Etik, mesleki etik ve mesleki özerklik ilkelerini, fizyoterapi ve rehabilitasyondaki etik kavramındaki iç ilişkileri anlamak.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Etik kavramını açıklar | 2,3,8,9,10 | 1,2 | A |
2) Mesleki etik prensipleri açıklar | 2,3,8,9,10 | 1,2 | A |
3) Ulusal ve uluslararası mesleki kuruluşlar ve etik yaklaşımları | 2,3,8,9,10 | 1,2 | A |
4) Fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamında meslek içi ve mesleklar arası etik yaklaşımlar | 2,3,8,9,10 | 1,2,4 | A |
5) Konuya ilişkin vaka inclemeleri | 2,3,8,9,10 | 1,2,3, 13 | A,C |
6) Konuya ilişkin problem çözme | 2,3,8,9,10 | 1,2,3,13 | A,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Fizyoterapi Mesleğine Giriş | |
2 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda Etik, Dünya Fizyoterapi Konfederasyonu'nun Etik Kuralları Fizyoterapistler için Temel Yetkinlik Profili | |
3 | Fizyoterapistler için Temel Yetkinlik Profili Vaka Çalışmaları: Problem Çözme | |
4 |
Etik Kurallar «APTA» (APTA: Amerikan Fizyoterapi Derneği) Engeli Olan İnsanlarla Çalışmak: Ableizm Kavramı ve Günlük Hayata Yansımaları | |
5 | Etik Kurallar «APTA» Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda Etik İlkeler; Doğru-Yanlış Örnekleri Etik Endişeler Üzerine Vaka Çalışmaları | |
6 | Vaka Çalışmaları: Fizyoterapi Uygulamalarında Etik Problemlerin Çözümü | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Fizyoterapistler için Fitness ve Egzersiz Terimlerine Giriş | |
9 | Tıbbi etik terimleri nedir? | |
10 | Sunumlar ve tartışma | |
11 | Sunumlar ve tartışma | |
12 | Sunumlar ve tartışma | |
13 | Sunumlar ve tartışma | |
14 | Sunumlar ve tartışma | |
15 | Genel tartışma |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
Herman L Triezenberg The Identification of Ethical Issues in Physical Therapy Practice. PHYS THER. 1996; 76:1097-1107.
● Ioannis Poulis (2007) Bioethics and physiotherapy J Med Ethics. 33:435–436. ● Donald L. Gabard & Mike W. Martin: Physical Therapy Ethics 2nd Edition. F.A. Davis Company , Philedelphia.2011 ● Barbara E. Ainsworth and Caroline A. Macer :Physical Activity and Public Health Practice. Taylor & Frances Group, 2012. ● Richardson R. Ethical issues in physical therapy . Curr Rev Musculoskeletal Med (2015) 8:118–12. DOI 10.1007/s12178-015-9266-y |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Kopyası paylaşılabilir. |
Ödevler | Paylaşılabilir |
Sınavlar | Paylaşılamaz |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final | 2 | 60 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||||
1 |
Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak |
X |
||||||
2 |
Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek |
X |
||||||
3 |
Hasta ve sağlıklı kişilerin sağlıklarını korumak, geliştirmek ve fonksiyonel açıdan en iyi düzeye erişmelerini sağlamak için fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme yöntemlerini kullanmak ve kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak |
X |
||||||
4 |
Vakalar için uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon tekniklerini seçmek ve kullanmak. |
|
|
|||||
5 |
Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak |
X |
||||||
6 |
Rehabilitasyonda kullanılacak uygunterapiajanlarıvearaçları seçmekve tedavi programını planlamak |
X |
||||||
7 |
Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak |
X |
||||||
8 |
Doğru iletişm için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak |
X |
||||||
9 | Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak. | X | ||||||
10 | Fizyoterapistlik mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları belirleyebilmek, mesleki etik, ilke ve standartlara uygun davranmak. | X |
|
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati) | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,60 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |