Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Ders verme 2. Tartışma 3. Problem çözme 4: Vaka çalışması 13: Ev ödevi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Yazılı sınav C. Ev ödevi
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Etik kavramını açıklar | 2,3,8,9,10 | 1,2 | A |
2) Mesleki etik prensipleri açıklar | 2,3,8,9,10 | 1,2 | A |
3) Ulusal ve uluslararası mesleki kuruluşlar ve etik yaklaşımları | 2,3,8,9,10 | 1,2 | A |
4) Fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamında meslek içi ve mesleklar arası etik yaklaşımlar | 2,3,8,9,10 | 1,2,4 | A |
5) Konuya ilişkin vaka inclemeleri | 2,3,8,9,10 | 1,2,3, 13 | A,C |
6) Konuya ilişkin problem çözme | 2,3,8,9,10 | 1,2,3,13 | A,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Etik ve ahlak, hukuk kavramları Tıpvesağlık alanında etikdeğerler | |
2 |
Fizyoterapide etik, Dünya Fizyoterapistler Derneği etik
kuralları |
|
3 | Türkiye Fizyoterapistler Derneği ve etik | |
4 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyonda etik değerler; Doğru- yanlış; iyi-kötü | |
5 | Klinik etik ( kabullenme, ikilem, anlaşmazlık, belirsizlik) | |
6 | Vak’ka çalışmaları | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Vak’ka çalışmaları | |
9 |
Etik teoriler
Kişi, iş ve sonuçlarının etik değerlendirmesi |
|
10 | Hasta hakları, çocuk hakları, yaşlı, kadın, birey olarak haklar | |
11 | İnterdisipliner, intradisipliner etik, sağlık profesyonelleri ve hakları | |
12 | Etik problemler ve çözüm yaklaşımları | |
13 | Grup Çalışması : Vaka sunumları | |
14 | Grup Çalışması : Vaka sunumları | |
15 | Genel tartışma |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
|
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar | Teorik ara ve final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 80 |
Ödev | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak |
X |
||||
2 |
Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek |
X |
||||
3 |
Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak |
X |
||||
4 |
Vak’kalar için uygun fizyoterapi - rehabilitasyon tekniklerini seçmek |
X |
||||
5 |
Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak |
X |
||||
6 |
Rehabilitasyonda kullanılacak uygunterapiajanlarıvearaçları seçmekve tedavi programını planlamak |
X |
||||
7 |
Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak |
X |
||||
8 |
Doğru iletişm için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak |
X |
9 |
Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak |
X |
||||
10 |
Profesyonel, sosyal ve universal etik ve sorumluluklara duyarlı olmak |
X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati) | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
1