Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı öğrencinin ısı ve ışık ile ilgli prensipleri bilmesi ve uygulamaları yapabilmesidir.
Dersin İçeriği:
Bu ders yüzeyel sıcak, soğuk modaliteler, ağrı ve inflamasyon ile ilgili mekanizmaları ayrıntılı bir şekilde anlatmaktadır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Ders 2. Tartışmalı ders
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Teorik sınav
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program
Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Öğrencinin ısı ve ışık ile ilgili prensipleri ve kanunları bilmelidir. | 6 |
1,2 |
A |
2. Yüzeyel sıcak ve soğuk modaliteleri ile ilgili uygulamlarını yapabilmesidir. |
6 |
1,2 |
A |
3. Hastalıklara göre modalitelerin değerlendirmesini yapabilmelidir. |
6 |
1,2 |
A |
4. Hastalıklara göre modaliteleri uygulayabilmelidir. | 6 | 1,2 | A |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Isı ışığa giriş, genel prensipler | |
2 | Fiziksel özellikler, sıcaklık, ısı transfer yolları | |
3 | Yüzeyel ve derin modalitelerin özellikleri | |
4 | Sıcak ve soğuğun fizyolojik etkileri, fizyolojik kontrol | |
5 |
Vücut dokuları üzerine fizyolojik etkileri, terapötik etkiler | |
6 |
Modaliteler (parafin wax), indikasyonlar-kontraindikasyonlar | |
7 | Kazalar, emniyet şartları, idare ve hijyen | |
8 | Modaliteler (Fluidoterapi - diğer modaliteler), indikasyonlar-kontraindikasyonlar, Kazalar,emniyet şartları, idare ve hijyen | Ara Sınav |
9 | Elektromanyetik radyasyon | |
10 |
Infrared | |
11 | Ultraviole | |
12 | Kuru ve nemli modalitelerin karşılaştırılması | |
13 | Ağrı reseptörleri, yolları, kapı kontrol teorisi, ağrının değerlendirilmesi, ağrı ve modaliteler | |
14 | İnflamasyon ve doku rejenerasyonu, modalitelerin etkileri | |
15 | Genel tartışma |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
William Prentice Therapeutic Modalities in Rehabilitation,2005
● Kayıhan H. Isı Işık Su, 92 ● Low J. Reed A. Electrotherapy Explained Principles and Practice, BH, Oxford; 1990. |
Diğer Kaynaklar | Forster A. Palastanga N. Clayton’s Electrotherapy Theory and Practice, Bailliere Tindall, london; 1985 |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Kopyası Paylaşılabilir |
Ödevler | Paylaşılabilir |
Sınavlar | Paylaşılamaz |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | - | - |
Ödev | - | - |
Final | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak |
X |
||||
2 |
Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek |
X |
||||
3 |
Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak |
X |
||||
4 |
Vak’kalar için uygun fizyoterapi - rehabilitasyon tekniklerini seçmek |
X |
||||
5 |
Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak |
X |
||||
6 |
Rehabilitasyonda kullanılacak uygunterapiajanlarıvearaçları seçmekve tedavi programını planlamak |
X |
7 |
Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak |
X |
||||
8 |
Doğru iletişm için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak |
X |
||||
9 |
Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak |
X |
||||
10 |
Fizyoterapistlik mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları belirleyebilmek, mesleki etik, ilke ve standartlara uygun davranmak. |
X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 2 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 64 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2.56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
1