• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
PTR 208
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
2
Kredi: 
3
AKTS: 
4
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı öğrencinin elektroterapi ile ilgli prensipleri bilmesi ve uygulamaları yapabilmesidir.
Dersin İçeriği: 

Yüksek frekanslı akımlar, extracorporeal shock wave terapi, laser ve manyetik alanın tedavi amaçlı kullanımı.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Ders, 2: Tartışmalı Ders, 12:Grup Çalışması 14: Laboratuar
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Teorik sınav, B: Pratik sınav (laboratuar)

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program

Öğrenme Çıktıları

Öğretim

Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri
1. Öğrencinin elektrik- elektroterapi ile ilgli prensipleri bilmelidir. 4,5 1,2,12,14 A,B
2. Yüksek frekanslı akımlarının uygulamlarını yapabilmesidir. 4,5,6 1,2,12,14 A,B
3. Hastalıklara göre modalielerin değerlendirmesini

yapabilmelidir.

 

4,5,6

 

1,2,12,14

 

A,B

4. Hastalıklara göre elektroterapi modalielerini uygulayabilmelidir.  

4,5,6

 

1,2,12,14

 

A,B

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş, genel prensipler, fiziksel özellikler  
2 Fonksiyonel elektriksel stimülasyon  
3 Fonksiyonel düzeltme için teknoloji  
4 Elektromanyetik radyasyon  
5 Kısa dalga diyatermi  
6 Kısa dalga diyatermi  
7 Mikro dalga diyatermi  
8 Terapötik Ultrason  
9 Düşük yoğunluklu lazer terapi  
10 Yüksek yoğunluklu lazer terapi  
11 Manyetoterapi  
12 Extracorporeal shock wave terapi  
13 Tecar terapi-Capacitive and Resistive Energy Transfer  
14 NMES  
15 Genel tartışma  

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
 

Ders Notu

  1. Yakut E. Kanıta dayalı elektroterapi 2008
  2. Kitchen S.Electrotherapy evidence-based practice 2002
Diğer Kaynaklar Foster A.: Clayton’s electrotherapy theory and practice 1992

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI
Dökümanlar Paylaşılabilir.
Ödevler Paylaşılabilir.
Sınavlar Paylaşılamaz

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Teorik Sınav 1 24
Ara Pratik Sınav 1 16
Final Teorik Sınav
 
1 36
Final Pratik sınav 1 24
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   60
Yıl içinin Başarıya Oranı   40
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
 

No

 

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak     X    
2 Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek     X    
3 Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak     X    
4 Vakalar için uygun fizyoterapi - rehabilitasyon tekniklerini seçmek       X  
5 Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak       X  
6 Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanlarını seçip, tedavi programını planlarken güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisi kazanmak.       X  
7 Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak X        
8 Doğru iletişim için, sözlü ve yazılı iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak.     X    
9 Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak   X      
10 Fizyoterapistlik mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları belirleyebilmek, mesleki etik, ilke ve standartlara uygun davranmak.   X      

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
 

Etkinlik

 

SAYISI

Süresi (Saat) Toplam

İş Yükü

(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 2 30
Laboratuvar: Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam

ders saati)

15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Ara Sınav 1 2 2
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü     95
Toplam İş Yükü / 25 (s)     3.8
Dersin AKTS Kredisi     4

 

2