• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
PTR 204
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
2
AKTS: 
2
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
Bu ders, sedanter, kronik hastalığı olan bireylerde ve sporcularda egzersizin pulmoner, kardiyovasküler, kas - iskelet, sinir ve hormonal sistemler üzerine akut ve kronik etkilerini tanımlamayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: 

Anaerobik ve aerobik enerji üretimi, farklı egzersiz tiplerinin egzersizin sedanter, sporcu ve kronik hastalığı olan bireylerde pulmoner ve kardiyovasküler, kas iskelet ve sinir sistem üzerine etkileri, kardiyovasküler regülasyon, fonksiyonel kapasitenin değerlendirilmesi, enerji kapasitesinin ölçümü konularını içerir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Ders, 2: Tartışma, 9: Demonstrasyon, 7: Beyin Fırtınası
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Teorik Sınav

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program

Öğrenme Çıktıları

Öğretim

Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri
1)Egzersiz fizyolojisi konsepti, egzersiz ve fiziksel aktivite, düzenli egzersizin yararları ve farklı egzersiz modalitelerini açıklar 1,2 1,2,9,7 A
2)Solunum sistemi üzerinde egzersizin akut ve kronik cevabını açıklar. 1,2 1,2,9,7 A
3) Kardiyovasküler sistem üzerinde egzersizin akut ve kronik cevabını açıklar. 1,2 1,2,9,7 A
4) Kas-iskelet sistemi üzerinde egzersizin akut ve kronik cevabını açıklar.  

1,2

 

1,2,9,7

 

A

5) Kardiyovasküler egzersiz testini açıklar. 1,2,7 1,2,9,7 A
6) Sporcular, yaşlılar ve sedantarlerde egzersizin etkilerini açıklar. 1,2,7 1,2,9,7 A

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Egzersiz fizyolojisine giriş, egzersiz ve fiziksel aktivite tanımı, düzenli egzersiz

eğitiminin faydaları, egzersiz modalitleri

 
2 Vücutta enerji transferi (anaerobik sistemler)  
3 Vücutta enerji transferi (aerobik sistemler)  
4  

Solunum sistemi fizyolojisi

 
5 Egzersize solunum sisteminin cevapları  
6 Kardiyovasküler Sistem Fizyolojisi  
7 Egzersizin Kardiyovasküler Sistem Cevapları ve Kardiyovasküler Egzersiz Testleri  
8 Egzersizin Kardiyovasküler Sistem Cevapları ve Kardiyovasküler Egzersiz Testleri Ara Sınav
9 Egzersizin Kas-İskelet Sistemi Cevapları  
10 Endokrin Sistem ve Egzersizin Endokrin Sistem Cevapları  
11 Sporcular, Yaşlılar ve Sedantarlerde Aerobik Egzersizler  
12 Egzersiz Eğitiminin Hipertansiyon ve Dekondisyonu olan Bireyler Üzerindeki Etkileri  
13 Yüksek İrtifada Egzersiz Fizyolojisi  
14 Genel Tartışma  
15 Genel Tartışma  

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
 

 

 

Ders Notu

McArdle D. W., Katch F.I, Katch V.L. Exercise Physiology: Energy, Nutrition & Human Performance.L ippincot Williams& Wilkins, 7th ed.,2009.

Pescatello, L. S. (Ed.). (2014). ACSM's guidelines for exercise testing and prescription. Lippincott Williams & Wilkins. Davison, R. R., Smith, P., Hopker, J., Price, M. J., Hettinga, F., Tew, G., & Bottoms, L. (Eds.). (2022). Sport and Exercise Physiology Testing Guidelines: Volume II-Exercise and Clinical Testing: The British Association of Sport and Exercise Sciences Guide. Routledge.

Diğer Kaynaklar  

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI
Dökümanlar Kopyası paylaşılabilir.
Ödevler Paylaşılabilir
Sınavlar Paylaşılamaz.

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav (Teorik Sınav) 1 40
Final 1 60
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   60
Yıl içinin Başarıya Oranı   40
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
 

No

 

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ulusal ve uluslararası boyutta fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli sağlık ile ilgili bilgiye sahip olmak     X    
2 Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek       X  
3 Hasta ve sağlıklı kişilerin sağlıklarını korumak, geliştirmek ve fonksiyonel açıdan en iyi düzeye erişmelerini sağlamak için fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme yöntemlerini kullanmak ve kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak.       X  
4 Vakalar için uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon tekniklerini seçmek ve kullanmak.   X      
5 Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak   X      
 

6

Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanlarını seçip, tedavi programını planlarken güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisi kazanmak.    

X

     
7 Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak   X      
8 Doğru iletişim için, sözlü ve yazılı iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak.     X    
9 Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak   X      
10 Fizyoterapistlik mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları belirleyebilmek, mesleki etik, ilke ve standartlara uygun davranmak.   X      

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
 

Etkinlik

 

SAYISI

Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati) 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 1 15
Ara Sınav 1 2 2
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü     50
Toplam İş Yükü / 25 (s)     2
Dersin AKTS Kredisi     2

 

2