• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
PTR 225
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
2
AKTS: 
3
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı fizyoterapi öğrencilerinin temel ortopedik hastalık ve travmalara yaklaşım ve rehabilitasyonun temel prensiplerini öğrenmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: 

Muskuloskeletal siteme giriş, travma, iskelet gelişim bozuklukları, gelişimsel kalça çıkığı, ayak deformiteleri, kemik ve eklem enfeksiyonları, osteoporoz ve osteoartrit, ayak deformiteleri, nöromusküler hastalıklar, spor yaralanmaları, spinal deformiteler, kemiğin benign ve malign tümörleri, kırık ve kırık kaynaması prensipleri, çocuk kırıkları, üst ekstremite travma, altekstremite travma anlatılır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Ders, 2: Tartışmalı ders
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A. Teorik sınav

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Temel ortopedik hastalık ve travmalara yaklaşım ve rehabilitasyonun temel prensiplerini açıklar 1,2,3,7,9,10 1,2 A
2) Yürümenin tanımını, fazlarını, normal yürüme ile patolojik yürüme arasındaki farklılıkları açıklar 1,2,3,7,9,10 1,2 A
3) Politravmalı bir hastanın transportunda dikkat edilmesi gereken özellikleri açıklar 1,2,3,7,9,10 1,2 A
4) Çocuklarda görülebilecek özel kırık tiplerini açıklar 1,2,3,7,9,10 1,2 A

Dersin Akışı

  DERS AKIŞI  
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Muskuloskeletal siteme giriş  
2 Kırık ve kırık kaynaması prensipleri  
3 Travma  
4 Üst ekstremite travmaları  
5 Alt ekstremite travmaları  
6 Çocuk kırıkları  
7 Spor yaralanmaları  
8 Nöromusküler hastalıklar  
9 Kemik ve eklem enfeksiyonları  
10 Kemiğin benign ve malign tümörleri  
11 İskelet gelişim bozuklukları  
12 Ayak deformiteleri  
13 Spinal deformiteler  
14 Osteoporoz ve osteoartrit  
15 Gelişimsel kalça çıkığı  

Kaynaklar

 

KAYNAKLAR

 

Ders Notlarının Hazırlandığı Ana Kaynaklar

 
  1. Campbell's Operative Orthopaedics 12, S. Terry Canale MD, James H. Beaty MD, Publication Date: December 13, 2012, ISBN-10: 0323072437, ISBN-13: 978- 0323072434, Edition: 12
  2. Orthopaedic Knowledge Update 10, John Flynn, MD, Editor, Publication Date: February 2011 Item: 05176, ISBN/ISSN: 9780892037360, Edition: 10

Materyal Paylaşımı

 

MATERYAL PAYLAŞIMI

Dokümanlar  
Sınavlar  

Değerlendirme Sistemi

 

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav   40
Kısa Sınav   0
Ödev   0
Final   60
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   60
Yıl içinin Başarıya Oranı   40
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
 

No

 

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sağlıkta ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak       X  
2 Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek       X  
3 Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak       X  
4 Vakalar için uygun tedavi, fizyoterapi- rehabilitasyon tekniklerini seçmek       x  
5 Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak     x    
 

6

Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanları ve araçları seçmek ve tedavi

programını planlamak

       

x

 
7 Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak         x
8 Doğru iletişim için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak   x      
9 Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak       x  
10 Profesyonel, sosyal ve üniversal etik ve sorumluluklara duyarlı olmak       x  

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
 

Etkinlik

 

SAYISI

Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati) 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Ara Sınav 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü     68
Toplam İş Yükü / 25 (s)     2,72
Dersin AKTS Kredisi     3
2