• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
PTR 311
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
2
Kredi: 
4
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı pediatrik popülasyonda tipik ve atipik motor gelişimi ayırt edilebilme, karşılaşılabilecek durum ve hastalıkları anlama, değerlendirme, uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon programına karar verme ve uygulama bilgi ve becerilerinin kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriği: 

Bu ders tipik ve atipik motor gelişim, pirimitif refleksler, postural kontrol, riskli bebek, serebral palsi, obstetrik brakiyal pleksus, tortikollis, nöromusküler hastalıklar, spina bifida, down sendromu gibi durumlarda değerlendirme ve fizyoterapi yaklaşımlarını içermektedir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Ders, 2: Tartışmalı ders, 4:Rol yapma, 5: Problem çözme, 6: Vaka çalışması 9: Gösterim, 14: Laboratuar
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Teorik sınav, B: Pratik sınav (laboratuar)

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program

Öğrenme Çıktıları

Öğretim

Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1. Pediatrik rehabilitasyon kavramını ve kapsamını tanımlayabilmek

1, 2, 5, 7

1, 9

A,B

2. Pediatrik popülasyonda tipik ve atipik motor gelişimi tanımlayabilmek.

1, 2, 4, 5

1, 2, 9, 14

A,B

3. Pirimitif reflekslerin gelişimdeki rolünü anlayabilmek ve postural kontrolün önemini kavrayabilmek.

1, 2, 4, 5

1, 2, 4, 9, 14

A,B

4. Serebral palside uygun değerlendirme ve fizyoterapi ve rehabilitasyon programlarını uygulayabilmek.

1,4,5,6,7,9,14

1,2,4,5,6,9,14

A,B

5. Riskli bebekler, tortikollis, obstetrik brakial pleksus yaralanmanları, nöromusküler hastalıklar, spina bifida, down sendromu gibi çocukluk çağında sık görülen durumlarda uygun ölçme değerlendirme ve fizyoterapi rehabilitasyon programlarını uygulayabilmek.

1,4,5,6,7,9,14

1,2,4,5,6,9,14

A,B

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

 

1

Pediatrik Rehabilitasyona Giriş

 

2

Tipik Ve Atipik Motor Gelişim

 

 

3

Primitif Refleksler & Postural Kontrol

 

 

4

Riskli Yenidoğan Değerlendirmesi, Erken Mobilizasyon, Pozisyonlama, Taşıma teknikleri, Aile eğitimi

 

5

Serebral Palsi’de Değerlendirme ve Fizyoterapi Yaklaşımları

 

6

Nörogelişimsel Tedavi (Bobath Yaklaşımı)

 

 

7

Serebral Palsi’de Ortez, Adaptif Ekipmanlar ve Destekleyici Teknolojiler

 

 

8

Ara sınav

 

 

9

Tortikollis & Obstetrik Brakial Pleksus

10

Spina Bifida’da Değerlendirme ve Fizyoterapi Yaklaşımları

 

 

 

11

Pediatrik Nöromüsküler Hastalıklar

12

Down Sendromu & Duyu Bütünleme Terapisi

13

Nöroplastisite & Motor Öğrenme İşlevsellik, Yetiyitimi ve Sağlığın Uluslararası Sınıflandırması

14

Genel tartışma

15

Final sınavı

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR

 

 

 

Ders Notu

● Anne Shumway-Cook ,Marjoriew H.Woolacott. Pediatric Physical Therapy, Lippincott Williams & Wilkins, 2012.

● Jan S.Tecklin. Pediatric Physical Therapy, Lippincott Williams & Wilkins, 2008. ● Ayşe Livanellioğlu, Mintaze Kerem Günel. Serebral Palside Fizyoterapi. Yeni Özbek Matbaası, 22

● Lamia Pınar. Sinir ve Kas Fizyolojisi, Efil Yayınları, 2010.

İlave Kaynaklar

 

 

 

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI

Dökümanlar

Kopyası paylaşılabilir.

Ödevler Paylaşılabilir.

Sınavlar

Paylaşılamaz

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SIRA

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav Teorik

1

30

Ara Sınav Pratik 2 10
Final Sınavı Teorik 3 40
Final Sınavı Pratik 4 20

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

60

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

40

Toplam

 

100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

 

No

 

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

1

Sağlıkta ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak

 

 

X

 

 

2

Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek

 

X

 

 

 

3

Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak

 

 

X

 

 

4

Vakalar için uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon tekniklerini seçmek ve kullanmak.

 

 

 

x

 

5

Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak

 

 

x

 

 

 

6

Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanlarını seçip, tedavi programını planlarken güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisi kazanmak.

 

 

 

 

x

 

7

Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak

 

 

 

 

x

8

Doğru iletişim için, sözlü ve yazılı iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak.

 

x

 

 

 

9

Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak

 

 

 

x

 

10

Fizyoterapistlik mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları belirleyebilmek, mesleki etik, ilke ve standartlara uygun davranmak.

 

 

 

x

 

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

 

Etkinlik

 

SAYISI

Süresi (Saat)

Toplam İş Yükü (Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati)

15

3

45

Laboratuvar

15

2

30

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)

15

3

45

Ara Sınav

1

2

2

Ödev

1

2

2

Final

1

2

2

Toplam İş Yükü

 

 

126

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

5,04

Dersin AKTS Kredisi

 

 

5

 
3