• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
PTR 309
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
2
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
4
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı öğrencilere spor fizyoterapistinin yetkinlikleri, kas-tendon, artikular yapılar, kemik yapıların yarlanma iyileşme süreçlerini, spor yarlanmalarının değerlendirme şekilleri, akut, subakut, kronik yaralanamların dönmenin tedavi prensipleri, spora geri dönüş prensipleri,spor yaralanmalarını önleyici önlemler, fonksiyonel rehabilitasyon süreci, Proprioceptive , aerobic egzersizler, endurans eğitimi, kapalı ve açık kinetic halka egzersizleri, denge egzersizleri, nöromuskular adaptasyon eğitimi egzersiz prensipleri konuları ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: 

Kas-tendon, artikuler yapıların iyileşme süreçleri, Spor yaralanmalarının değerlendirme şekilleri, Akut, subakut, kronik yaralanamların dönmenin tedavi prensipleri, Spora geri dönüş prensipleri,Spor yaralanmalarını önleyici önlemler, Fonksiyonel rehabilitasyon süreci, Proprioceptive , Kardiyovaskuler endurans eğitimi, kapalı ve açık kinetik halka egzersizleri prensipleri.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Ders, 2: Tartışmalı Ders, 14: Laboratuar
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Teorik Sınav, B: Pratik Sınav

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program

Öğrenme Çıktıları

Öğretim

Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) Spor yaralanmalarının iyileşme süreçlerini, spor

yarlanmalarının değerlendirmesini, akut, subakut, kronik yaralanamlarına spesifik tedavileri açıklayabilmek

 

1,2

 

1,2, 7

 

A,B

2) Proprioceptive , aerobic egzersizler, endurans eğitimi, kapalı ve açık kinetic halka egzersizleri, denge egzersizleri, nöromuskular adaptasyon eğitimi egzersiz prensiplerini

 

1,2, 4,5,7

 

1,2, 7

 

A,B

açıklayabilmek

 

 

 

 

3) Fonksiyonel Rehabilitasyonu ve spora geri dönüş kriterlerini açıklayabilmek

 

2, 4, 5,7

 

1,2,7

 

A, B

4) Spor yaralanmalarından korunmaya yönelik öneriler verebilmek

2,4,5,7

1,2, 7

A,B,F

5 ) Spor Rehabilitasyonuna yönelik vaka çalışmalarını yapabilmek

2, 4,5,7

1,2,15,17

A,B,F

6) Spor Rehabilitasyonunda problem çözme becerisi kazanmak

2,4,5,6,7

1,2, 7

A,B,F

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Spor yaralanmaları konusunda Spor Fizyoterapistinin yetkinlikleri

 

2

Spor yaralanması olan hastanın rehabilitasyon programının organize edilmesi prensipleri

 

 

3

Spor yaralanması olan hastanın rehabilitasyon programının organize edilmesi prensipleri

Klinik Karar Verme: Vaka Çalışmaları

 

4

Rehabiltasyonda iyileşme süreci yönetimi ve anlaşılması I

 

5

Rehabiltasyonda iyileşme süreci yönetimi ve anlaşılması II Klinik Karar Verme: Vaka Çalışmaları

 

6

Rehabilitasyonda Değerlendirme Süreci I Klinik Karar Verme: Vaka Çalışmaları

 

7

Rehabilitasyonda Değerlendirme Süreci II Klinik Karar Verme: Vaka Çalışmaları

 

8

 Arasınav

 

9

Açık ve kapalı Kinetik Halka Egzersizleri

 

10

Postural Stabilite ve Denge

 

11

Plyometrik Egzersizler

 

12

Fonksiyonel Progresyon ve Fonksiyonel Testler Klinik Karar Verme: Vaka Çalışmaları

 

13

Fonksiyonel Progresyon ve Fonksiyonel Testler Klinik Karar Verme: Vaka Çalışmaları

 

14

Tape ve Bandaj Uygulamaları

 

15

Genel tartışma

 

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR

 

 

 

Ders Notu

Prentice, W.E.Rehabilitation techniques for Sports Medicine and Athletic Training, Mc Graw Hill,5th Ed. 2011.

-Prentice, W. E. Rehabilitation Techniques in Sports Medicine and athletic Training, 4th Edition, 2003.

Mc Ardle, W. D. Exercise Physiology: Energy, Nutrtion and Human Performance, Lippincott Williams&Wilkins 2007

ACSM’s Resource Manual for Guidelinesfor Exercise Testing and Prescription. Third Edition. Williams&Wilkins, Baltimore, 2000.

Diğer Kaynaklar

 

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI

Dökümanlar

 

Ödevler

 

Sınavlar

Teorik ve Pratik Sınav

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SIRA

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav (Teorik ve Pratik Sınav)

1

40

Teorik Sınav

 

50

Pratik Sınav

 

50

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

60

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

40

Toplam

 

100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

 

No

 

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

1

Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak

 

 

X

 

 

2

Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek

 

 

 

 

X

 

3

Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak

 

 

 

X

 

4

Vakalar için uygun fizyoterapi - rehabilitasyon tekniklerini seçmek

 

 

 

X

 

5

Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak

 

 

 

X

 

6

Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanları ve araçları seçmek ve tedavi programını planlamak

 

 

 

X

 

7

Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak

 

 

 

X

 

8

Doğru iletişim için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak

 

 

 

X

 

9

Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak

 

 

X

 

 

10

Profesyonel, sosyal ve universal etik ve sorumluluklara duyarlı olmak

 

 

 

X

 

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

 

Etkinlik

 

SAYISI

Süresi (Saat)

Toplam

İş Yükü

(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati)

15

2

30

Laboratuvar

15

2

30

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)

15

2

30

Ara Sınav

1

5

5

Final

1

5

5

Toplam İş Yükü

 

 

100

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

4

Dersin AKTS Kredisi

 

 

4

 
3