• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
PTR 269
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Serbest Seçmeli
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
2
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
Bu ders, gövdede, alt ve üst ekstremitede bulunan kaslarının, kemiklerinin, nöral yapılarının palpasyonunun teorik ve pratik anlatımını içermektedir.
Dersin İçeriği: 

Bu ders, gövdede, alt ve üst ekstremitede bulunan kaslarının, kemiklerinin, nöral yapılarının palpasyonunun teorik ve pratik anlatımını içermektedir.

 

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Ders, 2: Tartışmalı Ders, 9: Gösterim, 12: Grup Çalışması, 14: Laboratuvar
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Teorik sınav B: Pratik sınav C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Belirli anatomik yapıların yerlerini belirleyebilmek 1, 3, 4, 5, 6 1, 2, 9, 12, 14 A, B, C
Paternlerin, benzerliklerin ve farklılıkların tanımlanması 1, 3, 4, 5, 6 1, 2, 9, 12, 14 A, B, C
Palpasyon becerisini geliştirmek 1, 3, 4, 5, 6 1, 2, 9, 12, 14  A, B, C

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Palpasyon Anatomisine Giriş  
2 Omuz Kompleksi; Kemik, kas, damar ve sinir yapıları  
3 Omuz Kompleksi; Kemik, kas, damar ve sinir yapıları  
4 Dirsek ve Önkol; Kemik, kas, damar ve sinir yapıları  
5 El ve el bileği; Kemik, kas, damar ve sinir yapıları  
6 Boyun; Kemik, kas, damar ve sinir yapıları  
7 Omurga; Kemik, kas, damar ve sinir yapıları  
8 ARA SINAV  
9 Pelvis ve Sakrum; Kemik, kas, damar ve sinir yapıları  
10 Kalça; Kemik, kas, damar ve sinir yapıları  
11 Uyluk; Kemik, kas, damar ve sinir yapıları  
12 Diz; Kemik, kas, damar ve sinir yapıları  
13 Alt Bacak; Kemik, kas, damar ve sinir yapıları  
14 Ayak ve Ayak Bileği; Kemik, kas, damar ve sinir yapıları  
15 Genel Tartışma  

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu • Ders sunumları

 

Diğer Kaynaklar • Atlas of Palpatory Anatomy of the Lower Extremities: A Manual Inspection of the Surface, Serge Tixa

• Palpation Techniques: Surface Anatomy for Physical Therapists, Bernhard Reichert, 3rd edition

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dokümanlar Kopyası paylaşılabilir.
Ödevler Paylaşılabilir
Sınavlar Paylaşılamaz

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Final 1 60
Toplam   40
Finalin Başarıya Oranı   60
Yıl içinin Başarıya Oranı   40
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Ulusal ve uluslararası boyutta fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli sağlık ile ilgili bilgiye sahip olmak.     X      
2 Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek       X    
3 Hasta ve sağlıklı kişilerin sağlıklarını korumak, geliştirmek ve fonksiyonel açıdan en iyi düzeye erişmelerini sağlamak için fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme yöntemlerini kullanmak ve kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak.       X    
4 Vakalar için uygun fizyoterapi - rehabilitasyon tekniklerini seçmek         X  
5 Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak         X  
6 Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanlarını seçip, tedavi programını planlarken güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisi kazanmak.         X  
7 Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak         X  
8 Doğru iletişim için, sözlü ve yazılı iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak.   X        
9 Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak     X      
10 Fizyoterapistlik mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları belirleyebilmek, mesleki etik, ilke ve standartlara uygun davranmak.       X    

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Ara Sınav 1 5 5
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü     100
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4
Dersin AKTS Kredisi     4

 

Tüm Sınıflar Seçmeli Dersler