Farklı kardiyopulmoner hastalıklar ve cerrahisi ile ilgili rehabilitasyon ve egzersiz programı ele alınacaktır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1. Kardiyak rehabilitasyon ile ilgili prensipleri açıklar. |
1,5 |
1,2,12,14 |
A,B |
2. Kardiyovasküler sorunları olan hastaları fiziksel, fizyolojik ve fonksiyonel açıdan değerlendirir. |
1,5 |
1,2,12,14 |
A,B |
3. Kardiyovasküler sorunları olan hastalarda fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını planlar ve uygular. |
1,5 |
1,2,12,14 |
A,B |
4. Kardiyovasküler sorunları olan hastalarda yaşam kalitesi ve psikososyal durumu değerlendirir ve ev programı verir. |
1,5 |
1,2,12,14 |
A,B |
5. Pulmoner rehabilitasyonla ilgili temel kavramları açıklar. |
1,5 |
1,2,12,14 |
A,B |
6. Solunum hastalıklarının klinik özelliklerini tanımlar. |
1,5 |
1,2,12,14 |
A,B |
7. Solunum sorunları olan hastaları fiziksel, fizyolojik ve fonksiyonel açıdan kapsamlı olarak değerlendirir. |
1,5 |
1,2,12,14 |
A,B |
8. Solunum sorunları olan hastalarda fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını planlar ve uygular. |
1,5 |
1,2,12,14 |
A,B |
9. Solunum problemleri olan hastalara günlük aktivitelerde enerji tüketimini azaltılması yaklaşımlarını kullanır |
1,5 |
1,2,12,14 |
A,B |
10. Solunum problemi olan hastalarda fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarına yardımcı cihazları kullanır. |
1,5 |
1,2,12,14 |
A,B |
Dersin Akışı
|
DERS AKIŞI |
||
|
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
|
1 |
Kardiak rehabilitasyone giriş, kardiak anatomi ve fizyoloji kardiak hastalıklar, koroner arter hastalıkları |
|
|
2 |
Test ve laboratuar çalışmalar Egzersiz testleri Test ve laboratuar çalışmalar (ECG) |
|
|
3 |
Kardiak rehabilitasyon fazları ve egzersiz programı |
|
|
4 |
Risk faktörler ve modifikasyonlar Kardiyomiypoati, hipertansiyon, böbrek yetmezliği Kardiak cerrahi sonrası rehabilitasyon |
|
|
5 |
Kardiak transplantasyon sonrası rehabilitasyon Diğer kardiak hastalıklar ve rehabilitasyon |
|
|
6 |
Periferal damar hastalıklar Periferal damar hastalıklarda rehabilitasyon |
|
|
7 |
Ara sınav |
|
|
8 |
Pulmoner sistem anatomisi, fizyolojisi ve biyomekaniği |
|
|
9 |
Pulmoner hastalarında değerlendirme |
|
|
10 |
Pulmoner fizyoterapi ve rehabilitasyon teknikleri I |
|
|
11 |
Pulmoner fizyoterapi ve rehabilitasyon teknikleri II |
|
|
12 |
Kronik obstüriktif akciğer hastalarında ve astımda pulmoner fizyoterapi |
|
|
13 |
Restiriktif akciğer hastalıklarında ve pulmoner arteriyel hipertansiyonda pulmoner fizyoterapi |
|
14 |
Yoğun bakım ünitesinde pulmoner fizyoterapi |
|
|
15 |
Genel tartışma |
|
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
Cherniack, N. S., Altose, M. D., Homma, I. (1999) Rehabilitation (of the patient with) Respiratory Disease. New York: Mc Graw Hill |
Diğer Kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dökümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
|
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Kısa Sınav |
- |
- |
Ödev |
- |
- |
Final |
1 |
60 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
60 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
40 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
1 |
Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak |
|
|
|
|
X |
2 |
Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek |
|
|
|
X |
|
3 |
Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak |
|
|
X |
|
|
4 |
Vak’kalar için uygun fizyoterapi - rehabilitasyon tekniklerini seçmek |
|
X |
|
|
|
5 |
Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak |
|
|
|
|
X |
6 |
Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanları ve araçları seçmek ve tedavi programını planlamak |
|
|
|
X |
|
7 |
Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak |
|
|
X |
|
|
8 |
Doğru iletişm için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak |
|
|
X |
|
|
9 |
Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak |
|
|
X |
|
|
10 |
Profesyonel, sosyal ve universal etik ve sorumluluklara duyarlı olmak |
|
|
X |
|
|
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati) |
15 |
2 |
30 |
Laboratuvar |
15 |
4 |
60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
2 |
30 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Final |
1 |
3 |
3 |
Toplam İş Yükü |
|
|
125 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
5 |