Aksiyon potansiyeli, iyon kanalları, kaslarda kasılma, biyomanyetizma, biyoenerjetik.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1. Biyofizik temel kavramları ve biyoenerjetik bilgisi edinme |
4,5 |
1,2,12,14 |
A,B |
2. Hücre zarında madde taşınımı yöntemleri |
4,5,6 |
1,2,12,14 |
A,B |
3. Dinlenim potansiyeli ve aksiyon potansiyeli oluşumu |
4,5,6 |
1,2,12,14 |
A,B |
4. Kas kasılmasının oluşumu ve biyomekanik ilişkiler |
4,5,6 |
1,2,12,14 |
A,B |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Ölçme, birimler, Skaler ve vektör |
|
2 |
Hareket, Hareket denklemleri |
|
3 |
Kuvvet ve hareket, Denge |
|
4 |
Hareket kanunları |
|
5 |
İş ve enerji |
|
6 |
Momentum ve itme |
|
7 |
Çarpışmalar |
|
8 |
Vize sınavı |
|
9 |
Dairesel hareket |
|
10 |
Katı cismin dönmesi, Açısal momentum |
|
11 |
Eylemsizlik momenti, Basit harmonik hareket |
|
12 |
Diğer yaklaşımlar |
|
13 |
Maddenin Mekanik Özellikleri, Isı sıcaklık |
|
14 |
Vaka çalışmaları |
|
15 |
Vaka çalışmaları |
|
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
- |
Diğer Kaynaklar |
Çelebi G:2011; Biyofizik, İzmir, Davidovits P:2011; Biyoloji ve Tıpta Fizik, İstanbul |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dökümanlar |
Makaleler |
Ödevler |
|
Sınavlar |
|
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Kısa Sınav |
- |
- |
Ödev |
- |
- |
Final |
1 |
60 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
60 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
40 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
||
1 |
Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak |
|
|
X |
|
|
|
2 |
Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek |
|
|
X |
|
|
|
3 |
Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak |
|
|
X |
|
|
|
4 |
Vak’kalar için uygun fizyoterapi - rehabilitasyon tekniklerini seçmek |
|
|
|
X |
|
|
5 |
Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak |
|
|
|
X |
|
|
6 |
Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanları ve araçları seçmek ve tedavi programını planlamak |
|
|
|
X |
|
|
7 |
Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak |
X |
|
|
|
|
|
8 |
Doğru iletişm için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak |
|
|
X |
|
|
|
9 |
Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak |
|
X |
|
|
|
|
10 |
Profesyonel, sosyal ve universal etik ve sorumluluklara duyarlı olmak |
|
X |
|
|
|
|
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati) |
15 |
2 |
30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
5 |
75 |
Ara Sınav |
1 |
5 |
5 |
Final |
1 |
5 |
5 |
Toplam İş Yükü |
|
|
115 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
4,6 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
5 |