Bu ders, engellilik, özür, yeti yitimi ve katılımcılık, empati,kabullenme ve toplum içinde engeli olan ve olmayan kişilerin birlikteliği hakkındaki konuları içerir
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri |
Ölçme
Yöntemleri |
1) Engellilik, özür, özel gereksinimli birey ve yeti yitimi kavramlarını açıklar | 1,2 | 1,2 | A |
2) Uluslararası Fonksiyon Sınıflandırması (ICF); kişisel ve çevresel bağlamlar | 2,3 | 1,2, | A |
3) Yeti yitimi ve aktivite seviyesi ilişkisi | 5 | 1,2,4 | A |
4) Farklı engel/özür ve yeti yitimi durumlarında toplum içinde yaşam | 6 | 1,2,6,4 | A |
5) Toplum içi engeller ve özel gereksinimli bireyler | 9,10 | 1,2,13,6 | A,C |
6) Toplum ile kaynaştırma- tam zamanlı katılım ve çevresel bağlamların etkisi | 8,9,10 | 1,2,13,6 | A,C |
Dersin Akışı
DERSİN KIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Engellilik ve toplum |
|
2 | Engellilik, yeti yitimi, fonksiyonel aktivite seviyesi | |
3 | Bağımsızlık seviyesi ve toplum içi katılım | |
4 |
Dünyada ve Türkiye’de engellilik/özür; özürlü olma ve getirdiği sorunlar | |
5 | Empati, toplum içinde engeli olan ve olmayan kişilerin bütünleşmesi | |
6 | Uluslararası Fonksiyon Sınıflandırması (ICF); Kişisel ve Çevresel Bağlamlar | |
7 | Uluslararası Fonksiyon Sınıflandırması (ICF); Kişisel ve Çevresel Bağlamlar | |
8 | Ara Sınav | |
9 |
Fiziksel engeli olan kişiler ve toplum ile bütünleşme
Vak’a çalışmaları |
|
10 |
Özel gereksinimi olan kişiler ve toplum ile bütünleşme
Vak’a çalışmaları |
|
11 |
Duyusal engeli olan kişiler ve toplum ile bütünleşme
Vak’a çalışmaları |
|
12 |
Ruhsal problemler ve toplum ile bütünleşme
Vak’a çalışmaları |
|
13 |
Yaşlı kişiler ve toplum ve toplum ile bütünleşme
Vak’a çalışmaları |
|
14 | Fiziksel aktivite, spor ve dans | |
15 | Genel tartışma |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
1- WHO, International Classification of Impairments, Disabilities and Handicaps,1980.
2- 2- WHO (2001) International classification of functioning, disability and health (ICF). World Health Organization, Geneva |
Diğer Kaynaklar |
1- T.C. Türkiye İstatistik Kurumu, Özürlülerin sorun ve beklentileri araştırması, Ankara, 2010 (www.tuik.gov.tr)
2- Türkiye Özürlüler Araştırması (2. baskı). (2002). T.C. Başbakanlık Devlet İstatistik Enstitüsü Özürlüler İdaresi Başkanlığı. Ankara (2009) : Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası 3- Türkiye Özürlüler Araştırması Temel Göstergeleri 2006- T.C. Başbakanlık Özürlüler İdaresi -Özürlülük Araştırmaları ve İstatistik Dairesi Başkanlığı. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar | Teorik ara sınav ve final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 60 |
Ödev | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak |
X |
||||
2 |
Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek |
X |
||||
3 |
Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak |
X |
||||
4 |
Vak’kalar için uygun fizyoterapi - rehabilitasyon tekniklerini seçmek |
X |
5 |
Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak |
X |
||||
6 |
Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanları ve araçları seçmek ve tedavi programını planlamak |
X |
||||
7 |
Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak |
X |
||||
8 |
Doğru iletişim için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak |
X |
||||
9 |
Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak |
X |
||||
10 |
Profesyonel, sosyal ve universal etik ve sorumluluklara duyarlı olmak |
X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |