Bu dersi alan öğrenciler serebral palsi, doğumsal brakiyal pleksüs yaralanmaları, tortikollis, ortopedik sorunlar ve tedavi yaklaşımları konularını içeren pediatrik fizyoterapi yaklaşımları hakkında bilgi
edinirler.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Pediatrik rehabilitasyonun kapsamı ve işlevleri |
1,2,5,7 |
1,2,4 |
A |
2) Nörofizyolojik yaklaşımın algılanması,motor gelişim, motor kontrol, |
1,2,4,5 |
1,2,10,14 |
A,B |
3) Yeni doğanlarda ve cerebral palside fizyoterapi yaklaşımları |
1,4,5,6,7,9,14 |
1,2,9,14 |
A,B |
4) Bobath Consept yaklaşımlarını ,ölçme ve değerlendirme |
1,4,5,6,7,9 |
1,2,9,14 |
A,B |
5)Ortopedik problemler operasyonlardan sonra fizyoterapi |
1,4,5,6,7,9 |
1,2,9,14 |
A,B |
6) Brakial pleksus, tortikolis ve spina bifida hastalıklarında fizyoterapi programı planlanması |
1,3,4,6,14 |
1,2,5,9,14 |
A,B |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
|
1 |
.Pediyatrik fizyoterapiye giriş .Nöral organizasyon ve hareket. Çocuğu neler harekete geçirir? .Motor kontrol,Motor öğrenme .Video,slayt gösterimi |
|
2 |
.Motor kontrol ve Motor öğrenmenin temel prensipleri .Nöral Plastisite .Duyu-motor algı bozuklukları .Video gösterimi |
|
3 |
.Postüral kontrol mekanizmaları .Çocuklarda normal gelişim evreleri ve refleks reaksiyonlar .Serebral Palside patolojik refleksler ve motor gelişim evreleri .Oturma,ayakta,yürümede,yüzüstü ve sırt üstü pozisyonlarda gelişim .Pratik uygulama |
|
4 |
.Riskli yeni doğan değerlendirmesi .Erken mobilizasyon,pozisyonlama,kucakta taşıma teknikleri,aile eğitimi. .Preterm bebeklerde video gösterimi ile hareket analizleri. .Pratik uygulamalar. |
|
5 |
.Serebral Palsi ve benzer hareket bozuklukları .Serebral Palsi,etyoloji,nedenler ve snıflama .Bobath yaklaşımı,Nöro gelişimsel tedavi yaklaşımları |
|
6 |
.Serebral Palside değerlendirme metotları GMFM,GMFCS,MACS .Bobath yaklaşım teknikleri .Pratik |
|
7 |
.Serebral Palside ortopedik problemler .Fiziksel ve ortopedik değerlendirme .Deformite nedenleri ve tedavi yaklaşımları. .Koruyucu ,Fonksiyonel Fizyoterapi,Operasyonlar ve Medikal tedaviler. .Vide,slayt gösterimi,pratik uygulama |
|
8 |
.Doğumsal Brakiyal Pleksüs yaralanmaları .Etiyoloji,Patofizyoloji,Biyomekani .Fizyoterapi,aile eğitimi .Pozisyonlama,Splintleme .Video,slayt,pratik |
|
9 |
.Tortikollis .Etiyoloji,Patofizyoloji,Biyomekani .Fizyoterapi,aile eğitimi .Pozisyonlama,Splintleme,aile eğitimi .Ortopedik girişimler .Video |
|
10 |
.Spina Bifida Rehabilitasyonu |
|
11 |
.Serebral Palside Fasilitasyon teknikleri .Adaptif cihazlama .Taşıma teknikleri |
|
12 |
.Serebral Palside Destekleyici teknolojiler .ICF ve Serebral Palside kullanımı. |
|
13 |
.Vaka tartışması,Pratik ve teorik uygulamalar. |
|
14 |
.Teorik ve pratik uygulama ve tartışma |
|
15 |
Genel tartışma |
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
4 - LAMİA Pınar. Sinir ve Kas Fizyolojisi, Efil Yayınları, 2010. |
İlave Kaynaklar |
|
|
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dökümanlar |
|
Sınavlar |
Teorik ve Pratik sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
70 |
Ödev |
|
30 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
60 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
40 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
1 |
Sağlıkta ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak |
|
|
X |
|
|
2 |
Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek |
|
X |
|
|
|
3 |
Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak |
|
|
X |
|
|
4 |
Vak’kalar için uygun fizyoterapi- rehabilitasyon tekniklerini seçmek |
|
|
|
x |
|
5 |
Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak |
|
|
x |
|
|
6 |
Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanları ve araçları seçmek ve tedavi programını planlamak |
|
|
|
x |
|
7 |
Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak |
|
|
|
|
x |
8 |
Doğru iletişim için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak |
|
x |
|
|
|
9 |
Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak |
|
|
|
x |
|
10 |
Profesyonel, sosyal ve universal etik ve sorumluluklara duyarlı olmak |
|
|
|
x |
|
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati) |
15 |
3 |
45 |
Laboratuvar |
15 |
2 |
30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
3 |
45 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ödev |
1 |
2 |
2 |
Final |
1 |
2 |
2 |
Toplam İş Yükü |
|
|
126 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
5,04 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
5 |