• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
PTR 309
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
2
Kredi: 
3
AKTS: 
4
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı öğrencilere spor fizyoterapistinin yetkinlikleri, kastendon, artiküler yapılar, kemik yapıların yaralanma iyileşme süreçlerini, spor yaralanmalarının değerlendirme şekilleri, akut, subakut, kronik yaralanmaların dönmenin tedavi prensipleri, spora geri dönüş prensipleri, spor yaralanmalarını önleyici önlemler, fonksiyonel rehabilitasyon süreci, Proprioseptif, aerobik egzersizler, endurans eğitimi, kapalı ve açık kinetik halka egzersizleri, denge egzersizleri, nöromüsküler adaptasyon eğitimi egzersiz prensipleri konuları ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: 

Kas-tendon, eklem yapılarının iyileşme süreçleri, Spor yaralanmalarının değerlendirme şekilleri, Akut, sub-akut, kronik yaralanmaların tedavi prensipleri, Spora dönüş, Spora dönüş prensipleri, Spor yaralanmaları için koruyucu önlemler, Fonksiyonel rehabilitasyon süreci, Proprioseptif, kardiyovasküler endurans/ dayanıklılık antrenmanları, kapalı ve açık kinetik zincir egzersizlerinin prensipleri, denge egzersizleri, nöromüsküler adaptasyon, stabilizasyon egzersizleri.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Ders, 2: Tartışmalı Ders, 14: Laboratuvar
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
: A: Teorik Sınav, B: Pratik Sınav

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program

Öğrenme Çıktıları

Öğretim

Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) Spor yaralanmalarının iyileşme süreçlerini, spor

yarlanmalarının değerlendirmesini, akut, subakut, kronik yaralanamlarına spesifik tedavileri açıklayabilmek

 

1,2

 

1,2, 7

 

A,B

2) Proprioceptive , aerobic egzersizler, endurans eğitimi, kapalı ve açık kinetic halka egzersizleri, denge egzersizleri, nöromuskular adaptasyon eğitimi egzersiz prensiplerini

 

1,2, 4,5,7

 

1,2, 7

 

A,B

açıklayabilmek

 

 

 

 

3) Fonksiyonel Rehabilitasyonu ve spora geri dönüş kriterlerini açıklayabilmek

 

2, 4, 5,7

 

1,2,7

 

A, B

4) Spor yaralanmalarından korunmaya yönelik öneriler verebilmek

2,4,5,7

1,2, 7

A,B,F

5 ) Spor Rehabilitasyonuna yönelik vaka çalışmalarını yapabilmek

2, 4,5,7

1,2,15,17

A,B,F

6) Spor Rehabilitasyonunda problem çözme becerisi kazanmak

2,4,5,6,7

1,2, 7

A,B,F

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Sporcular için Rehabilitasyon Programı Tasarlarken Dikkate Alınması Gereken Temel Hususlar- I & II

 

2

Sporcular için Rehabilitasyon Programı Tasarlarken Dikkate Alınması Gereken Temel Hususlar- I & II Klinik karar verme çalışmaları: Vaka çalışmaları

 

 

3

Rehabilitasyonda değerlendirme süreci- I Klinik karar verme çalışmaları: Vaka çalışmaları

 

4

Rehabilitasyonda değerlendirme süreci- II Klinik karar verme çalışmaları: Vaka çalışmaları

 

5

Rehabilitasyonda iyileşme sürecini anlama ve yönetme

 

6

Rehabilitasyonda Egzersiz Türleri ve Fonksiyonel İlerleme; Açık ve Kapalı Kinetik Zincir egzersizleri

 

7

Postüral Stabilite ve Dengenin Yeniden Kazanılması & Nöromüsküler Eğitim

8

 Arasınav

 

9

İzokinetik Değerlendirme ve Egzersizler

 

10

Pliometrik Egzersizler

 

11

Rehabilitasyonda Fonksiyonel İlerleme ve Fonksiyonel Testler - I Klinik Karar Verme Çalışmaları: Vaka Çalışmaları

 

12

Rehabilitasyonda Fonksiyonel İlerleme ve Fonksiyonel Testler – II Klinik Karar Verme Çalışmaları: Vaka Çalışmaları

 

13

Klinik Karar Verme Çalışmaları: Vaka Çalışmaları

 

14

Bantlama ve Bandajlama Teknikleri: Teorik ve Pratik Çalışmalar & Genel Tartışma

 

15

Genel tartışma

 

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR

 

 

 

Ders Notu

• Prentice, W.E.Rehabilitation techniques for Sports Medicine and Athletic Training, Mc Graw Hill,5th Ed. 2011.

• McArdle, W. D. Exercise Physiology: Energy, Nutrtion and Human Performance, Lippincott Williams& Wilkins 2007

• Donatelli R. Sport Specific Rehabilitation Elsevier Churchill Livingston, 2007 ACSM’s Resource Manual for Guidelines for Exercise Testing and Pre

Diğer Kaynaklar

 

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI

Dökümanlar

Kopyası paylaşılabilir.

Ödevler

Paylaşılabilir

Sınavlar

Paylaşılamaz

 

Değerlendirme Sistemi

F

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SIRA

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav (Teorik ve Pratik Sınav)

1

40

Final

1

30

Final Pratik Sınav 1 30

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

60

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

40

Toplam

 

100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

 

No

 

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

1

Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak

 

 

X

 

 

2

Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek

 

 

 

 

X

 

3

Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak

 

 

 

X

 

4

Vakalar için uygun fizyoterapi - rehabilitasyon tekniklerini seçmek

 

 

 

X

 

5

Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak

 

 

 

X

 

6

Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanları ve araçları seçmek ve tedavi programını planlamak

 

 

 

X

 

7

Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak

 

 

 

X

 

8

Doğru iletişim için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak

 

 

 

X

 

9

Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak

 

 

X

 

 

10

Fizyoterapistlik mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları belirleyebilmek, mesleki etik, ilke ve standartlara uygun davranmak

 

 

 

X

 

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

 

Etkinlik

 

SAYISI

Süresi (Saat)

Toplam

İş Yükü

(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati)

15

2

30

Laboratuvar

15

2

30

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)

15

2

30

Ara Sınav

1

5

5

Final

1

5

5

Toplam İş Yükü

 

 

100

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

4

Dersin AKTS Kredisi

 

 

4

 
3