• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
PTR 106
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
2
AKTS: 
3
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı öğrencilerin su ile yapılan tedavilerin temel prensiplerini öğrenmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: 

Suyun etkileri, egzersiz amaçlı kullanılması, özel rehabilitasyon teknikleri, geleneksel kaplıca tedavisi içinde suyun kullanımı hakkında temel bilgiler.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Ders, 2: Tartışmalı ders, 14: Laboratuar
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Teorik Sınav

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Hidroterapi tanımını açıklar. 1,4,6,7 1,2,14 A
2) Kaplıca tedavisi tanımını açıklar. 1,4,6,7 1,2,14 A
3) Hidroterapi uygulamalarını açıklar. 1,4,5,6,7 1,2,14 A
4) Talassoterapi uygulamalarını açıklar 1,4,5,6,7 1,2 A
5) Özel rehabilitasyon tekniklerini analiz eder. 1,4,5,6,7,9 1,2,14 A

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
 

 

1

Hidroterapiye Giriş

Kaplıca Tedavisine Giriş

 
 

2

Fiziksel özellikler

Fizyolojik özellikler

 
 

 

3

Hidroterapi uygulamaları

Tam immersion banyoları

 
 

4

Parsiyel immersiyon banyoları

Oturma banyoları

 
5 Kaplıca Tedavisi Termomineral Su Banyoları Sınıflandırma

Özel Balneolojik Sular

 
 

6

İnternal Balneoterapi Uygulamaları

 

İçme Kürleri, Mineralli Sular

 
 

7

Eksternal Balneoterapi Uygulamaları

 

Termomineral sular, Gazlar, Peloid

 
8 Talassoterapi  
 

 

 

 

9

Hidroterapi uygulamaları Whirlpool

Hubbard tank

 

Duşlar ve spreyler

 
 

 

 

10

Hidroterapi uygulamaları Fluidoterapi

Nemli Sıcak Uygulamaları

 
 

 

 

 

 

 

11

 

 

Hidroterapi uygulamaları Buhar Banyoları Sauna

 
 

 

 

12

Havuz uygulamaları

Özel Teknikler Halliwick

 
 

 

 

13

Havuz uygulamaları

Özel Teknikler Bad Ragaz Ring

 
14 Havuz uygulamaları  

 

  Özel Teknikler

 

Watsu

 
15 Genel Tartışma  

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
 

 

Ders Notu

  1. Becker B, Cole E; Comprehensive Aquatic Therapy, Aquatic Science Associate, 2011
  2. Akman N, Sürenkök Ö; Hidroterapi ve Akuatik Rehabilitasyon, Haberal Eğitim Vakfı, 2006
Diğer Kaynaklar  

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI
Dökümanlar Kaplıca bölgelerinden fotoğraflar, aquaterapi uygulamaları için videolar, fotoğraflar
Sınavlar  

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav   0
Ödev   0
Toplam   40
Finalin Başarıya Oranı   60
Yıl içinin Başarıya Oranı   40
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

 

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
 

No

 

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
 

1

Sağlıkta ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak      

X

   
 

2

Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek    

X

     
 

3

Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak      

X

   
 

4

Vak’kalar için uygun fizyoterapi- rehabilitasyon tekniklerini seçmek        

x

 
 

5

Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak      

x

   
 

6

Rehabilitasyonda kullanılacak uygunterapiajanlarıvearaçları seçmekve tedavi programını planlamak        

x

 
 

7

Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak          

x

 

8

Doğru iletişim için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak    

x

     
 

9

Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak        

x

 
 

10

Profesyonel, sosyal ve universal etik ve sorumluluklara duyarlı olmak        

x

 

 

 

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

 

 
 

 

 

 

 

No

 

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
 

1

Sağlıkta ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak      

X

   
 

2

Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek    

X

     
 

3

Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak      

X

   
 

4

Vak’kalar için uygun fizyoterapi- rehabilitasyon tekniklerini seçmek        

x

 
 

5

Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak      

x

   
 

6

Rehabilitasyonda kullanılacak uygunterapiajanlarıvearaçları seçmekve tedavi programını planlamak        

x

 
 

7

Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak          

x

 

8

Doğru iletişim için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak    

x

     
 

9

Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak        

x

 
 

10

Profesyonel, sosyal ve universal etik ve sorumluluklara duyarlı olmak        

x

 

 

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
 

Etkinlik

 

SAYISI

Süresi (Saat) Toplam

İş Yükü (Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Ara Sınav 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü     64
Toplam İş Yükü / 25 (s)     2,56
Dersin AKTS Kredisi     3

 

1