• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
PTR 212
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
4
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı omurgada, alt ve üst ekstremitede sıklıkla görülen muskuloskeletal yaralanmaların patomekaniğini, yürümenin patomekaniğini, ve yaralanan dokunun iyileşme süreçlerini öğretmeyi hedeflemektedir.
Dersin İçeriği: 

Bu ders, omurgada, alt ve üst ekstremitede sıklıkla görülen patolojilerin patomekaniğini, yürüme periyotlarını, disfonksiyonlarını ve patomekaniğini, ve yaralanan dokunun iyileşme süreçlerinin teorik anlatımını içermektedir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Ders, 2: Tartışmalı Ders, 7: Beyin Fırtınası, 9: Gösterim
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Teorik sınav C: Ödev, E: Kısa sınav

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program

Öğrenme Çıktıları

Öğretim

Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri
1. Yürüme periyotlarını, disfonksiyonlarını ve patomekaniğini açıklar. 1,2,3 1, 2, 7, 9 A, C, E
2. Yaralanan fasya, kas, tendon, ligament ve kemik gibi yapıların iyileşme süreçlerini açıklar. 1,2,3 1, 2, 7 A, E
 

3. Omuz ekleminde sıklıkla görülen yaralanmaların patomekaniğini açıklar.

 

1,2,3

 

1, 2, 7, 9

 

A, E

4. Dirsek, el ve el bileği eklemlerinde sıklıkla görülen yaralanmaların patomekaniğini açıklar  

1,2,3

 

1, 2, 7, 9

 

A, E

5. Kalça ekleminde sıklıkla görülen yaralanmaların patomekaniğini açıklar 1,2,3 1, 2, 7, 9 A, C, E
6. Diz ekleminde sıklıkla görülen yaralanmaların patomekaniğini açıklar. 1,2,3 1, 2, 7, 9 A, C, E
7. Ayak ve ayak bileği eklemlerinde sıklıkla görülen yaralanmaların patomekaniğini açıklar 1,2,3 1, 2, 7, 9 A, E
8. Omurgada sıklıkla görülen yaralanmaların patomekaniğini açıklar 1,2,3 1, 2, 7, 9 A, E

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Yürüme Döngüsü  
2 Yürüme Bozuklukları  
3 Yaralanan dokunun iyileşme süreci  
4  

Patomekanik: Omuz

 
5 Patomekanik: Omuz  
6 Patomekanik: Dirsek  
7 Patomekanik: El ve El Bileği  
8 Ara Sınav  
9 Patomekanik: Pelvis ve Kalça  
10 Patomekanik: Diz  
11 Patomekanik: Diz  
12 Patomekanik: Ayak Bileği  
13 Patomekanik: Ayak  
14 Patomekanik: Omurga  
15 Genel Tartışma  

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
 

Ders Notu

Ders Sunumları
Diğer Kaynaklar • Neumann, D. A. (2016). Kinesiology of the Musculoskeletal System. Elsevier Health Sciences.

• Magee, D. J., Zachazewski, J. E., Quillen, W. S., & Manske, R. C. (2015). Pathology and intervention in musculoskeletal rehabilitation (Vol. 3). Elsevier Health Sciences.

• Shankman, G. A., & Manske, R. C. (2010). Fundamental Orthopedic Management for the Physical Therapist Assistant. Elsevier Health Sciences

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI
Dökümanlar Kopyası paylaşılabilir
Ödevler Paylaşılabilir.
Sınavlar Paylaşılamaz.

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav (Teorik Sınav) 1 35
Ödev 1 5
Ödev 1 5
Kısa Sınav 1 5
Kısa Sınav 1 5
Final 1 45
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   55
Yıl içinin Başarıya Oranı   45
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
 

No

 

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ulusal ve uluslararası boyutta fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli sağlık ile ilgili bilgiye sahip olmak.     X    
2 Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek         X
3 Hasta ve sağlıklı kişilerin sağlıklarını korumak, geliştirmek ve fonksiyonel açıdan en iyi düzeye erişmelerini sağlamak için fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme yöntemlerini kullanmak ve kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak.       X  
4 Vakalar için uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon tekniklerini seçmek ve kullanmak.   X      
5 Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak   X      
 

6

Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanlarını seçip, tedavi programını planlarken güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisi kazanmak.    

X

     
7 Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak   X      
8 Doğru iletişim için, sözlü ve yazılı iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak.   X      
9 Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak    
X  
   
10 Fizyoterapistlik mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları belirleyebilmek, mesleki etik, ilke ve standartlara uygun davranmak.   X        

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
 

Etkinlik

 

SAYISI

Süresi (Saat) Toplam

İş Yükü (Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Ara Sınav 1 5 5
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü     100
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4
Dersin AKTS Kredisi     4

 

2