Kardiyovasküler sistem ve egzersiz, kardiyovasküler regülasyon, fonksiyonel kapasitenin değerlendirilmesi, enerji kapasitesinin ölçümü, aerobik ve anerobik eğitim, pulmoner sistem ve kas-iskelet sistemi fizyolojisi konularını içerir.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program
Öğrenme Çıktıları |
Öğretim
Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1)Egzersiz fizyolojisi konsepti, egzersiz ve fiziksel aktivite, düzenli
egzersizin yararlar,ve farklı egzersiz modalitelerini açıklar |
1,2 | 1,2 | A |
2)Kardiovaskülar sistem üzerinde egzersizin akut ve kronik cevabını açıklar | 1,2 | 1,2, 7 | A |
3) Solunum sistemi üzerinde egzersizin akut ve kronik cevabını açıklar | 1,2 | 1,2,7 | A |
4) Kas-iskelet sistemi üzerinde egzersizin akut ve kronik cevabını
açıklar |
1,2,7 |
1,2 |
A |
5) Egzersiz stress testi ile kardiorespiratuar sistemin görüntülenmesini
açıklar |
1,2,7 | 1,2 | A,C |
6) Kronik hastalıklar, erişkinler ve sporcular üzerinde egzersizin etkilerini açıklar. | 1,2,7 | 1,2, 7 | A,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Egzersiz fizyolojisine giriş, egzersiz ve fiziksel aktivite tanımı, düzenli egzersiz
eğitiminin faydaları, egzersiz modalitleri |
|
2 | Vücutta enerji transferi (anaerobik sistemler) | |
3 | Vücutta enerji transferi (aerobik sistemler) | |
4 |
Solunum sistemi fizyolojisi |
|
5 | Egzersize solunum sisteminin cevapları | |
6 | Egzersiz stres testi ile kardiyo-solunum sisteminin taranması | |
7 | ARA SINAV | |
8 | Kardiyovasküler sistem fizyolojisi | |
9 | Egzersize kardiyovasküler sisteminin cevapları | |
10 | Kas-iskelet sistemi fizyolojisi | |
11 | Egzersize kas iskelet sisteminin cevapları | |
12 | Aerobik egzersizler | |
13 | Egzersiz eğitiminin hipertansiyon ve dekondine bireyler üzerine etkileri | |
14 | Egzersize endokrin sistem cevapları | |
15 | Genel Tartışma |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
McArdle D. W., Katch F.I, Katch V.L. Exercise Physiology: Energy, Nutrition & Human Performance.L ippincot Williams& Wilkins, 6th ed.,2007.
ACSM. ACSM's Guidelines for Exercise Testing and Prescriptions, Baltimore: Williams and Wilkins; 2006. Jones, AM, Davison, R. C. Bromley, P D. and Mercer, T. H. Sport and Exercise Physiology Testing Guidelines, Volume II: Exercise and Clinical Testing. Taylor & Francis; 2007 |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar | Teorik |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav (Teorik Sınav) | 1 | 40 |
Teorik Sınav | ||
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak | X | ||||
2 | Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek | X | ||||
3 | Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak | X | ||||
4 | Vak’kalar için uygun fizyoterapi - rehabilitasyon tekniklerini seçmek | X | ||||
5 | Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak | X | ||||
6 |
Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanları ve araçları seçmek ve tedavi
programını planlamak |
X |
||||
7 | Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak | X | ||||
8 | Doğru iletişm için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak | X | ||||
9 | Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak | X | ||||
10 | Profesyonel, sosyal ve universal etik ve sorumluluklara duyarlı olmak | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati) | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 1 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 50 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |