Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı öğrencinin elektroterapi ile ilgli prensipleri bilmesi ve uygulamaları yapabilmesidir.
Dersin İçeriği:
Yüksek frekanslı akımlar, extracorporeal shock wave terapi, laser ve manyetik alanın tedavi amaçlı kullanımı.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Ders, 2: Tartışmalı Ders, 12:Grup Çalışması 14: Laboratuar
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Teorik sınav, B: Pratik sınav (laboratuar)
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program
Öğrenme Çıktıları |
Öğretim
Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1. Öğrencinin elektrik- elektroterapi ile ilgli prensipleri bilmelidir. | 4,5 | 1,2,12,14 | A,B |
2. Yüksek frekanslı akımlarının uygulamlarını yapabilmesidir. | 4,5,6 | 1,2,12,14 | A,B |
3. Hastalıklara göre modalielerin değerlendirmesini
yapabilmelidir. |
4,5,6 |
1,2,12,14 |
A,B |
4. Hastalıklara göre elektroterapi modalielerini uygulayabilmelidir. |
4,5,6 |
1,2,12,14 |
A,B |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, genel prensipler, fiziksel özellikler | |
2 | Fonksiyonel elektriksel stimülasyon | |
3 | Fonksiyonel düzeltme için teknoloji | |
4 | Elektromanyetik radyasyon | |
5 | Kısa dalga diyatermi | |
6 | Kısa dalga diyatermi | |
7 | Mikro dalga diyatermi | |
8 | Terapötik Ultrason | |
9 | Düşük yoğunluklu lazer terapi | |
10 | Yüksek yoğunluklu lazer terapi | |
11 | Manyetoterapi | |
12 | Extracorporeal shock wave terapi | |
13 | Tecar terapi-Capacitive and Resistive Energy Transfer | |
14 | NMES | |
15 | Genel tartışma |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
|
Diğer Kaynaklar | Foster A.: Clayton’s electrotherapy theory and practice 1992 |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Paylaşılabilir. |
Ödevler | Paylaşılabilir. |
Sınavlar | Paylaşılamaz |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Teorik Sınav | 1 | 24 |
Ara Pratik Sınav | 1 | 16 |
Final Teorik Sınav |
1 | 36 |
Final Pratik sınav | 1 | 24 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak | X | ||||
2 | Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek | X | ||||
3 | Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak | X | ||||
4 | Vakalar için uygun fizyoterapi - rehabilitasyon tekniklerini seçmek | X | ||||
5 | Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak | X | ||||
6 | Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanlarını seçip, tedavi programını planlarken güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisi kazanmak. | X | ||||
7 | Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak | X | ||||
8 | Doğru iletişim için, sözlü ve yazılı iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak. | X | ||||
9 | Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak | X | ||||
10 | Fizyoterapistlik mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları belirleyebilmek, mesleki etik, ilke ve standartlara uygun davranmak. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam
İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 2 | 30 |
Laboratuvar: Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam
ders saati) |
15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 2 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 95 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3.8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
2