Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Fizyoterapi ve rehabilitasyon öğrencilerine iç hastalıkları, romatolojik hastalıklar hakkında genel bilgilendirmek ve hastalıkların radyolojik görüntüleri hakkında bilgilendirmek.
Dersin İçeriği:
İç hastalıkları, romatolojik hastalıklar hakkında genel bilgiler ve hastalıkların radyolojik görüntüleri
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1.Ders
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Teorik sınav
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme
Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Dahiliye ile ilgili hastalıklarını açıklar | 1,2,9 | 1 | A |
2) Romatoloji ile ilgili hastalıkları açıklar | 1,2,9 | 1 | A |
3) Temel radyolojik görüntülemeyi açıklar | 1,2,9 | 1 | A |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | İç hastalıklarında hikaye alma ve genel semptomlar | |
2 | Hikaye ve temel romatolojik semptomlar | |
3 | Pulmoner Hastalıklar | |
4 | Gastroenteroloji | |
5 | Sık geriatrik hastalıklar ve Fizik tedavi sırasında acil durumlar | |
6 | Metabolik Kemik Hastalığı, Osteoporoz | |
7 | Enfeksiyon hastalıkları | |
8 | Nefroloji-Hipertansiyon | |
9 | Onkoloji | |
10 | Radyoloji- Musculoskeletal görüntüleme ve Radyoloji- spinal görüntüleme | |
11 | Hemostaz, tromboz | |
12 | Hematolojik laboratuvar testlerinin değerlendirilmesi | |
13 | Kardiyoloji | |
14 | Multiple Myeloma | |
15 | Romatoid artrit ve spondiloartrit |
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar | Harrison’s Principles of Internal Medicine |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Kopyası paylaşılabilir. |
Ödevler | Paylaşılabilir. |
Sınavlar | Paylaşılamaz. |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak | x | ||||
2 | Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek | x | ||||
3 | Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak | x | ||||
4 | Vakalar için uygun fizyoterapi - rehabilitasyon tekniklerini seçmek | x | ||||
5 | Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak | x | ||||
6 |
Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanları ve araçları seçmek ve tedavi programını
planlamak |
x |
||||
7 | Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak | x | ||||
8 | Doğru iletişim için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak | x | ||||
9 | Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak | x | ||||
10 | Profesyonel, sosyal ve evrensel etik ve sorumluluklara duyarlı olmak | x |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü
(Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati) | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 1 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 50 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |
2