Bu ders, omurgada, alt ve üst ekstremitede sıklıkla görülen patolojilerin patomekaniğini, yürüme periyotlarını, disfonksiyonlarını ve patomekaniğini, ve yaralanan dokunun iyileşme süreçlerinin teorik anlatımını içermektedir.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program
Öğrenme Çıktıları |
Öğretim
Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1. Yürüme periyotlarını, disfonksiyonlarını ve patomekaniğini açıklar. | 1,2,3 | 1, 2, 7, 9 | A, C, E |
2. Yaralanan fasya, kas, tendon, ligament ve kemik gibi yapıların iyileşme süreçlerini açıklar. | 1,2,3 | 1, 2, 7 | A, E |
3. Omuz ekleminde sıklıkla görülen yaralanmaların patomekaniğini açıklar. |
1,2,3 |
1, 2, 7, 9 |
A, E |
4. Dirsek, el ve el bileği eklemlerinde sıklıkla görülen yaralanmaların patomekaniğini açıklar |
1,2,3 |
1, 2, 7, 9 |
A, E |
5. Kalça ekleminde sıklıkla görülen yaralanmaların patomekaniğini açıklar | 1,2,3 | 1, 2, 7, 9 | A, C, E |
6. Diz ekleminde sıklıkla görülen yaralanmaların patomekaniğini açıklar. | 1,2,3 | 1, 2, 7, 9 | A, C, E |
7. Ayak ve ayak bileği eklemlerinde sıklıkla görülen yaralanmaların patomekaniğini açıklar | 1,2,3 | 1, 2, 7, 9 | A, E |
8. Omurgada sıklıkla görülen yaralanmaların patomekaniğini açıklar | 1,2,3 | 1, 2, 7, 9 | A, E |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Yürüme Döngüsü | |
2 | Yürüme Bozuklukları | |
3 | Yaralanan dokunun iyileşme süreci | |
4 |
Patomekanik: Omuz |
|
5 | Patomekanik: Omuz | |
6 | Patomekanik: Dirsek | |
7 | Patomekanik: El ve El Bileği | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Patomekanik: Pelvis ve Kalça | |
10 | Patomekanik: Diz | |
11 | Patomekanik: Diz | |
12 | Patomekanik: Ayak Bileği | |
13 | Patomekanik: Ayak | |
14 | Patomekanik: Omurga | |
15 | Genel Tartışma |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
Ders Sunumları |
Diğer Kaynaklar |
• Neumann, D. A. (2016). Kinesiology of the Musculoskeletal System. Elsevier Health Sciences.
• Magee, D. J., Zachazewski, J. E., Quillen, W. S., & Manske, R. C. (2015). Pathology and intervention in musculoskeletal rehabilitation (Vol. 3). Elsevier Health Sciences. • Shankman, G. A., & Manske, R. C. (2010). Fundamental Orthopedic Management for the Physical Therapist Assistant. Elsevier Health Sciences |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Kopyası paylaşılabilir |
Ödevler | Paylaşılabilir. |
Sınavlar | Paylaşılamaz. |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav (Teorik Sınav) | 1 | 35 |
Ödev | 1 | 5 |
Ödev | 1 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 5 |
Final | 1 | 45 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 55 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 45 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi | |||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||||
1 | Ulusal ve uluslararası boyutta fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli sağlık ile ilgili bilgiye sahip olmak. | X | |||||||
2 | Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek | X | |||||||
3 | Hasta ve sağlıklı kişilerin sağlıklarını korumak, geliştirmek ve fonksiyonel açıdan en iyi düzeye erişmelerini sağlamak için fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme yöntemlerini kullanmak ve kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak. | X | |||||||
4 | Vakalar için uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon tekniklerini seçmek ve kullanmak. | X | |||||||
5 | Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak | X | |||||||
6 |
Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanlarını seçip, tedavi programını planlarken güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisi kazanmak. |
X |
|||||||
7 | Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak | X | |||||||
8 | Doğru iletişim için, sözlü ve yazılı iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak. | X | |||||||
9 | Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak |
|
|||||||
10 | Fizyoterapistlik mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları belirleyebilmek, mesleki etik, ilke ve standartlara uygun davranmak. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam
İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |