Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
İşitme engelli bireylerin kullandığı işaret dilini öğrenmek, öğretmek ve sosyal yaşam içerisinde gerektiğinde bu dili kullanma becerisi kazandırmak.
Dersin İçeriği:
İşitme engelli bireylerin kullandığı işaret dilini öğrenmek, öğretmek ve sosyal yaşam içerisinde gerektiğinde bu dili kullanma becerisi kazandırmak
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
1. Sunum 2. Ödev 3. Uygulama
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İşaret dilini aktif kullanır ve kendi çalışmalarını alandaki ve
dıştaki gruplara aktarır. |
1,2 | 1,2 | 1,2 |
2. İşaret dilini kullanarak bilişim ve iletişime yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir | 1,2 | 1,2 | 1,2 |
3. İşaret dilini kullanarak alanında edindiği bilgi ve yetenekleri disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
1,2 | 1,2 | 1,2 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Türk İşaret Dili nedir?Türk işaret dilinin genel özellikleri nelerdir?
Türk İşaret dili Alfabesi |
|
2 | Aile ve çevresi,Vücudumuz,Sağlık | |
3 | Fiiller,Sıfatlar | |
4 | Zıt Anlamlı Kelimeler,Sayılar-Matemetik İşaretleri ve Ölçüleri | |
5 | Duygular, Zaman ve Dilimleri | |
6 | Taşıtlar ve Trafik, Renkler | |
7 | Okul ve Eğitim,Isıtma Araçları ve Yakacaklar | |
8 | Giyecek ve Takılar, Yiyecek ve İçecekler | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Ev ve Ev Eşyaları, Meslekler, Müzik ve Müzik Aletleri | |
11 | El Takımları ve Makineler,Bitkiler ve Hayvanlar | |
12 | Spor ve Spor Kulüpleri, Yönler. Hava ve Coğrafi terimler | |
13 | İsimler, Deyimler | |
14 | Sağlık Terimleri, Meslek Adları, Hastane Birimleri | |
15 | Genel Tartışma |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Türk İşaret Dili, Birinci Seviye Eğitim Programı, Murat Atila, KonuşanEller, Temel İşaret Dili , Türk İşaret Dili Sözlüğü,MEB |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | - |
Ödevler | - |
Sınavlar | - |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | |
Ödev | 0 | |
Toplam | 40 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlıkta yeterli eğitim geçmişine sahip olmak. | X | |||||
2 | Problemleri tanımlamak ve analiz etmek için temel bilgileri kullanmak. | X | |||||
3 | Kanıtlara dayalı çözüm önerileri yapmak. | X | |||||
4 | Etkin bir fizyoterapi seçmek ve kullanmak - vakalar için gerekli rehabilitasyon teknikleri. | X | |||||
5 | Pratik beceriler kazanmak. | X | |||||
6 | Terapi ajanlarını, araçlarını seçme ve rehabilitasyon programını planlama becerisine sahip olmak. | X | |||||
7 | Fizyoterapide spesifik problemlere hakim olmak | X | |||||
8 | Etkili iletişim kurabilmek için iletişim becerileri kullanımında hakim olmak. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini kazanmak ve sürekli kendini geliştirmek. | X | |||||
10 | Mesleki, sosyal ve evrensel etik ve sorumluluk bilincine sahip olmak | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir : 15 x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
Tüm Sınıflar Seçmeli Dersler