Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı öğrencilerin fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında yapılan araştırmaları bilimsel araştırma kriterlerine göre eleştirerek anlama, tartışma ve örnek bir araştırma planlama becerisini geliştirmektir.
Dersin İçeriği:
Bu ders, fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında yapılan araştırmalara ulaşma yöntemlerinin öğretilmesi, okunacak araştırmaların analizinin yapılarak tartışılması, araştırmanın özetinin, örneklem, yöntem ve veri analizini içeren araştırma özelliklerinin, araştırmanın güçlü ve zayıf yönlerinin, geçerlik ve güvenirliğinin, bulguların sunumunun ve sonuçlarının yorumlanmasını içermektedir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Ders, 2: Tartışmalı ders 7: Beyin fırtınası 11: Seminer
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Teorik sınav, B: Pratik sınav (laboratuar)
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırmalara ulaşma yöntemlerini öğrenir. | 1,3,6,7,14 | 1,2 | A, B |
2. Araştırma makalesinin bölümlerini tanımlar ve bölümlerin özelliklerini sıralar. | 1,3,6,7,14 | 1, 2, 7, 11 | A, B |
3. Araştırma başlığının makalenin bütününü temsil edip etmediğini değerlendirir | 1,3,6,7,14 | 1, 2, 7, 11 | A, B |
4. Özetin bilimsel makale yazma kurallarına uygunluğunu analiz eder. | 1,3,6,7,14 | 1, 2, 7, 11 | A, B |
5. Girişin bilimsel makale yazma kurallarına uygunluğunu analiz eder. | 1,3,6,7,14 | 1, 2, 7, 11 | A, B |
6. Metot bölümünün bilimsel makale yazma kurallarına uygunluğunu analiz eder. | 1,3,6,7,14 | 1, 2, 7, 11 | A, B |
7. Bulguların bilimsel çalışmaya ve bilimsel makale yazma kurallarına uygunluğunu analiz eder | 1,3,6,7,14 | 1, 2, 7, 11 | A, B |
8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında yapılan araştırmaları okur ve ders ortamında tartışır.
|
1,3,6,7,14 | 1, 2, 7, 11 | A, B |
Dersin Akışı
DERSİN AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında yapılan araştırmalara ulaşmak için anahtar kelime seçiminin önemi, öğretilmesi ve alıştırma | - |
2 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında yapılan araştırmalara ulaşmak için anahtar kelime seçiminin önemi, öğretilmesi ve alıştırma | - |
3 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında bir veri tabanına konu girerek araştırmalara ulaşmanın öğretilmesi ve alıştırma | - |
4 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki araştırmaların giriş bölümlerinin incelenmesi | - |
5 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki araştırmaların birey-yöntem bölümlerinin incelenmesi | - |
6 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki araştırmaların bulgular bölümlerinin ve bulguların ifade şekillerinin incelenmesi | - |
7 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki araştırmaların bulgular bölümlerinin ve bulguların ifade şekillerinin incelenmesi | - |
8 | ARA SINAV | - |
9 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki araştırmaların bulgular bölümlerinin ve bulguların ifade şekillerinin incelenmesi | - |
10 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki araştırmaların tartışma bölümlerinin incelenmesi | - |
11 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında teorik düzeyde bir araştırmanın planlanması | - |
12 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında teorik düzeyde bir araştırmanın planlanması | - |
13 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında teorik düzeyde bir araştırmanın planlanması | - |
14 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında teorik düzeyde bir araştırmanın planlanması | - |
15 | Genel Tartışma | - |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
● Academic Writing: A practical guide for students: Stephen Bailey
● Academic Writing from Paragraph to Essay: Dorothy E Zemach, Lisa A Rumisek ● Academic Writing and Publishing: James Hartley ● SPSS Survival Manual: Julie Pallant |
Diğer Kaynaklar | - |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Kopyası paylaşılabilir |
Ödevler | Paylaşılabilir. |
Sınavlar | Paylaşılamaz |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final | 1 | 60 |
Toplam | 40 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak | X | |||||
2 | Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek | X | |||||
3 | Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak | X | |||||
4 | Vakalar için uygun fizyoterapi- rehabilitasyon tekniklerini seçmek | X | |||||
5 | Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak | X | |||||
6 | Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanlarını seçip, tedavi programını planlarken güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisi kazanmak. | X | |||||
7 | Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak | X | |||||
8 | Doğru iletişim için, sözlü ve yazılı iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak. | X | |||||
9 | Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak | X | |||||
10 | Fizyoterapistlik mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları belirleyebilmek, mesleki etik, ilke ve standartlara uygun davranmak. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
Tüm Sınıflar Seçmeli Dersler