Suyun etkileri, egzersiz amaçlı kullanılması, özel rehabilitasyon teknikleri, geleneksel kaplıca tedavisi içinde suyun kullanımı hakkında temel bilgiler.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Hidroterapi tanımını açıklar. | 1,4,6,7 | 1,2,14 | A |
2) Kaplıca tedavisi tanımını açıklar. | 1,4,6,7 | 1,2,14 | A |
3) Hidroterapi uygulamalarını açıklar. | 1,4,5,6,7 | 1,2,14 | A |
4) Talassoterapi uygulamalarını açıklar | 1,4,5,6,7 | 1,2 | A |
5) Özel rehabilitasyon tekniklerini analiz eder. | 1,4,5,6,7,9 | 1,2,14 | A |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Hidroterapiye Giriş
Kaplıca Tedavisine Giriş |
|
2 |
Fiziksel özellikler
Fizyolojik özellikler |
|
3 |
Hidroterapi uygulamaları
Tam immersion banyoları |
|
4 |
Parsiyel immersiyon banyoları
Oturma banyoları |
|
5 |
Kaplıca Tedavisi Termomineral Su Banyoları Sınıflandırma
Özel Balneolojik Sular |
|
6 |
İnternal Balneoterapi Uygulamaları
İçme Kürleri, Mineralli Sular |
|
7 |
Eksternal Balneoterapi Uygulamaları
Termomineral sular, Gazlar, Peloid |
|
8 | Talassoterapi | |
9 |
Hidroterapi uygulamaları Whirlpool
Hubbard tank
Duşlar ve spreyler |
|
10 |
Hidroterapi uygulamaları Fluidoterapi
Nemli Sıcak Uygulamaları |
|
11 |
Hidroterapi uygulamaları Buhar Banyoları Sauna |
|
12 |
Havuz uygulamaları
Özel Teknikler Halliwick |
|
13 |
Havuz uygulamaları
Özel Teknikler Bad Ragaz Ring |
|
14 | Havuz uygulamaları |
Özel Teknikler
Watsu |
||
15 | Genel Tartışma |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
|
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Kaplıca bölgelerinden fotoğraflar, aquaterapi uygulamaları için videolar, fotoğraflar |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | |
Ödev | 0 | |
Toplam | 40 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlıkta ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak |
X |
||||
2 |
Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek |
X |
||||
3 |
Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak |
X |
||||
4 |
Vak’kalar için uygun fizyoterapi- rehabilitasyon tekniklerini seçmek |
x |
||||
5 |
Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak |
x |
||||
6 |
Rehabilitasyonda kullanılacak uygunterapiajanlarıvearaçları seçmekve tedavi programını planlamak |
x |
||||
7 |
Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak |
x |
||||
8 |
Doğru iletişim için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak |
x |
||||
9 |
Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak |
x |
||||
10 |
Profesyonel, sosyal ve universal etik ve sorumluluklara duyarlı olmak |
x |
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlıkta ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak |
X |
||||
2 |
Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek |
X |
||||
3 |
Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak |
X |
||||
4 |
Vak’kalar için uygun fizyoterapi- rehabilitasyon tekniklerini seçmek |
x |
||||
5 |
Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak |
x |
||||
6 |
Rehabilitasyonda kullanılacak uygunterapiajanlarıvearaçları seçmekve tedavi programını planlamak |
x |
||||
7 |
Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak |
x |
||||
8 |
Doğru iletişim için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak |
x |
||||
9 |
Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak |
x |
||||
10 |
Profesyonel, sosyal ve universal etik ve sorumluluklara duyarlı olmak |
x |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam
İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 2 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 64 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |