Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı öğrencinin dünyada ve Türkiye’ de endüstride fizyoterapi ile ilgli prensipleri bilmesi ve koruyucu uygulamları yapabilmesidir..
Dersin İçeriği:
Dünyada ve Türkiye’ de endüstride fizyoterapinin gelişimi, güncel konuları ele alınacaktır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Ders 2. Tartışmalı ders
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Teorik sınav
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1-Öğrencinin endüstride fizyoterapi ile ilgli prensipleri bilmelidir. | 1,2 | A | |
2- Çalışanların sağlığını korumadaki ekip çalışması ve fizyoterapistin önemini bilmelidir. | 8,9 | 1,2 | A |
3- Gereken fizyoterapi değerlendirmeleri ve iş analizleri yapmalıdır. | 8,9 | 1,2 | A |
4- Koruyucu eğitimler ve iletişimi bilmelidir. | 8,9 | 1,2 | A |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş. Dünyada ve Türkiye’ de endüstride fizyoterapinin gelişimi | |
2 | Endüstride fizyoterapinin güncel konuları, bu konudaki geçerli mevzuat, çalışanların sağlığını korumadaki ekip çalışması ve fizyoterapistin yeri | |
3 | Endüstride fizyoterapinin güncel konuları, bu konudaki geçerli mevzuat, çalışanların sağlığını korumadaki ekip çalışması ve fizyoterapistin yeri | |
4 | Farklı iş kollarında çalışan kişilerin fiziksel uygunluklarının korunması ve geliştirilmesi | |
5 | Yapılan işe bağlı kas-iskelet sistemi rahatsızlıklarının ve yaralanmaların önlenmesi | |
6 | Yapılan işe bağlı kas-iskelet sistemi rahatsızlıklarının ve yaralanmaların önlenmesi | |
7 | Fizyoterapi değerlendirmeleri ve iş analizleri | |
8 | Fizyoterapi değerlendirmeleri ve iş analizleri | |
9 | Ergonomik yaklaşımlar | |
10 | Ergonomik yaklaşımlar | |
11 | Koruyucu eğitimler | |
12 | Koruyucu eğitimler | |
13 | Koruyucu eğitimler | |
14 | İletişimin önemi | |
15 | Genel tartışma |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
|
Diğer Kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | - | - |
Ödev | - | - |
Final | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak | X | |||||
2 | Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek | X | |||||
3 | Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak | X | |||||
4 | Vak’kalar için uygun fizyoterapi - rehabilitasyon tekniklerini seçmek | X | |||||
5 | Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak | X | |||||
6 | Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanları ve araçları seçmek ve tedavi programını planlamak | X | |||||
7 | Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak | X | |||||
8 | Doğru iletişm için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak | X | |||||
9 | Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak | X | |||||
10 | Profesyonel, sosyal ve universal etik ve sorumluluklara duyarlı olmak | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
Tüm Sınıflar Seçmeli Dersler