Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Öğrenciler egzersiz ve spor biyomekaniğinin temel kavramlarını ve bunların fizyoterapi müdahalelerine nasıl uygulanabileceğini öğreneceklerdir.
Dersin İçeriği:
Bu ders, normal vücut mekaniğini, hareketlerin yapılış prensiplerini, sakatlıkların önlenmesine yönelik prensipleri fizik ve biyoloji prensipleri altında öğrencilere sunmayı amaçlamaktadır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Ders 2: Tartışmalı Ders 3: Problem Çözme Yöntemi, 9: Gösterim, 13: Ödev
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Teorik sınav, C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Biyomekanik kavramını açıklar | 2,3,7,9 | 1,2 | A |
2) Vücut biyomekaniği, düzgün postür ve bozuk postür ilişkisini açıklar | 2,3,7,9 | 1,2, | A |
3) Tedavi egzersizlerini kinetik ve kinematik prensipler kapsamında açıklar | 2,3,7,9 | 1,2 | A |
4) Vücut mekaniğinin korunması, gravite merkezi ve denge ilişkisini açıklar | 2,3,7,9 | 1,2,6 | A |
5) Günlük yaşam hareketleri ve sporda kullanılan hareketleri kinetik ve kinematik prensipler kapsamında
inceler |
2,3,7,9 |
1,2,3,6 |
A,C |
6) Biyomekaniksel değerlendirme ve problem çözme alıştırmaları yapar | 2,3,7,9 | 1,2,3,6 | A,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Biyomekaniğe Giriş | |
2 | Biyomekaniğin Temelleri | |
3 | Kuvvetler ve Kaldıraçlar | |
4 |
Yükler ve Gerilmeler | |
5 |
İskelet Kasının Biyomekaniği | |
6 | Kıkırdak, Ligament ve Tendon Biyomekaniği | |
7 | ARA SINAV | |
8 | Eklemin Biyomekaniği | |
9 | Alt Ekstremite Bölüm 1 | |
10 | Alt Ekstremite Bölüm 2 | |
11 | Üst Ekstremite Bölüm 1 | |
12 | Üst Ekstremite Bölüm 2 | |
13 | Omurga | |
14 | Genel Tekrar | |
15 | Özet ve Genel Tartışma |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | ||
Ders Notu | • Kinesiology: The Mechanics & Pathomechanics of Human Movement: By Carol A. Oatis | |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | PowerPoint sunumlar, Kopyası paylaşılabilir |
Ödevler | Paylaşılabilir |
Sınavlar | Teorik sınav. Paylaşılamaz. |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 35 |
Ödev | 1 | 20 |
Final | 1 | 45 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 45 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 55 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ulusal ve uluslararası boyutta fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli sağlık ile ilgili bilgiye sahip olmak | X | |||||
2 | Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek | X | |||||
3 | Hasta ve sağlıklı kişilerin sağlıklarını korumak, geliştirmek ve fonksiyonel açıdan en iyi düzeye erişmelerini sağlamak için fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme yöntemlerini kullanmak ve kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak. | X | |||||
4 | Vakalar için uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon tekniklerini seçmek ve kullanmak. | X | |||||
5 | Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak | X | |||||
6 | Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanlarını seçip, tedavi programını planlarken güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisi kazanmak | X | |||||
7 | Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak | X | |||||
8 | Doğru iletişim için, sözlü ve yazılı iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak. | X | |||||
9 | Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak | X | |||||
10 | Fizyoterapistlik mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları belirleyebilmek, mesleki etik, ilke ve standartlara uygun davranmak | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam
İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati) | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 3 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
1