• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
PTR 403
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
2
AKTS: 
3
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı nörolojik, ortopedik, pediatrik ve romatolojik vakalarda; problemleri tanımlama becerisi ve uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını belirlemek ve kanıta dayalı tıp bilgileri ile hasta merkezli klinik problem çözme becerilerini geliştirmektir.
Dersin İçeriği: 

Bu derste nörolojik, ortopedik, pediatrik ve romatizmal hastalıklarda vaka sunumları ve hastalar üzerinden tartışma yapılır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
2. Tartışmalı ders 5. Problem Çözme 15. Ödev
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
G. Seminer sunumu F. Vaka çalışması- Sunum

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program

Öğrenme Çıktıları

Öğretim

Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1. Etik kavramını açıklar.

1,2,3,4,6,8,9

2,5,15

G,F

2. Mesleki etik prensipleri açıklar.

1,2,3,4,6,8,9

2,5,15

G,F

3. Ulusal ve uluslararası mesleki kuruluşlar ve etik yaklaşımları

1,2,3,4,6,8,9

2,5,15

G,F

4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamında meslek içi ve meslekler arası etik yaklaşımlar

1,2,3,4,6,8,9

2,5,15

G,F

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Vaka raporu örneklerini inceleme

 

2

Fizyoterapide kanıta dayalı yaklaşım nedir? Kanıta dayalı yaklaşıma göre: Farklı vaka örnekleri arasında rehabilitasyon ve değerlendirme prosedürleri tasarlamak.

 

3

 

Kanıta dayalı yaklaşıma göre: Farklı vaka örnekleri arasında rehabilitasyon ve değerlendirme prosedürleri tasarlamak. Öğrenci vaka çalışması hazırlığı için kurallar

 

 

4

Klinik karar verme çalışmaları: Vaka sunumu

 

 

5

 

Klinik karar verme çalışmaları: Vaka sunumu

 

 

6

 

Klinik karar verme çalışmaları: Vaka sunumu

 

 

7

 

ARA SINAV

 

 

8

 

Klinik karar verme çalışmaları: Vaka sunumu

 

 

9

 

Klinik karar verme çalışmaları: Vaka sunumu

 

 

10

Klinik karar verme çalışmaları: Vaka sunumu

 

 

 

 

11

 

Klinik karar verme çalışmaları: Vaka sunumu

 

12

Klinik karar verme çalışmaları: Vaka sunumu

 

13

 

Klinik karar verme çalışmaları: Vaka sunumu

 

14

Klinik karar verme çalışmaları: Vaka sunumu

 

15

Final Sınavı

 

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR

Ders Notu

 

 

Diğer Kaynaklar

Güncel literatür kaynakları

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI

Dökümanlar

Kopyası paylaşılabilir.

Ödevler Paylaşılabilir

Sınavlar

Paylaşılamaz

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SIRA

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

1

20

Vaka Sunumu

1

20

Final

1

60

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

60

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

20

Sunumun Başarıya Oranı   20

Toplam

 

100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

 

No

 

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

1

Ulusal ve uluslararası boyutta fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli sağlık ile ilgili bilgiye sahip olmak.

 

 

 

 

x

2

Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek

 

 

 

 

x

3

Hasta ve sağlıklı kişilerin sağlıklarını korumak, geliştirmek ve fonksiyonel açıdan en iyi düzeye erişmelerini sağlamak için fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme yöntemlerini kullanmak ve kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak.

 

 

 

 

x

4

Vakalar için uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon tekniklerini seçmek ve kullanmak.

 

 

 

 

x

5

Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak

 

x

 

 

 

 

6

Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanlarını seçip, tedavi programını planlarken güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisi kazanmak.

 

 

 

 

 

x

7

Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak

 

 

 

x

 

8

Doğru iletişim için, sözlü ve yazılı iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak.

 

 

 

 

x

9

Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak

 

 

 

 

x

10

Fizyoterapistlik mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları belirleyebilmek, mesleki etik, ilke ve standartlara uygun davranmak.

 

 

 

 

x

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

 

Etkinlik

 

SAYISI

Süresi (Saat)

Toplam

İş Yükü

(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati)

15

2

30

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)

15

2

30

Vize 1 5 5

Vaka sunumu

1

5

5

Final

1

5

5

Toplam İş Yükü

 

 

75

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

3

Dersin AKTS Kredisi

 

 

3

 
4