Çocuk hastalıkları ve beslenme tedavisi.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Hasta çocuk ile sağlıklı çocuk beslenmesi arasındaki farkları vurgular. |
1,3,5,8 |
1,2,3 |
1,2,3,4,5 |
2)Hastalığa özgü formula seçebilmeyi ve uygun besinleri önermeyi açıklar. |
1,3,5,8 |
1,2,3 |
1,2,3,4,5 |
3)Hasta çocuğun ailesinden doğru anamnez almanın önemini vurgular . |
1,3,5,8 |
1,2,3 |
1,2,3,4,5 |
4)Çocuğun beslenmesi konusunda aile eğitiminin önemini vurgular. |
1,3,5,8 |
1,2,3 |
1,2,3,4,5 |
5) Dehidrasyon ve/veya malnutrisyon durumunu saptayabilir ve değerlendirebilir, uygun müdahaleler planlayabilir. |
1,3,5,8 |
1,2,3 |
1,2,3,4,5 |
6)Doğuştan gelen hastalıkların yetişkinlik çağına olası etkilerini açıklar. |
1,3,5,8 |
1,2,3 |
1,2,3,4,5 |
7)Yaşam boyu özel beslenme gerektiren malabsorbsiyon sendromları, doğumsal matabolik hastalıklar gibi hastalıkların beslenme tedavisini açıklar. |
1,3,5,8 |
1,2,3 |
1,2,3,4,5 |
8) Çocukluk çağında karşılaşıabilecek enfeksiyon hastalıkları, böbrek hastalıkları, kanserler ve diyabeti açıklayabilir, uygun beslenme tedavisi planlayabilir. |
1,3,5,8 |
1,2,3 |
1,2,3,4,5 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
GASTROENTERİTLER VE BESLENME TEDAVİSİ |
|
2 |
PROTEİN ENERJİ MALNUTRİSYONU VE BESLENME TEDAVİSİ |
|
3 |
GASTROENTERİT-PEM-ENFEKSİYON KISIRDÖNGÜSÜ |
|
4 |
MALABSORBSİYONLAR VE BESLENME TEDAVİSİ |
|
5 |
MALABSORBSİYONLAR VE BESLENME TEDAVİSİ |
|
6 |
MALABSORBSİYONLAR VE BESLENME TEDAVİSİ |
|
7 |
ARA SINAV |
|
8 |
KONJENİTAL METABOLİK HASTALIKLAR VE BESLENME TEDAVİSİ |
|
9 |
KONJENİTAL METABOLİK HASTALIKLAR VE BESLENME TEDAVİSİ |
|
10 |
KONJENİTAL KARDİYAK HASTALIKLAR VE BESLENME TEDAVİSİ |
|
11 |
İNSULİN BAĞIMLI DİABETES MELLİTUS VE BESLENME TEDAVİSİ |
|
12 |
ENFEKSİYONLAR VE BESLENME TEDAVİSİ |
|
13 |
BÖBREK HASTALIKLARI VE BESLENME TEDAVİSİ |
|
14 |
ONKOLOJİK HASTALIKLAR VE BESLENME TEDAVİSİ |
|
15 |
GENEL TEKRAR |
|
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
HANDBOOK OF PEDIATRIC NUTRITION ÇOCUK HASTALIKLARINDA BESLENME TEDAVİSİ, PROF.DR. GÜLDEN KÖKSAL, UZM.DYT. HÜLYA GÖKMEN, HATİPOĞLU YAYINLARI, 2000 ANKARA |
Diğer Kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dokümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
90 |
Ödev |
1 |
10 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
60 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
40 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Besin olarak kullanılan kimyasal yapıları ve insan beslenmesinin farklı koşullarda nasıl gerçekleştiğini derinlemesine bilir, bunun için uygun kaynakları kullanır. |
|
|
|
|
X |
|
2 |
Beslenme bilimlerinde araştırma yapabilme yeterliliklerini kullanır. |
|
X |
|
|
|
|
3 |
Çocuk ve ergen dönemine özgü beslenme gereksinimlerini bilir, bireysel ve toplumsal farklı koşullarda bu bilgileri analitik bir tutumla değerlendirerek gerekli eylemi gerçekleştirir. |
|
|
|
|
X |
|
4 |
Beslenme ve diyet danışmanlığı çerçevesinde meslek etiğini ve yasal düzenlemeleri uygular. |
|
X |
|
|
|
|
5 |
Gebelik ve emziklilik dönemlerine özgü beslenme gereksinimlerini bilir, bireysel ve toplumsal farklı koşullarda bu bilgileri analitik bir tutumla değerlendirerek gerekli eylemi gerçekleştirir. |
|
|
|
|
X |
|
6 |
Yetişkinlik döneminde tıbbi beslenme tedavisini gerektiren sağlık sorunlarını bilir ve bu süreçlerde uygulanması gereken eylemi gerçekleştirir. |
X |
|
|
|
|
|
7 |
Toplumsal beslenme sorunlarına yönelik çözümler üretir ve buna yönelik plan ve politikaların geliştirmesine katkı sağlar. |
X |
|
|
|
|
|
8 |
Meslek içi ve meslekler arası iletişim kurabilir ve multi-disipliner çalışmalarda en uygun ve güncel teknikleri alanına uygulayabilir. |
|
|
|
X |
|
|
9 |
Yaşadığı çevrenin beslenme durumunu saptayarak, gerektiğinde iyileştirmeyi amaçlayan etkinliklerin düzenlenmesini sağlar. |
|
X |
|
|
|
|
10 |
Mesleğindeki ve ilgili teknolojilerdeki gelişmeleri takip ederek kendini ve yaratıcılığını geliştirir, gerekli durumlarda inisiyatif kullanabilir. |
|
|
X |
|
|
|
11 |
Toplu beslenme yapılan kurumlarda verilen hizmetin insan sağlığı üzerindeki önemini bilir ve üretim süreçlerinde toplam kalite yönetimini uygular. |
X |
|
|
|
|
AKTS İş Yükü Tablosu
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
||
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) |
15 |
4 |
60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
1 |
15 |
Ara Sınav |
1 |
15 |
15 |
Ödev |
12 |
2 |
24 |
Final |
1 |
13 |
13 |
Toplam İş Yükü |
|
|
127 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
5,08 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
5 |