Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı, Motor beceriler ve motor öğrenme süreçlerinin kavramsal modelini anlamak ve bu modellerle rehabilitasyon kavramı arasındaki ilişkiyi açıklamak, motor öğrenme prensibine dayalı farklı tedavi yöntemlerini tanımlamak ve uygulamaktır.
Dersin İçeriği:
Motor öğrenme teorisi, Motor Öğrenme Prensipleri, Kısıtlanmış hareket tedavisi, Hedef odaklı eğitim, Görev odaklı eğitim
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
1. Sunum 2. Ödev 3. Uygulama
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Hareket kontrolünü merkezi sinir sistemi düzeyindeki işlevlerini öğrenerek tanımlar. | 1, 4 | 1, 2 | 1 |
2. Motor öğrenme ve motor kontrol tanımlarını nöroplastisite ile açıklayarak öğrenir. | 1, 4 | 1, 2 | 1 |
3. Motor öğrenme teorilerini inceleyerek rehabilitasyon yaklaşımları ile birleştirir. Motor öğrenme prensiplerini kullanarak tedavi planı oluşturur. | 1, 4, 6 | 1, 2, 3, 4 | 1, 3 |
4. Motor öğrenme süreç ve evrelerini anlar. | 1, 4, 6 | 1, 2, 3, 4 | 1, 3 |
5. Beceri, yetenek ve performans kavramlarını ve öğrenme aşamalarını tanımlar ve bu aşamalara yönelik uygulamayı planlar. | 1, 4, 6 | 1, 2, 3, 4 | 1, 3 |
6. Nörofizyolojik yaklaşımlarda öğrenilen teknikleri güncel literatür ile birleştirerek makale taraması yapar ve klinik karar verme uygulamalarında bunu kullanır.
|
1, 4, 6 | 1, 2 | 1 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Motor Kontrol | - |
2 | Motor Öğrenme ve Nöroplastisite | - |
3 | Öğrenme Nedir? Öğrenmenin Değerlendirilmesi, Öğrenmenn aşamaları | - |
4 | Motor Öğrenme Teorileri | - |
5 | Motor Öğrenme Prensipleri | - |
6 | Motor Beceri, Yetenek ve Performans Kavramları | - |
7 | Motor Öğrenme Prensiplerinin Klinik Uygulamalara Aktarılması | - |
8 | ARA SINAV | - |
9 | Kısıtlı Hareket Tedavisi | - |
10 | Görev Odaklı Eğitim | - |
11 | Teknoloji destekli motor öğrenme yaklaşımları | - |
12 | İnme rehabilitasyonunda motor öğrenme temelli yaklaşımlar | - |
13 | Pediatrik rehabilitasyonda motor öğrenme temelli yaklaşımlar | - |
14 | Literatür Tarama- I | - |
15 | Literatür Tarama - II | - |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
1. Schmidt, R. A. (1991). Motor Learning and Performance: From Principles to Practice. Champaign: Human Kinetics
2. Magill, R. A. (2001). Motor Learning: Concepts and Applications. Sixth Edition. Dubuque, Iowa: Brown & Benchmark. 3. Shumway and Cook, Motor Control 4. Güncel literatür |
Diğer Kaynaklar | Ders Notları |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | |
Ödevler | Literatür taraması |
Sınavlar | Ara Sınav, Final |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | |
Ödev | 0 | |
Toplam | 40 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak | X | |||||
2 | Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek | X | |||||
3 | Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak | X | |||||
4 | Vakalar için uygun fizyoterapi - rehabilitasyon tekniklerini seçmek | X | |||||
5 | Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak | X | |||||
6 | Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanları ve araçları seçmek ve tedavi programını planlamak | X | |||||
7 | Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak | X | |||||
8 | Doğru iletişm için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak | X | |||||
9 | Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak | X | |||||
10 | Profesyonel, sosyal ve universal etik ve sorumluluklara duyarlı olmak | X | |||||
11 | Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak | X | |||||
12 | Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek | X | |||||
13 | Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 5 | 75 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
Tüm Sınıflar Seçmeli Dersler