
|
|
10 |
Pulmoner Rehabilitasyon Teknikleri |
|
|
11 |
Pulmoner Rehabilitasyon Teknikleri |
|
|
12 |
Kronik Obstrüktif Akciğer Hastalığı - Astım ve Rehabilitasyon |
|
|
13 |
Bronşektazi ve Rehabilitasyon |
|
14 |
Kısıtlayıcı Akciğer Hastalıkları ve Rehabilitasyon |
|
|
15 |
Yoğun Bakım Ünitesinde Rehabilitasyon |
|
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
1. Frownfelter, D., & Dean, E. (2014). Cardiovascular And Pulmonary Physical Therapy-E-Book: Evidence To Practice. Elsevier Health Sciences. 2. Hillegas, E. A. (2017) Essentials Of Cardiopulmonary Physical Therapy, 4th Ed. Philadelphia: Wb Saunders Company 3. Pryor, J. A., & Prasad, A. S. (2008). Physiotherapy For Respiratory And Cardiac Problems: Adults And Paediatrics. Elsevier Health Sciences. 4. Chaitow, L. (2013). Recognizing And Treating Breathing Disorders–A Multidisciplinary Approach. Elsevier Health Sciences. 5. Cherniack, N. S., Altose, M. D., Homma, I. (1999) Rehabilitation (Of The Patient With) Respiratory Disease. New York: Mc Graw Hill |
Diğer Kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dökümanlar |
Kopyası paylaşılabilir. |
Ödevler |
Paylaşılabilir. |
Sınavlar |
Paylaşılamaz. |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav Teorik |
1 |
28 |
Ara Sınav Pratik | 1 | 12 |
Final Sınavı Teorik | 1 | 42 |
Final Sınavı Pratik | 1 | 18 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
60 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
40 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
1 |
Ulusal ve uluslararası boyutta fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli sağlık ile ilgili bilgiye sahip olmak. |
|
|
|
|
X |
2 |
Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek |
|
|
|
X |
|
3 |
Hasta ve sağlıklı kişilerin sağlıklarını korumak, geliştirmek ve fonksiyonel açıdan en iyi düzeye erişmelerini sağlamak için fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme yöntemlerini kullanmak ve kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak |
|
|
X |
|
|
4 |
Vakalar için uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon tekniklerini seçmek ve kullanmak. |
|
X |
|
|
|
5 |
Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak |
|
|
|
|
X |
6 |
Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanlarını seçip, tedavi programını planlarken güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisi kazanmak. |
|
|
|
X |
|
7 |
Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak |
|
|
X |
|
|
8 |
Doğru iletişim için, sözlü ve yazılı iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak. |
|
|
X |
|
|
9 |
Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak |
|
|
X |
|
|
10 |
Fizyoterapistlik mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları belirleyebilmek, mesleki etik, ilke ve standartlara uygun davranmak. |
|
|
X |
|
|
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati) |
15 |
2 |
30 |
Laboratuvar |
15 |
4 |
60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
2 |
30 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Final |
1 |
3 |
3 |
Toplam İş Yükü |
|
|
125 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
5 |