Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı öğrencilerin su ile yapılan tedavilerin temel prensiplerini öğrenmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği:
Bu ders hidroterapinin farklı uygulama yöntemlerini, ilkelerinin, uygulamalarının ve etkilerinin açıklanmasıyla birlikte içerir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Ders, 2: Tartışmalı ders
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Teorik Sınav
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Hidroterapi tanımını açıklar. | 1,4,6,7 | 1,2 | A |
2) Hidroterapi uygulamalarını açıklar. | 1,4,6,7 | 1,2 | A |
3) Kaplıca tedavisi tanımını açıklar. | 1,4,5,6,7 | 1,2 | A |
4) Diğer uygulamalarını açıklar | 1,4,5,6,7 | 1,2 | A |
5) Özel rehabilitasyon tekniklerini analiz eder. | 1,4,5,6,7,9 | 1,2 | A |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Hidroterapiye Giriş, Fiziksel özellikler | |
2 |
Suyun fizyolojik özellikleri ve etkiler | |
3 |
Tam daldırma banyoları | |
4 |
Kısmi daldırma banyoları Oturma banyoları | |
5 | Whirlpool, Hubbard tank | |
6 |
Duşlar ve spreyler | |
7 |
Buhar Banyoları, Sauna, havuz tedavisi | Ara Sınav |
8 | Fluidoterapi, Nemli Sıcak Uygulamaların farkı | |
9 |
Talassoterapi, Kaplıca Tedavisi | |
10 |
Termomineral sular | |
11 |
Gazlar, çamur tedavisi |
|
12 |
Özel Teknikler Halliwick | |
13 |
Özel Teknikler Bad Ragaz Ring | |
14 | Özel Teknikler Watsu ve digger teknikler | |
15 | Genel Tartışma |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
1.Becker B, Cole E; Comprehensive Aquatic Therapy, Aquatic Science Associate, 2011
2.Akman N, Sürenkök Ö; Hidroterapi ve Akuatik Rehabilitasyon, Haberal Eğitim Vakfı, 2006 |
Diğer Kaynaklar | Kaplıca bölgelerinden fotoğraflar, aquaterapi uygulamaları için videolar, fotoğraflar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Kopyası paylaşılabilir. |
Ödevler | Paylaşılabilir |
Sınavlar | Paylaşılamaz |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlıkta ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak |
X |
||||
2 |
Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek |
X |
||||
3 |
Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak |
X |
||||
4 |
Vakalar için uygun fizyoterapi-rehabilitasyon tekniklerini seçmek X |
x |
||||
5 |
Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak |
x |
||||
6 |
Rehabilitasyonda kullanılacak uygunterapiajanlarıvearaçları seçmekve tedavi programını planlamak |
x |
||||
7 |
Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak |
x |
||||
8 |
Doğru iletişim için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak |
x |
||||
9 |
Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak |
x |
||||
10 |
Profesyonel, sosyal ve universal etik ve sorumluluklara duyarlı olmak |
x |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam
İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 2 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 64 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
1