• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
PTR 266
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Serbest Seçmeli
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
2
Laboratuvar Saati: 
2
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Yardımcıları: 
Dersin Amacı: 
Yaşlanmayı, yaşlanma ile ilgili fizyolojik değişimleri, fiziksel performansta kaybı, psikososyal değişimleri; Geriatrik rehabilitasyonda değerlendirme tekniklerini, kanıta dayalı fizyoterapi ve rehabilitasyon kavramı altında fiziksel ve bilişsel performansta test ve ölçüm metodolojilerini, birinci basamak sağlık hizmetlerinde fizyoterapistin rolünü, önleyici yaklaşımları, yaşlılarda toplumda koruyucu rehabilitasyonu tanımlamayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: 

Bu ders yaşlanma ile meydana gelen nörolojik, ortopedik problemler ve bilişsel değişikleri, sistemik hastalık ve engellilik durumlarında fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını, geriatrik rehabilitasyon programına karar verme ve değerlendirme becerilerinin geliştirilmesini, yaşam kalitesinin değerlendirilmesi ve geliştirilmesini içermektedir. Tüm alt başlıkların birbirleriyle olan ilişkileri pratik ve teorik olarak ayrıntılı bir şekilde anlatılmaktadır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
2: Tartışmalı ders, 3: Problem çözme, 4: Vaka tartışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
E: Ödev, G: Öğrenci sunumu

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program

Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri Ölçme

Yöntemleri

1. Sağlık konularında bilgi sağlar          5  

  2,3

E,G

 

2. Mesleki, sosyal ve evrensel etik ilkelerde duyarlı ve sorumlu hisseder 3  

  3,4

E,G
3. Geriatrik rehabilitasyon kavramında pratik beceriyi geliştirir          5  

   3,4

E,G
4. Uygun iletişim becerileri sağlar        

        3

   2,3  

E,G

 5. Kanıta dayalı problem çözme becerisini kazanır.        5   3,4   

E,G

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Yaşlanma ile fizyolojik değişiklikler, fiziksel performansta kayıp, psikososyal değişiklikler  
2 Geriatrik rehabilitasyon spesifik durumlarda değerlendirme teknikleri, fiziksel performansların test ve ölçümleri Pratik: Fonksiyonel Bağımsızlık Ölçümü-FIM, Zamanlı Performans Testleri, 6m / 10m Yürüme Testi, Vaka Çalışması ve tartışma  
3 Geriatrik rehabilitasyon spesifik durumlarda değerlendirme teknikleri, bilişsel performansların test ve ölçümleri Pratik: Mini Mental Durum Muayene Testi, Montreal Bilişsel Değerlendirme Testi, Vaka Çalışması ve tartışma

 

 
4 Yaşlanma ve sosyal tecrit, işitme önleme müdahaleleri, görsel, hafıza ve iletişim becerilerinin ele alınması Pratik: Vaka Çalışması ve tartışma  
5  

Yaşlılarda genel egzersiz programı oluşturma, Fiziksel aktivite artırma prensipleri, yaşlılarda denge problemleri ve düşmelerin önlenmesi, düşmelere karşı kısmi değişiklikler, bağımsız yaşama karşı önlemler Pratik: Denge ve Düşmeye yönelik testler, Vaka Çalışması ve tartışma

 
6 Basit ve enstrümental günlük yaşam aktiviteleri, Geriatrik rehabilitasyonda asistif teknoloji  
7 Vize  
8 Yaşlanma ve sosyal izolasyon; Kırılganlık sendromu Pratik: Yürüme ve performans testleri, Vaka Çalışması ve tartışma  
9 Bağımsız olarak evde, çevrede ve kurumsal yaşamda yaşayan yaşlıların fiziksel, sosyal, rekreasyonel etkinliklere katılımı, Bilişsel işlevler üzerine etkili spor etkinliklerinin ve terapötik rekreasyonun önemi. Pratik: Uyku kalitesi, ağrı değerlendirme, depresyon ve anksiyete değerlendirme anketleri  
10 Geriatrik Rehabilitasyonda Seminer  
11 Geriatrik Rehabilitasyonda Seminer  
12  

Geriatrik Rehabilitasyonda Seminer

 
13  

Geriatrik Rehabilitasyonda Seminer

 
14 Geriatrik Rehabilitasyonda Seminer  
15 Final Sınavı  

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu  
 

Diğer Kaynaklar

1.               Landefeld CS, Palmer RM, Johnson MA, Johnson CB,  Lyons WL. Current Geriatric Diagnosis & Treatment. McGraw–Hill Companies, NewYork, 2004.    

2.               Austin DR. Therapeutic Recreation. Processess and Techniques. 5th Ed.Sagamore Publishing, Champaign, 2003.

3.               Ham RJ, Primary Care Geriatrics.: A Case –Based Approach, Mosby Year Book, St Louis, 1997.

4.               Randall L. Braddom (Ed). Physical Therapy and Rehabilitation. Philadelphia: W.B. Saunders Company,  1996

Materyal Paylaşımı

 

 

MATERYAL PAYLAŞIMI

Dökümanlar Kopyası paylaşılabilir.
Ödevler Paylaşılabilir
Sınavlar Paylaşılamaz

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Vize Sınavı
 
1 40
Final Sınavı 2 60
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   60
Yıl içinin Başarıya Oranı   40
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

 

 

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
 

No

 

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
 

1

Sağlıkta ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak      

X

   
 

2

Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek          

X

 

3

Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak          

X

 

4

Vak’kalar için uygun fizyoterapi- rehabilitasyon tekniklerini seçmek  

X

       
5 Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak         X
6 Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanları ve araçları seçmek ve tedavi programını planlamak     X    
7 Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak         X
8 Doğru iletişim için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak         X
9 Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak         X
10 Profesyonel, sosyal ve universal etik ve sorumluluklara duyarlı olmak         X

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
 

Etkinlik

 

SAYISI

Süresi (Saat) Toplam

İş Yükü (Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 2 30
Laboratuvar 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Ara Sınav 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü     124
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4,96
Dersin AKTS Kredisi     5
Tüm Sınıflar Seçmeli Dersler