• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
PTR 118
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
2
AKTS: 
4
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı öğrencinin ahlak ve deontoloji ahlakı ilkelerini kazanmasını sağlamak; fizyoterapi ve rehabilitasyonun etik ilkelerini öğretmek; Klinik ve araştırma çalışmalarında etik yaklaşımlar arasındaki farkları öğretmektir.
Dersin İçeriği: 

Etik, mesleki etik ve mesleki özerklik ilkelerini, fizyoterapi ve rehabilitasyondaki etik kavramındaki iç ilişkileri anlamak.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Ders 2. Tartışmalı ders 3. Özel Destek / Yapısal Örnekler 4. Rol Yapma / Drama 13. Saha / Arazi Çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A. Teorik sınav C. Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Etik kavramını açıklar 2,3,8,9,10 1,2 A
2) Mesleki etik prensipleri açıklar 2,3,8,9,10 1,2 A
3) Ulusal ve uluslararası mesleki kuruluşlar ve etik yaklaşımları 2,3,8,9,10 1,2 A
4) Fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamında meslek içi ve mesleklar arası etik yaklaşımlar 2,3,8,9,10 1,2,4 A
5) Konuya ilişkin vaka inclemeleri 2,3,8,9,10 1,2,3, 13 A,C
6) Konuya ilişkin problem çözme 2,3,8,9,10 1,2,3,13 A,C

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
 

1

Fizyoterapi Mesleğine Giriş
2 Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda Etik, Dünya Fizyoterapi Konfederasyonu'nun Etik Kuralları Fizyoterapistler için Temel Yetkinlik Profili  
3 Fizyoterapistler için Temel Yetkinlik Profili Vaka Çalışmaları: Problem Çözme  
 

4

Etik Kurallar «APTA» (APTA: Amerikan Fizyoterapi Derneği) Engeli Olan İnsanlarla Çalışmak: Ableizm Kavramı ve Günlük Hayata Yansımaları  
5 Etik Kurallar «APTA» Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda Etik İlkeler; Doğru-Yanlış Örnekleri Etik Endişeler Üzerine Vaka Çalışmaları  
6 Vaka Çalışmaları: Fizyoterapi Uygulamalarında Etik Problemlerin Çözümü  
7 Ara Sınav  
8 Fizyoterapistler için Fitness ve Egzersiz Terimlerine Giriş  
9 Tıbbi etik terimleri nedir?
10 Sunumlar ve tartışma  
11 Sunumlar ve tartışma
12 Sunumlar ve tartışma
13 Sunumlar ve tartışma
14 Sunumlar ve tartışma
15 Genel tartışma  

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
 

 

Ders Notu

Herman L Triezenberg The Identification of Ethical Issues in Physical Therapy Practice. PHYS THER. 1996; 76:1097-1107.

● Ioannis Poulis (2007) Bioethics and physiotherapy J Med Ethics. 33:435–436.

● Donald L. Gabard & Mike W. Martin: Physical Therapy Ethics 2nd Edition. F.A. Davis Company , Philedelphia.2011

● Barbara E. Ainsworth and Caroline A. Macer :Physical Activity and Public Health Practice. Taylor & Frances Group, 2012.

● Richardson R. Ethical issues in physical therapy . Curr Rev Musculoskeletal Med (2015) 8:118–12. DOI 10.1007/s12178-015-9266-y

Diğer Kaynaklar  

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI
Dökümanlar Kopyası paylaşılabilir.
Ödevler Paylaşılabilir
Sınavlar Paylaşılamaz

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Final 2 60
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   60
Yıl içinin Başarıya Oranı   40
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
 

No

 

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
 

1

Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak  

X

       
 

2

Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek          

X

 

3

Hasta ve sağlıklı kişilerin sağlıklarını korumak, geliştirmek ve fonksiyonel açıdan en iyi düzeye erişmelerini sağlamak için fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme yöntemlerini kullanmak ve kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak          

X

 

4

Vakalar için uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon tekniklerini seçmek ve kullanmak.  

 

X  
     
 

5

Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak    

X

     
 

6

Rehabilitasyonda kullanılacak uygunterapiajanlarıvearaçları seçmekve tedavi programını planlamak  

X

       
 

7

Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak    

X

     
 

8

Doğru iletişm için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak          

X

9 Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak.       X  
10 Fizyoterapistlik mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları belirleyebilmek, mesleki etik, ilke ve standartlara uygun davranmak.         X

 

 

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
 

Etkinlik

 

SAYISI

Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati) 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Ara Sınav 1 3 3
Ödev 1 5 5
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü     90
Toplam İş Yükü / 25 (s)     3,60
Dersin AKTS Kredisi     4

 

1