• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
PTR 133
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
2
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu ders fizyolojinin hücreden sistemlere uzanan yapılanması, vücut işlevlerinin gerçekleştirilmesi ve sistemlerle düzenlenmesini açıklar.
Dersin İçeriği: 

Kas sistemi, kardiovasküler sistem, solunum, sindirim, sinir, duyu ve üreme sistemlerinde fizyoloji

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1.Ders
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A.Teorik sınav

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) Fizyoloji tanımını açıklar

1,2,9

1

A

2) Hücre yapısını açıklar

1,2,9

1

A

3) Sistemleri açıklar

1,2,9

1

A

 

Dersin Akışı

 

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Fizyolojiye Giriş

 

2

Vücudun Kimyasal Yapısı ve Hücrenın Yapısı

 

3

Hücre yapısı ve işlevi: Membran,Stoplazma, Nukleus

 

4

Kas Sistemi

 

5

Kardiyovaskuler Sistem

 

6

Solunum Sistemi

 

7

Sindirim Sistemi

 

8

Metabolizma

 

9

Üriner Sistem

 

10

Vücut Sıvı kompartmanları ve Maddelerin hareketi Unite

 

11

Sinir Sistemi

 

12

Duyu Sistemi

 

13

Endokrin Sistem

 

14

Üreme Sistemi

 

15

Genel tartışma

 

 

Kaynaklar

 

KAYNAKLAR

Ders Notu

*Guyton Tıbbi Fizyoloji

*Vander İnsan Fizyolojisi

Diğer Kaynaklar

 

 

Materyal Paylaşımı

 

MATERYAL PAYLAŞIMI

Dökümanlar

 

Ödevler

 

Sınavlar

 

 

Değerlendirme Sistemi

 

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SIRA

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

1

40

Kısa Sınav

 

0

Ödev

 

0

Toplam

 

40

Finalin Başarıya Oranı

 

60

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

40

Toplam

 

100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

 

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

 

No

 

Program Öğrenme Çıktıları (FTR program çıktıları-10madde sabit)

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

1

Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak

 

 

 

 

X

2

Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek

 

 

 

X

 

3

Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak

 

X

 

 

 

4

Vak’kalar için uygun fizyoterapi - rehabilitasyon tekniklerini seçmek

 

X

 

 

 

5

Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak

 

X

 

 

 

6

Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanları ve araçları seçmek ve tedavi programını planlamak

 

X

 

 

 

7

Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak

 

X

 

 

 

8

Doğru iletişm için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak

 

X

 

 

 

9

Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak

 

 

 

 

X

10

Profesyonel, sosyal ve universal etik ve sorumluluklara duyarlı olmak

 

X

 

 

 

 

AKTS İş Yükü Tablosu

 

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

 

Etkinlik

 

SAYISI

Süresi (Saat)

Toplam

İş Yükü (Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati)

15

2

30

Laboratuvar

15

2

30

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)

15

4

60

Ara Sınav

1

5

5

Final

1

5

5

Toplam İş Yükü

 

 

130

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

5,2

Dersin AKTS Kredisi

 

 

5

 
1