Bu derste lenfödem fizyoterapisi, lenfödemin anatomik ve fizyolojik konseptleri, lenf drenajında manuel teknikler ve dekonjestif egzersizler anlatılır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme
Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme
Yöntemleri |
1) Öğrenciler,Lenfatik sistemin
Anatomi,fizyoloji ve Patofizyolojisini öğrenirler. |
1,2,10 |
1,2,5,10 |
A |
2) Genel ödem ve lenfödemi açıklayabilirler | 1,2,6 | 1,2,6,9 | A |
3) Primer ve sekonder lenfödemleri bilirler. | 1,2 | 1,2,9 | A |
4)Lenfödemde Komplete Boşaltım tedavisini öğrenirler. | 1,2,5,7 | 1,2,5,9 | AB |
5) Bireysel drenaj teknikleri ve dekonjestif egzersiz tedavilerini bilirler | 1,4,5,6,7,9 |
1,2,14 |
A,B |
Dersin Akışı
DERSİN AKIŞI | ||
HAFTA | KONULAR | ÖN HAZIRLIK |
1 | Lenfatik Sistem Anatomisi ve Lenfatik Sistem Fizyoterapisi | |
2 | Lenfatik Sistem Fizyolojisi | |
3 | Lenfatik Sistem Patolojisi | |
4 | Üst Ekstremitelerin Lenfatik Drenajı | |
5 | Alt Ekstremitelerin Lenfatik Drenajı | |
6 | Meme Kanserinde Ayırıcı Tanı, İşlemler, Tedaviler (Radyasyon, Onkolojik) | |
7 | Üst Ekstremite Lenfödemini Önlemek için Hastalara Öneriler | |
8 | Alt Ekstremite Lenfödemini Önlemek için Hastalara Öneriler | |
9 | Ara sınav | |
10 | Dekonjestif Egzersizler | |
11 | Komplet Dekonjestif Terapi |
|
12 | Kronik Venöz Yetmezlik | |
13 | Üst ve Alt Ekstremite İçin Self Manuel Lenf Drenajı | |
14 | Travma, Travma Sonrası ve Ortopedik Operasyon Sonrası Ödem ve Tedavi Yöntemleri | |
15 | Genel Tartışma |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
1. Földi’s Textbook of Lymphology,for Physicians and Lypmphedema Therapists.M.Földi,E.Földi Elsevier GmbH 2010 2. Essential Exercises for Breast Cancer Survivors,Army Halverstad and Andrea Leonard,The Harvard Comman Press 2000 3. Kinesio Taping for Lymphedema and Cronic swelling,Kenso Kase,Founder of the Knesio Taping methot,Kim Rock Stockheimer MS. OTRL/CKTI, 2006 |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Bandajlar, Bası giysileri, Video gösterimi |
Sınavlar | A:teorik, B:pratik |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | |
Ödev | 0 | |
Toplam | 40 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlıkta ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak |
X |
||||
2 |
Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek |
X |
||||
3 |
Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak |
X |
||||
4 |
Vak’kalar için uygun fizyoterapi- rehabilitasyon tekniklerini seçmek |
x |
||||
5 |
Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak |
x |
||||
6 |
Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanları ve araçları seçmek ve tedavi programını planlamak |
x |
||||
7 |
Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak |
x |
||||
8 |
Doğru iletişim için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak |
x |
||||
9 |
Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak |
x |
||||
10 |
Profesyonel, sosyal ve universal etik ve sorumluluklara duyarlı olmak |
x |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam
İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati) | 15 | 2 | 30 |
Laboratuvar | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |