Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı oğrencinin elektroterapi ile ilgili prensipleri bilmesi ve uygulamaları yapabilmesidir.
Dersin İçeriği:
Alçak ve orta frekanslı akımların tedavi amaçlı kullanımı
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Ders, 2: Tartışmalı Ders, 12:Grup Çalışması 14: Laboratuar
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Teorik sınav, B: Pratik sınav (laboratuar)
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Öğrencinin elektrik- elektroterapi ile ilgli prensipleri bilmelidir. | 4,5 | 1,2,12,14 | A,B |
2- Alçak frekanslı akımlarının uygulamlarını yapabilmesidir. | 4,5,6 | 1,2,12,14 | A,B |
3- Hastalıklara göre modalielerin değerlendirmesini
yapabilmelidir. |
4,5,6 |
1,2,12,14 |
A,B |
4- Hastalıklara göre elektroterapi modalielerini uygulayabilmelidir. |
4,5,6 |
1,2,12,14 |
A,B |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, genel prensipler, fiziksel özellikler | |
2 | Elektrofizyolojı, AFA ( Alçak frekanslı akımlar) | |
3 | Düz akım, tipleri, İyontoforeziz | |
4 | Faradic, sinusoidal akımlar | |
5 | Elektrodiagnoz | |
6 | Diaynamic akımlar | |
7 | TENS | |
8 | Biofeedback | |
9 | Orta frekanslı akımlar | |
10 | HVGS | |
11 | Rus akımı | |
12 | Mikro-akım | |
13 | 2-5 akım | |
14 | İleri elektroterapi | |
15 | Genel tartışma |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
|
Diğer Kaynaklar |
Foster A.: Clayton’s electrotherapy theory and practice 1992 |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dökümanlar | Paylaşılabilir |
Ödevler | Paylaşılabilir |
Sınavlar | Paylaşılamaz |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Teorik Sınav | 1 | 24 |
Ara Laboratuvar (Pratik) Sınav | 1 | 16 |
Final Teorik Sınav | 1 | 36 |
Final Laboratuvar (Pratik) Sınav | 1 | 24 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak | X | |||||
2 | Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek | X | |||||
3 | Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak | X | |||||
4 | Vakalar için uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon tekniklerini seçmek ve kullanmak. | X | |||||
5 | Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak | X | |||||
6 |
Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanları ve araçları seçmek ve tedavi
programını planlamak |
|
X | ||||
7 | Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak | X | |||||
8 | Doğru iletişim için, sözlü ve yazılı iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak. | X | |||||
9 | Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak | X | |||||
10 | Fizyoterapistlik mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları belirleyebilmek, mesleki etik, ilke ve standartlara uygun davranmak. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 2 | 30 |
laboratuvar: Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) |
15 |
2 |
30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 2 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 95 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
2