• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
PTR 101
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
2
AKTS: 
3
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı öğrencinin ısı ve ışık ile ilgli prensipleri bilmesi ve uygulamaları yapabilmesidir.
Dersin İçeriği: 

Bu ders yüzeyel sıcak, soğuk modaliteler, ağrı ve inflamasyon ile ilgili mekanizmaları ayrıntılı bir şekilde anlatmaktadır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Ders 2. Tartışmalı ders
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A. Teorik sınav

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program

Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1. Öğrencinin ısı ve ışık ile ilgili prensipleri ve kanunları bilmelidir. 6  

1,2

 

A

2. Yüzeyel sıcak ve soğuk modaliteleri ile ilgili uygulamlarını yapabilmesidir.  

6

 

1,2

 

A

3. Hastalıklara göre modalitelerin değerlendirmesini yapabilmelidir.  

6

 

1,2

 

A

4. Hastalıklara göre modaliteleri uygulayabilmelidir. 6 1,2 A

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Isı ışığa giriş, genel prensipler  
2 Fiziksel özellikler, sıcaklık, ısı transfer yolları  
3 Yüzeyel ve derin modalitelerin özellikleri  
4 Sıcak ve soğuğun fizyolojik etkileri, fizyolojik kontrol  
 

5

Vücut dokuları üzerine fizyolojik etkileri, terapötik etkiler  
 

6

Modaliteler (parafin wax), indikasyonlar-kontraindikasyonlar  
7 Kazalar, emniyet şartları, idare ve hijyen  
8 Modaliteler (Fluidoterapi - diğer modaliteler), indikasyonlar-kontraindikasyonlar, Kazalar,emniyet şartları, idare ve hijyen Ara Sınav
9 Elektromanyetik radyasyon  
 

10

Infrared  
11 Ultraviole  
12 Kuru ve nemli modalitelerin karşılaştırılması  
13 Ağrı reseptörleri, yolları, kapı kontrol teorisi, ağrının değerlendirilmesi, ağrı ve modaliteler  
14 İnflamasyon ve doku rejenerasyonu, modalitelerin etkileri  
15 Genel tartışma  

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu William Prentice Therapeutic Modalities in Rehabilitation,2005

● Kayıhan H. Isı Işık Su, 92

● Low J. Reed A. Electrotherapy Explained Principles and Practice, BH, Oxford; 1990.

Diğer Kaynaklar Forster A. Palastanga N. Clayton’s Electrotherapy Theory and Practice, Bailliere Tindall, london; 1985

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI
Dökümanlar Kopyası Paylaşılabilir
Ödevler Paylaşılabilir
Sınavlar Paylaşılamaz

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav - -
Ödev - -
Final 1 60
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   60
Yıl içinin Başarıya Oranı   40
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
 

No

 

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
 

1

Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak    

X

     
 

2

Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek    

X

     
 

3

Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak    

X

     
 

4

Vak’kalar için uygun fizyoterapi - rehabilitasyon tekniklerini seçmek    

X

     
 

5

Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak    

X

     
 

6

Rehabilitasyonda kullanılacak uygunterapiajanlarıvearaçları seçmekve tedavi programını planlamak        

X

 

 

 

 

 

7

Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak  

X

       
 

8

Doğru iletişm için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak      

X

   
 

9

Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak    

X

     
 

10

Fizyoterapistlik mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları belirleyebilmek, mesleki etik, ilke ve standartlara uygun davranmak.    

X

     

 

AKTS İş Yükü Tablosu

 

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

 

Etkinlik

 

SAYISI

Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Ara Sınav 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü     64
Toplam İş Yükü / 25 (s)     2.56
Dersin AKTS Kredisi     3

 

1