Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı; kadın sağlığında fizyoterapistin rol aldığı konularda öğrencilere değerlendirme ve uygun fizyoterapi yaklaşımları hakkında bilgi vermektir.
Dersin İçeriği:
Kadın Sağlığında Fizyoterapinin kapsadığı problemlerin tanımı, sınıflandırılması, koruyucu yaklaşımlar, uygulanabilecek farklı fizyoterapi yaklaşımlarının seçimi ve bu yaklaşımların uygulama prensipleri.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
1. Sunum 2. Ödev 3. Uygulama
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersi tamamlayan öğrenci, kadın sağlığında fizyoterapi kapsamında yer alan problemlerin değerlendirilmesi, önlenmesi, fizyoterapisi ve uygun fizyoterapi yaklaşımlarının seçimi hakkında temel bilgi kazanır. | 1, 4 | 1, 2,3,4 | 1,3 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Üriner İnkontinansta Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | - |
2 | Pelvik Organ Prolapsuslarında Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | - |
3 | Fekal İnkontinansta Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | - |
4 | Pelvik Ağrıda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | - |
5 | Seksüel Disfonksiyonda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | - |
6 | Lenfödem ve Değerlendirme | - |
7 | Lenfödemde Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | - |
8 | ARA SINAV | - |
9 | Gebelikte karşılaşılan problemler ve Fizyoterapi Rehabilitasyon | - |
10 | Gebelik ve egzersiz | - |
11 | Doğum Eğitimi | - |
12 | Postnatal Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | - |
13 | Jinekolojik Problemlerde Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | - |
14 | Jinekolojik Cerrahiler sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | - |
15 | Genel Tartışma | - |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
1. Bo K., Berghmans B., Morkved S., Van Kampen M., Evidence-Based Physical Therapy for the Pelvic Floor Bridging Science and Clinical Practice, 2007, ISBN:9780443101465.
2. Mantle J., Haslam J., Barton S., Physiotherapy in Obstetrics and Gynaecology, 2004, ISBN: 0750622652. 3. Földi M., Földi E., Földi's Textbook of Lymphology: for Physicians and Lymphedema Therapists, 2012, SBN-13: 978-0723436461 ISBN 10: 0723436460. |
Diğer Kaynaklar | Kadın Sağlığında Fizyoterapi ve Rehabilitation, Ed: Akbayrak T., Pelikan Yayıncılık, 2016, Ankara |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | |
Ödevler | Literatür taraması |
Sınavlar | Ara Sınav, Final |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | |
Ödev | 0 | |
Toplam | 40 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak | X | |||||
2 | Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek | X | |||||
3 | Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak | X | |||||
4 | Vakalar için uygun fizyoterapi - rehabilitasyon tekniklerini seçmek | X | |||||
5 | Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak | X | |||||
6 | Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanları ve araçları seçmek ve tedavi programını planlamak | X | |||||
7 | Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak | X | |||||
8 | Doğru iletişm için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak | X | |||||
9 | Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak | X | |||||
10 | Profesyonel, sosyal ve universal etik ve sorumluluklara duyarlı olmak | X | |||||
11 | Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak | X | |||||
12 | Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek | X | |||||
13 | Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati) | 15 | 2 | 30 |
Laboratuvar | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
Tüm Sınıflar Seçmeli Dersler