• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
PTR 104
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
2
AKTS: 
3
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
Öğrencinin fiziksel hastalıklarla ilgili psikolojik dutrumları bilmelidir.Psikososyal Rehabilitayon ile ilgli yaklaşımları bilmesidir.
Dersin İçeriği: 

Farklı hastalıklarla birlikte ortaya çıkan psikolojik reaksiyonları ve sosyal durumun etkileri incelemektir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Ders 2. Tartışmalı ders
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A. Teorik sınav

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
  1. Öğrencinin hastalıklar  ile ilgli psikososyal durumun ilişkisini bilmelidir.
8 1,2 A
  1. Hastalıklara ilgli psikososyal durumun değerlendirmesini yapabilmelidir.
8 1,2 A
  1. Hasta ile uygun iletişim ve yaklaşım yapabimelidir.
8 1,2 A

 

Dersin Akışı

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Psikososyal rehabilitayon:  giriş  
2 Kazalar, stres, post-travmatik stress  sendrom  
3 Depresiyon ve rehabilitasyon  
4 Vücut dokuları üzerine fizyolojik etkileri  
5 Strokte  psikososyal  reaksiyonlar  
6 Strokte  psikososyal  reaksiyonlar  
7 Spinal kord yaralanmalarında psikososyal  reaksiyonlar  
8 Spinal kord yaralanmalarında psikososyal  reaksiyonlar  
9 Geriatrik Psikososyal Rehabilitayon  
10 Pediatrik Psikososyal Rehabilitayon  
11 İşitme engellilerinde Psikososyal Rehabilitayon  
12 Görme engellilerinde Psikososyal Rehabilitayon  
13 Kronik hastalıklarda ve ağrılarda Psikososyal Rehabilitayon  
14 Psikososyal yaklaşımlar  
15 Genel tartışma  

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
  1. French S. Sim J. Physiotherapy a psychosocial rehabilitation2005.
  2. The Recognition and Management of Psychological Reactions to Stroke: A Case Discussion Lyvia S. Chriki,Clin Psychiatry>v.8(4);2006
  3. Myers R.S.: Saunders Manual of Physical Therapy Practice, W.B.Saunders Campany, Philadelphia, London, Toronto, 1995.
  4. Spinal cord injury: functional rehabilitation
 
   

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI
   
   
   

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav - -
Ödev - -
Final 1 60

 

Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   60
Yıl içinin Başarıya Oranı   40
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
 

No

 

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
 

1

Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak  

X

       
 

2

Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek    

X

     
 

3

Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak  

X

       
 

4

Vakalar için uygun fizyoterapi - rehabilitasyon tekniklerini seçmek  

X

       
 

5

Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak  

X

       
 

 

6

Rehabilitasyondakullanılacakuygunterapiajanlarıvearaçlarıseçmekve tedavi programını planlamak  

X

       
 

7

Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak    

x

     
 

8

Doğru iletişm için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak          

X

 

9

Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak    

X

     
 

10

Profesyonel, sosyal ve universal etik ve sorumluluklara duyarlı olmak    

X

     

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
 

Etkinlik

 

SAYISI

Süresi (Saat) Toplam

İş Yükü (Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü     64
Toplam İş Yükü / 25 (s)     2.56
Dersin AKTS Kredisi     3

 

Tüm Sınıflar Seçmeli Dersler