Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Öğrencinin fiziksel hastalıklarla ilgili psikolojik dutrumları bilmelidir.Psikososyal Rehabilitayon ile ilgli yaklaşımları bilmesidir.
Dersin İçeriği:
Farklı hastalıklarla birlikte ortaya çıkan psikolojik reaksiyonları ve sosyal durumun etkileri incelemektir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Ders 2. Tartışmalı ders
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Teorik sınav
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|
8 | 1,2 | A |
|
8 | 1,2 | A |
|
8 | 1,2 | A |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Psikososyal rehabilitayon: giriş | |
2 | Kazalar, stres, post-travmatik stress sendrom | |
3 | Depresiyon ve rehabilitasyon | |
4 | Vücut dokuları üzerine fizyolojik etkileri | |
5 | Strokte psikososyal reaksiyonlar | |
6 | Strokte psikososyal reaksiyonlar | |
7 | Spinal kord yaralanmalarında psikososyal reaksiyonlar | |
8 | Spinal kord yaralanmalarında psikososyal reaksiyonlar | |
9 | Geriatrik Psikososyal Rehabilitayon | |
10 | Pediatrik Psikososyal Rehabilitayon | |
11 | İşitme engellilerinde Psikososyal Rehabilitayon | |
12 | Görme engellilerinde Psikososyal Rehabilitayon | |
13 | Kronik hastalıklarda ve ağrılarda Psikososyal Rehabilitayon | |
14 | Psikososyal yaklaşımlar | |
15 | Genel tartışma |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
|
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | - | - |
Ödev | - | - |
Final | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak |
X |
||||
2 |
Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek |
X |
||||
3 |
Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak |
X |
||||
4 |
Vakalar için uygun fizyoterapi - rehabilitasyon tekniklerini seçmek |
X |
||||
5 |
Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak |
X |
||||
6 |
Rehabilitasyondakullanılacakuygunterapiajanlarıvearaçlarıseçmekve tedavi programını planlamak |
X |
||||
7 |
Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak |
x |
||||
8 |
Doğru iletişm için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak |
X |
||||
9 |
Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak |
X |
||||
10 |
Profesyonel, sosyal ve universal etik ve sorumluluklara duyarlı olmak |
X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam
İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 2 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 64 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2.56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
Tüm Sınıflar Seçmeli Dersler