Biyomekanik, biyomateryaller, aksiyon potansiyeli, elektriksel hücre modeli, biyo-potansiyeller (EEG, EMG), kaslarda kasılma, dolaşım biyofiziği, ultrason, radyasyon biyofiziği ve tıbbi görüntüleme teknikleri
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1. Biyofiziğin temel kavramlarını ve vektörleri açıklar |
2,3 |
1,2,12,14 | A,B |
2. Kuvvet, hareket ve denge kavramlarını açıklar, Biyomalzemelerin özeliklerini açıklar |
2,3,4 |
1,2,12,14 |
A,B |
3. Dinlenim hücre potansiyeli ve aksiyon potansiyeli oluşumunu ve yayılımını açıklar, elektriksel membran modelini çizer |
2,3,4 |
1,2,12,14 |
A,B |
4. Biyopotensiyellerin (EEG, EMG), kas kasılmasının oluşumu ve biyomekanik |
1,2,3,4,7,9 |
|
|
5. Ses ve tıpta ultrason uygulamalarının temel prensiplerini açıklar | 1,2,3,4,7,9 | 1, 2, 12, 14 | A,B |
6. Gamma, X ışını ve parçacık radyasyonlarının özelliklerini, benzerliklerini ve farklılıklarını, uygulama alanlarını listeler | 1,2,3,4,7,9,10 | ||
7. Radyasyon biyofiziği ve tıpta kullanılan görüntüleme tekniklerinin temel prensiplerini tanımlar (Röntgen, CT, PET vb.) | 1,2,3,4,7,9 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Ölçme, birimler, Skaler ve vektör, Hareket, Hareket denklemleri |
|
2 |
Kuvvet ve hareket, Denge, Hareket kanunları |
|
3 |
Biyomalzemelerin özelikleri |
|
4 |
Denge potansiyeli, hücre zarı sükûn potansiyeli, aksiyon potansiyeli |
|
5 |
Elektriksel hücre zarı modeli, elektrotonik potansiyeller, aksiyon potansiyelinin yayılımı, empedans |
|
6 |
Elektrofizyolojik teknikler: yama kıskacı, EEG, EMG vb. |
|
7 |
Kas kasılması, kayan filaman teorisi |
|
8 |
Vize sınavı |
|
9 |
Dolaşım biyofiziği |
|
10 |
Ses ve tıpta ultrason uygulamalarının temel prensipler |
|
11 |
Elektromanyetik spektrum ve radyasyon biyofiziği |
|
12 |
Görüntüleme teknikleri: Röntgen ve CT |
|
13 |
Görüntüleme teknikleri: SPECT ve PET |
|
14 |
Görüntüleme teknikleri: MRI |
|
15 |
Problem ve örnekler |
|
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
- |
Diğer Kaynaklar |
Paul Davidovits, Physics of Biology and Medicine, Academic Press, Elsevier • Duane Knutson, Fundamentals of Biomechanics, Springer • Vasantha Pattabhi and N. Gautham, Biophysics, Springer, Dordrecht, ISBN978-1-4020-0218-2 |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dökümanlar |
Ders Sunumları |
Ödevler |
|
Sınavlar |
|
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Kısa Sınav |
- |
- |
Ödev |
- |
- |
Final |
1 |
60 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
60 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
40 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
||
1 |
Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak |
|
|
X |
|
|
|
2 |
Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek |
|
|
X |
|
|
|
3 |
Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak |
|
|
X |
|
|
|
4 |
Vak’kalar için uygun fizyoterapi - rehabilitasyon tekniklerini seçmek |
|
|
|
X |
|
|
5 |
Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak |
X |
|
|
|
|
|
6 |
Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanları ve araçları seçmek ve tedavi programını planlamak |
|
|
|
X |
|
|
7 |
Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak |
X |
|
|
|
|
|
8 |
Doğru iletişm için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak |
|
|
X |
|
|
|
9 |
Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak |
|
|
|
|
X |
|
10 |
Profesyonel, sosyal ve universal etik ve sorumluluklara duyarlı olmak |
|
X |
|
|
|
|
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati) |
15 |
2 |
30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
5 |
75 |
Ara Sınav |
1 |
5 |
5 |
Final |
1 |
5 |
5 |
Toplam İş Yükü |
|
|
115 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
4,6 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
5 |