Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu ders öğrencilere engelli kişilerin yardımcı teknoloji ihtiyaçları konusunda bilgi ve karar verme becerilerini kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği:
Bu ders öğrenciye yardımcı teknolojideki temel kavramları, engelli bireyleri evlerinde, toplumda, okulda veya iş yerlerinde rehabilitasyon mühendisliği kavramında destekleme yollarını, aşağıdaki konuları da içerecek şekilde fonksiyonel ve bilişsel becerilerini geliştirmeleri için öğrenme ile birlikte verir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Ders 2. Tartışmalı Ders 3. Problem çözümü 4. Vaka Çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Teorik Sınav
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Engellilerin ihtiyaçları doğrultusunda asistif teknolojiye karar verebilmek. | 2,3,5,7,9 | 1,2,5,6 | A |
2. Asistif teknolojide temel konseptleri belirleme yeteneği edinmek. | 2,3,5,7,9 | 1,2 | A |
3. Robot-yardımlı rehabilitasyon sistemlerini açıklayabilmek. | 2,3,5,7,9 | 1,2 | A |
4. Asisitif teknoloji konseptinde Dünya Sağlık Örgütü- International Classification of Function (WHO-ICF) belirlemesini yapabilmek. | 2,3,5,7,9 | 1,2 | A |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Assitif teknoloji ve rehabilitasyon mühendisliğine giriş, Uygulamanın kapsamları (İşitsel, Görsel destek, Mobilite, Sport/eğlence ) | |
2 | Assitif teknolojide Dünya Sağlık Örgütü- Uluslararası Fonksiyon Sınıflandırılması (WHO-ICF) | |
3 | Asistif Teknolojide karar verme | |
4 | Fizyoterapi ve rehabilitasyonda robotik terapi | |
5 |
Asistif teknolojide
biyomedikal mühendislik prensipleri |
|
6 | Ticari yardımcı teknoloji ürünleri, sensör uygulamaları ve yardımcı teknoloji cihazlarının tasarım konuları | |
7 |
Ara sınav
|
|
8 | Robot yardımlı rehabilitasyon sistemleri | |
9 | Bilgisayar erişilebilirliği araçları, duyusal yardımlar, mobil cihazlar, etkinlik izleme | |
10 | Yürümeye yardımcı cihazlar, dış iskeletler ve robot hareketleri | |
11 | Seminer: Asistif teknolojide öğrenci çalışmaları | |
12 | Seminer: Asistif teknolojide öğrenci çalışmaları | |
13 | Seminer: Asistif teknolojide öğrenci çalışmaları | |
14 | Seminer: Asistif teknolojide öğrenci çalışmaları | |
15 | Genel tartışma |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
|
Diğer Kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar | Teorik Ara sınav ve Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | - | - |
Final | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak | X | |||||
2 | Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek | X | |||||
3 | Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak | X | |||||
4 | Vak’kalar için uygun fizyoterapi - rehabilitasyon tekniklerini seçmek | X | |||||
5 | Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak | X | |||||
6 | Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanları ve araçları seçmek ve tedavi programını planlamak | X | |||||
7 | Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak | X | |||||
8 | Doğru iletişm için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak | X | |||||
9 | Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak | X | |||||
10 | Profesyonel, sosyal ve universal etik ve sorumluluklara duyarlı olmak | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 2 | 30 |
Laboratuvar | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
Tüm Sınıflar Seçmeli Dersler