• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
PTR 402
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
1
Uygulama Saati: 
16
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
9
AKTS: 
10
Dersin Dili: 
Türkçe
Dersin Koordinatörü: 
Dersin Amacı: 
Bölümümüzün klinik çalışma prensiplerine uygun olarak pediatrik rehabilitasyon, kardiyopulomuner rehabilitasyon, nörolojik rehabilitasyon, geriatrik veya el rehabilitasyonu alanlarında öğrencilere klinik deneyim kazandırma
Dersin İçeriği: 

Pediatrik rehabilitasyon, kardiyopulomuner rehabilitasyon, nörolojik rehabilitasyon, geriatrik veya el rehabilitasyonu alanlarında klinik deneyimlerini geliştirme ve hasta dökümantasyon becerileri

 
Dersin Öğretim Yöntemleri: 
3. Problem çözme 5. Beyin fırtınası 11. Klinik çalışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
C. Ev ödevi F. Vaka çalışması G. Seminer

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program

Öğrenme Çıktıları

Öğretim

Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) Fizyoterapi ve rehabilitasyonda beceri geliştirme

2,3,10

3

C,F,G

2) Fizyoterapi ve rehabilitasyonda değerlendirme becerileri geliştirme

4,5,10

3

C,F,G

3) Literatür inceleme becerilerini geliştirme

1-2-3

3,5

C,F,G

4) Fizyoterapi ve rehabilitasyonda karar verme becerilerinin geliştirme

3,4

3,5

C,F,G

5) Problem çözme becerilerini kazanma

8,9

11

C,F,G

 

6) Dokümantasyon becerilerini kazanma

 

8,9

 

5,11

 

C,F,G

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Seminer

 

2

Pediatrik fizyoterapi ve rehabilitasyon

 

3

Pediatrik fizyoterapi ve rehabilitasyon

 

4

Pediatrik fizyoterapi ve rehabilitasyon

 

5

Pediatrik fizyoterapi ve rehabilitasyon

 

6

Pediatrik fizyoterapi ve rehabilitasyon

 

7

Kardiyopulomer fizyoterapi ve rehabilitasyon

 

8

Kardiyopulomer fizyoterapi ve rehabilitasyon

 

9

Kardiyopulomer fizyoterapi ve rehabilitasyon

 

10

Nörolojik fizyoterapi ve rehabilitasyon

 

11

Nörolojik fizyoterapi ve rehabilitasyon

 

12

Nörolojik fizyoterapi ve rehabilitasyon

 

13

Geriatrik veya el fizyoterapi ve rehabilitasyonu

 

14

Geriatrik veya el fizyoterapi ve rehabilitasyonu

 

15

Geriatrik veya el fizyoterapi ve rehabilitasyonu

 

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR

Ders Notu

Yeditepe Universitesi kütüphane olanakları

Diğer Kaynaklar

Yeditepe Universitesi kütüphane olanakları

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI

Dökümanlar

Vak’a sunumları

Ödevler

Konu sunumları

Sınavlar

Seminer sunumları

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SIRA

KATKI YÜZDESİ

Seminer

1

70

Vaka sunumu

3

30

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

60

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

40

Toplam

 

100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

 

No

 

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

1

Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak

 

 

 

 

X

2

Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek

 

 

 

 

X

3

Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak

 

 

 

 

X

4

Vak’kalar için uygun fizyoterapi - rehabilitasyon tekniklerini seçmek

 

 

 

 

X

5

Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak

 

 

 

 

X

 

6

Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanları ve araçları seçmek

ve tedavi programını planlamak

 

 

 

 

 

X

7

Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak

 

 

 

 

X

8

Doğru iletişim için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak

 

 

 

 

X

9

Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak

 

 

 

 

X

10

Profesyonel, sosyal ve universal etik ve sorumluluklara duyarlı olmak

 

 

 

 

X

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

 

Etkinlik

 

SAYISI

Süresi (Saat)

Toplam

İş Yükü

(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati)

15

1

15

Uygulama (Staj)

15

16

240

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)

15

1

15

Ödev

1

1

1

Final

1

1

1

Toplam İş Yükü

 

 

272

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

10,88

Dersin AKTS Kredisi

 

 

10

 
4