• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
PTR 106
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
2
AKTS: 
3
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı öğrencilerin su ile yapılan tedavilerin temel prensiplerini öğrenmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: 

Bu ders hidroterapinin farklı uygulama yöntemlerini, ilkelerinin, uygulamalarının ve etkilerinin açıklanmasıyla birlikte içerir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Ders, 2: Tartışmalı ders
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Teorik Sınav

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Hidroterapi tanımını açıklar. 1,4,6,7 1,2 A
2) Hidroterapi uygulamalarını açıklar. 1,4,6,7 1,2 A
3) Kaplıca tedavisi tanımını açıklar. 1,4,5,6,7 1,2 A
4) Diğer uygulamalarını açıklar 1,4,5,6,7 1,2 A
5) Özel rehabilitasyon tekniklerini analiz eder. 1,4,5,6,7,9 1,2 A

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
 

 

1

Hidroterapiye Giriş, Fiziksel özellikler
 

2

Suyun fizyolojik özellikleri ve etkiler  
 

 

3

Tam daldırma banyoları  
 

4

Kısmi daldırma banyoları Oturma banyoları  
5 Whirlpool, Hubbard tank  
 

6

Duşlar ve spreyler  
 

7

Buhar Banyoları, Sauna, havuz tedavisi Ara Sınav
8 Fluidoterapi, Nemli Sıcak Uygulamaların farkı  
 

 

 

 

9

Talassoterapi, Kaplıca Tedavisi  
 

 

 

10

Termomineral sular  
 

 

 

 

 

 

11

 

 

Gazlar, çamur tedavisi

 
 

 

 

12

Özel Teknikler Halliwick  
 

 

 

13

Özel Teknikler Bad Ragaz Ring  
14 Özel Teknikler Watsu ve digger teknikler  
15 Genel Tartışma  

 

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
 

 

Ders Notu

1.Becker B, Cole E; Comprehensive Aquatic Therapy, Aquatic Science Associate, 2011

2.Akman N, Sürenkök Ö; Hidroterapi ve Akuatik Rehabilitasyon, Haberal Eğitim Vakfı, 2006

Diğer Kaynaklar Kaplıca bölgelerinden fotoğraflar, aquaterapi uygulamaları için videolar, fotoğraflar

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI
Dökümanlar Kopyası paylaşılabilir.
Ödevler Paylaşılabilir
Sınavlar Paylaşılamaz

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Final 1 60
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   60
Yıl içinin Başarıya Oranı   40
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

 

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
 

No

 

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
 

1

Sağlıkta ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak      

X

   
 

2

Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek    

X

     
 

3

Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak      

X

   
 

4

Vakalar için uygun fizyoterapi-rehabilitasyon tekniklerini seçmek X        

x

 
 

5

Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak      

x

   
 

6

Rehabilitasyonda kullanılacak uygunterapiajanlarıvearaçları seçmekve tedavi programını planlamak        

x

 
 

7

Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak          

x

 

8

Doğru iletişim için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak    

x

     
 

9

Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak        

x

 
 

10

Profesyonel, sosyal ve universal etik ve sorumluluklara duyarlı olmak        

x

 

 

 

 
 

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
 

Etkinlik

 

SAYISI

Süresi (Saat) Toplam

İş Yükü (Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Ara Sınav 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü     64
Toplam İş Yükü / 25 (s)     2,56
Dersin AKTS Kredisi     3

 

1